• image
  • image

KNJIŽEVNA KRITIKA

 

Božica Dragaš, Taurus, Hena ComBožica Dragaš, Taurus, Hena Com

Igor Gajin, Mrtvački ples nove hrvatske proze

 

Sumiramo li književnu proizvodnju novih autora na našoj spisateljskoj sceni godine dvije i sedamnaeste, popularne i već otrcane metafore o plimnom valu nove književne generacije moramo zamijeniti naglaskom na zabrinjavajuću oseku kvalitete i elementarne književne pismenosti

 

 

 

KAZALIŠNA KRITIKA

 

LGL, Misterij sove, foto. lgl.siLGL, Misterij sove, foto. lgl.siIgor Tretinjak, LUTKE 2018., SUVREMENO SLOVENSKO LUTKARSTVO - Igra kazališnim činom

 

Na 14. međunarodnom festivalu suvremenog lutkarstva LUTKE 2018. održanom u Ljubljani od 12. do 16. rujna 2018. u organizaciji Lutkarskog kazališta Ljubljana (LGL), slovenske predstave pokazale su da lutkarstvo naših susjeda ne samo da prati lutkarske i animacijske novine, već ih dobrim dijelom i gradi

 

Zid, jezero, foto: Peter UhanZid, jezero, foto: Peter UhanAnđela Vidović, 53. BORŠTNIKOVO SREČANJE - Nema revolucije bez redukcije

 

Odlazak na Borštnikovo srečanje ujedno je i podsjetnik na sve manju mobilnost umjetnika. Nekadašnja fluktuacija preko Osijeka, Rijeke i Splita pa do Zagreba, učenje jezika i svladavanje dijalekata, udaranje nekih novih temelja – bila je pa gotovo normalna stvar. Danas se suradnja sa slovenskim umjetnicima svodi na gostovanja vrhunskih slovenskih redatelja (jer smo između ostalih godinama u krizi istih) i odlaske na predstave. O tempora, o mores!

 

HNK Osijek, Emet, foto: PromoHNK Osijek, Emet, foto: PromoKatarina Žeravica, HNK OSIJEK, EMET - Pomak unaprijed

 

Iako je predstava “Emet” ostavila određene dramaturške propuste i iako je u konceptu u kojem se neprestano izmiješta fokus s jedne scene na drugu, u zadnjem dijelu predstave došlo do zasićenja odigranim materijalom, treba pozdraviti ovu predstavu kao pomak na bolje, pogotovo ako je usporedimo s pojedinim ranijim premijernim naslovima i ostvarenjima, koja su pokazala više slabih nego jakih točaka na više razina

 

ZKL, Pinocchio, foto: promoZKL, Pinocchio, foto: promoIgor Tretinjak, ZKL, PINOCCHIO - Dvostruki bumerang ili lutkom u glavu

 

Usprkos nekim zgodnim (vizualnim) pomacima i odmacima od vlastitih slabosti, ZKL si je u predstavi Pinocchio, pokušavši biti duhovit i ironičan branitelj lutke, zabio nekoliko nepotrebnih autogolova

 

LIKOVNA KRITIKA

 

Galerija Kazamat, Ilustracija, foto: Ivana ŠkvorčevićGalerija Kazamat, Ilustracija, foto: Ivana ŠkvorčevićIgor Loinjak, GALERIJA KAZAMAT, ILUSTRACIJA – TEA JURIŠIĆ, VICE TOMASOVIĆ, STIPAN TADIĆ I BOJAN MRĐENOVIĆ - Izražajno bogatstvo ilustracije

 

Okupljeni oko teme ilustracije Tea Jurišić, dvojac Bojan Mrđenović i Stipan Tadić te Vice Tomasović predstavili su vrlo različite pristupe samoj ilustraciji koristeći njezine brojne izražajne mogućnosti. Zahvaljujući toj raznolikosti izložba je dobila i snažniju kvalitativnu dimenziju, pokazujući s jedne strane zašto je ilustracija od samih početaka bila interesantan alat za prijenos informacija. S druge pak strane, posjetitelji na izložbi mogu vidjeti i praktične mogućnosti koje ilustracija nudi čime im svakako može postaje jasnije zbog čega su vizualne poruke danas predominantne u odnosu na bilo koji drugi oblik komunikacije

 

Galerija Kazamat, Vladimir Novak, foto: Galerija KazamatGalerija Kazamat, Vladimir Novak, foto: Galerija KazamatIgor Loinjak, GALERIJA KAZAMAT, cgk11_18, VLADIMIR NOVAK, Esej o trsci ili prilog razmatranju djela Vladimira Novaka

 

"Čovjek je samo trska, najslabije biće u prirodi; ali on je trska koja misli. Nije potrebno da se čitav svijet angažira da bi on bio uništen: dovoljna je samo trunka, samo kap vode da se čovjek ubije. Ali i onda kada ga svijet uništi, čovjek ostaje uzvišeniji od svog ubojice, jer on zna da umire i poznata mu je nadmoćnost koju svijet ima nad njim; a svijet, on o tome ništa ne zna." (Blaise Pascal, Misli)

 

Galerija Kazamat, Tamara Sekulić, foto: Tamara SekulićGalerija Kazamat, Tamara Sekulić, foto: Tamara SekulićIgor Loinjak, GALERIJA KAZAMAT, TAMARA SEKULIĆ I ANDREJ TOMIĆ, Samosvojnost i neotuđenost autorskog pogleda

 

Put kojim su Sekulić i Tomić krenuli iziskuje čvrsta i oštra sječiva kako bi uočene fascinacije na putu svojih imaginarnih prašuma mogli poput de Saint-Exupéry dječaka-pripovjedača samosvjesno pretakati u oblike ispunjenje snagom njihova umjetničkog doživljaja

 

Antonio Rendulić, Grafički rit, foto: Antonio RendulićAntonio Rendulić, Grafički rit, foto: Antonio RendulićIgor Loinjak, ART KLUB MUZEJA LIKOVNIH UMJETNOSTI, GRAFIČKI RIT, Od prirode do linije – iskustvo Rendulićeva pogleda

 

Rendulićev put od prirode do linije deduktivnog je karaktera i zahvaljujući toj dedukciji vizualnih podražaja dolazi se do jednostavnosti i čistoće cjeline prizora

 

GLAZBENA KRITIKA

 

HNK Osijek, Carmen, foto: promoHNK Osijek, Carmen, foto: promoBrankica Ban, HNK OSIJEK, Carmen u novom, 3D ruhu

 

Famozni svevremeni redatelj iz Južnoafričke Republike Kobie van Rensburg, kao da je svojom režijom poručio da je „... ljubav iluzija... i sve je projekcija!“