Silva Vrankić; Davor Vrankić

Aktualije iz New Yorka

The End is here Jim Shaw

The New Museum, New York

Jim Shaw The Deluge 2014 akrilik na platnu 152 x 233 cm Jim Shaw, The Deluge, 2014, akrilik na platnu, 152 x 233 cm. Fotografija: Silva Vrankić Izložba The End is Here (Kraj je ovdje) američkog umjetnika Jim Shawa (1952., Midland, Michigan) je prva velika retrospektiva njegovog tridesetogodišnjeg rada u Muzeju The New Museum u New Yorku.  Izložba se proteže na tri kata i predstavlja neke od umjetnikovih najpoznatijih projekata, uključujući crteže rađene kombinacijom airbrush-a i olovke Distorted Faces,  veliki izbor iz serije Dream Drawings i Dream Objects, kao i veliku labirint instalaciju I Dreamt I was Taller than Jonathan Borofsky postavljena na trećem katu muzeja kao svojevrsna kazališna scena. Kombinirajući slikarstvo , kiparstvo i crtež, Jim Shaw gradi vezu između svojih osobnih fantazija i šireg političko-socijalnog, američkog povijesnog konteksta.

Jim Shaw I only wanted you to love me 2014 akrilik na platnu 152 x 233 cmJim Shaw, I only wanted you to love me, 2014, akrilik na platnu, 152 x 233 cm. Fotografija: Silva Vrankić

Na drugom katu muzeja izloženi su radovi iz Shawove privatne kolekcije. Slikarski amaterski radovi nepoznatih autora  kupovanih na buvljacima, bizarne religijske ilustracije i tekstovi,  naslovnice stripova i konspiracijski časopisi, pružaju nam uvid u izvore umjetnikove inspiracije i otkrivaju korijene njegovog širokog i inventivnog opusa. Istovremeno, taj visoko kalorični ikonografski miks, predstavlja i sliku podsvijesti američke nacije.

Sarah Sze

Tanya Bonakdar Gallery, New York

Izložba od trideset sedam instalacija i skulptura američke umjetnice Sarah Sze (1969., Boston, Massachusetts) u Galeriji Tanya Bonakdar u New Yorku. Poznata po svojim originalnim prostornim konstrukcijama koje brišu granice između skulpture, instalacije i slikarstva, umjetnica istražuje kako svakodnevni materijali i predmeti (drvo, boja, kamen, ogledalo, voće) prerastaju u poetske, metafizičke konstelacije, preispitujući granice naše percepcije. Sam promatrač je pozvan konstruirati smislenu cjelinu od suptilnih, fragmentiranih dijelova. Iz serije skulptura « Fragment » izdvajamo rad Long White Paint Fragment  gdje je prolivena bijela boja na najlonu, nakon sušenja i stvrdnjavanja, skinuta i poput plahte, obješena u prostor. Kao i instalacija Measuring Stick gdje umjetnica kombinira ogledala, kamenje, vodu, voće i travu  s videom svemirske letjelice Voyager, evocirajući time prikaz svemira u malom.

Green Street Mural Roy Lichtenstein

Gagosian Gallery, New York

U suradnji sa Roy Lichtenstein Fondacijom i Galerijom Gagosian iz New Yorka, izložba Roy Lichtensteina Green Street Mural je rekonstrukcija istoimenog murala koju je umjetnik 1983. godine kreirao na pročelju Galerije Leo Castelli u 142. ulici Green Street u New Yorku. Više od tridest godina poslije, prema dokumentaciji iz Lichtensteinovog studija napravljena je replika murala formata 5 x 30 m pod nadzorom njegovog nekadašnjeg asistenta.

Uz mural, izložbu prate i izvorni materijali, crteži i skice,  kao i slike i skulpture iz 1983. godine koje su u isto vrijeme bile izložene u Galeriji Castelli.

Red Yellow Blue Chuck Close

PACE Gallery

Izložba ulja na platnu Red Yellow Blue američkog slikara i fotografa  Chuck Close (1940., Monroe, Washington) u Galeriji Pace.  Poznat po svojim portretima velikog formata, u svom najnovijem radu umjetnik nastavlja istraživati sistem rešeteke (mreže) kao organizacijskog sistema slike. Koristeći transparentnost crvene, žute i plave boje, aplicira tanke namaze u svaki modul mreže, te na taj način preklapanje triju boja u konačnici daju sliku jakog kolorita. I nakon svoje šesnaeste izložbe u Galeriji Pace u kojoj izlaže od 1977. godine, Chuck Close i ovaj put iznova obnavlja i daje novu svježinu motivu kojim se bavi cijeli život.