Autorica: Lara Lešić /
Kulturni, akademski, književni i Osijek svih drugih umjetnosti koje se studira na AUKOS-u i FFOS-u je od srijede do petka 22. do 24. listopada ugostio jake snage hrvatske i regijske intermedijalne pameti i po peti puta otvorio svojem gradu i regiji plesove zvukova, riječi, slika i kretnji. Održan je, uz svečane riječi otvorenja akademkinje i dekanice AUKOS-a Helene Sablić Tomić i v. d. dekana FFOS-a Krešimira Šimića, peti PUNKT, festival koji u slovima svojeg naziva skriva i otkriva Panoniju, umjetnost, nove medije, kulturu i teoriju.
Festival je na AUKOS-u programski uzbudljivo složio i sazvao vodeći hrvatski književni kritičar Igor Gajin, organizacijski ga je kvalitetno uokvirila i potpisala producentica Iris Tomić, a voditeljski i komunikativno kreirala književnica Paula Rem. FFOS-ovu dionicu PUNKT-a pripremila je teoretičarka multimodalnosti Ivana Buljubašić.
U Gradu su, na AUKOS-u, estetski vedrili i oblačili: Zdenko Bašić, medijski autor sprecijaliziran za arhetipe i vizuale slavenske mitologije, Klasja Habjan, sofisticirana kreatorica analognih monokromnih i vedrih crteža te književnih minijatura, zvjezdano nasmijani i filmično raspoloženi Kristijan Novak, genijalni i koncentrirani filmski autor Nebojša Slijepčević, lucidni pozitivac filmskog razgovora Bruno Anković, karizmatični prozaik i jezični stilist Damir Karakaš, energična Gloria Lujanović, Dana Budisavljević s kojom bi se moglo “danima” razgovarati o humanom svijetu u krizi, Dario Harjaček, fantastični redatelj i romanopisac vremeplova kroz trešnjevačkih 100 godina, Goran Lišnjić, pionir hrvatskog punka te re-formski i metropolie-transni meštar medijskih eksperimenata, Nedžad Ibrahimović – sintetizator teorijskog i praktičnog humanizma, mag mišljenja u prostorima filma i književnosti.
Osim razgovora s autorima i dva Okrugla stola o odnosu književnosti, vizualnosti i filma, u pretrpanoj Svečanoj dvorani AUKOS održane su i dvije projekcije odličnih filmova – Ankovićeva adaptacija Karakaševog romana Proslava, inspirirana vizualnom estetikom Tarkovskog, koja na simboličan način kroz ruralne prizore najavljuje pristizanje zla, ali i skori pad fašizma; te Dnevnik Dijane B., redateljice Dane Budisavljević, koji također kritički progovara o razdoblju Drugog svjetskog rata, ističući Dijanu kao primjer osobe spremne pomoći drugim ljudima, čak i u opasnim povijesnim okolnostima.
Zadnji dan također je donio pregršt emocija – u adaptaciji poeme “Škola” Glorije Lujanović studenata Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, pod mentorstvom Selme Sauerborn i Martine Terzić. Na FFOS-u, nastupile su domaće panonističke snage ex-blogerske majkaroške književne stilistike: strogi Franjo Nagulov i najstriktniji Tihomir Dunđerović.
Tri dana intermedijalnih programa i druženja omogućila su brojnim studentima sudjelovati izravno u programu voditelji pripremljeni na odličnom gradivu književnih kritika, ali i plesnim pokretima koji tumače pročitanu književnost. Među studentskim moderatorima bile su Barbara Ušković, Iva Salajić, Valentina Matošević, Lou Ćupurdija, Lara Lešić, Matea Nujić, Magdalena Jelenčić, Lora Miljanić i Ema Curić. Na FFOS-u, studenti su također bili zastupljeni, čitajući i prikazujući svoje književne i vizualne tekstove jako dobro tumačeći što od pokreta tekstova očekuju. Bravo za najmoderniji PUNKT Osijeka!!!