HNK OSIJEK, SUGAR

Nova škola mjuzikla na sceni osječkog HNK

Vrhunac praizvedbe mjuzikla Sugar na sceni HNK-a Osijek donijeli su svojim nastupima predvodnici sjajne glumačke ekipe Duško Modrinić i Matija Kačan

HNK Osijek, Sugar, foto: HNK OsijekHNK Osijek, Sugar, foto: HNK Osijek

Prenijeti određenu dramaturšku formu i redateljsku koncepciju primjerice iz filma u drugi glazbeno-dramsko-scenski žanr, kakav je mjuzikl, zahtijeva posebne redateljsko-dirigentske kombinacije, čega su se u osječkom mjuziklu Sugar, nastalom prema filmu Neki to vole vruće, prihvatili lucidna redateljica Nina Kleflin i dirigent maestro Mladen Tutavac razvijenog osjećaja za glazbu brodvejskog tipa.

Hrvatska premijera mjuzikla održana je 28. svibnja 2019., u 112. kazališnoj sezoni na sceni Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku. Ovo djelo, koje pomiče granice među žanrovima, potpisuju Jule Styne (glazba), Peter Stone (tekst), Bob Merrill (tekstopisac songova), Billy Willder i I. A. L. Diamond (redatelj i scenarist).

Kao glavne protagoniste na sceni u mjuziklu moglo se vidjeti sedam umjetnika, za koje se može reći da su gotovo idealno izabrani. No posebni među njima su dva glavna lika, koji su svoj posao pronašli muzicirajući u ženskom sastavu. Nenamjerno vidjevši gangsterski obračun, a i jer su bez novca, prihvaćaju jedini posao koji im se nudi. Tako Joe i Jerry postaju Josephine i Daphne donoseći na scenu sve što zahtijevaju ženski likovi - perike, šminku, haljine, štikle... Na osječkoj pozornici oblikovali su ih glumački poduzetni i efektni Duško Modrinić (Josephine/Joe) i Matija Kačan (Daphne/Jerry). Bili su prava iznenađenja te su pokazali izuzetnu muzikalnost za glumce.

HNK Osijek, Sugar, foto: HNK OsijekHNK Osijek, Sugar, foto: HNK OsijekUlogu pjevačice u orkestru Medene Med, a u filmu i sviračice egzotičnog instrumenta – ukulelea, u osječkom mjuziklu izgledom i glasom svakako je opravdala lijepa i izvrsna pjevačica - sopranistica Ivana Medić, kod koje se mogu izdvojiti kvaliteta raspona glasa, kolorature, legato fraziranje i muzikalnost. Osječka sopranistica Vesna Baljak (u ulozi Slatke Sue) imponirala je prirodnom komikom (geste, gluma, izraz lica).

S posebnim osjećajem za glumu nastupio je (u formi mjuzikla) Ladislav Vrgoč koji je. kao polivalentan umjetnik (gluma, scenski pokret, raspon glasa, izvrsna dikcija) ostvario uvjerljiv profil Dendija Palazza, dok je Nenad Tudaković (kao sir Osgood) razotkrio svojim nastupom identitete muško/ženskih likova (u pjesmi, plesu, glumi ili organizaciji na sceni). Na kraju Tudaković izgovara onu besmrtnu rečenicu: „Nitko nije savršen.“

Poseban nastup naglašenog osjećaja za formu mjuzikla ostvario je glumac Mario Rade (u ulozi Bienstocka). Njegov nastup treba izdvojiti jer je prvi put nastupio u nekom glazbenom projektu.

Glazba koja prati ovaj mjuzikl pripada svim pravcima jazza. U njemu imamo dixilanda, bluesa, swinga (to je glazba koja od početka do kraja predstave prati tekst). Izuzetno su zahtjevne scenske promjene, koje se moraju dogoditi vrlo precizno, jer glazba mora ići u sekundu točno. Treba istaknuti da je orkestar odlično odgovarao toj vrsti glazbe i promjenama. Valja prvo istaknuti odlične trombone te sjajnu prvu trubu, posebno u ekstremnim visinama. Također, i sjajne saksofone, koji inače nisu članovi opernog orkestra. Osim toga, treba izdvojiti sve ostale članove osječkog orkestra (odlične klarinete, flaute, ostale drvene puhače te, naravno, gudače, u kojima su ovaj put najvažniji bili kontrabasi). Brodvejski tip glazbe podrazumijevao je dobro snalaženje u svim glazbenim vrstama jazza.

Scenski orkestar činilo je šest izvrsnih glumica: Dina Vojnović (Olga), Selma Mehić (Dolores), Mirjana Peteš (MaryLou), Danijela Božičević (Rosella), Mirna Vidović (Emily) i Katarina Toplek (Candy). Ulogu Prike donio je Davor Solanović, a Mozarelle Zorislav Štark. Izdvajaju se i Robert Adamček (kao Šaka Norton) i Slavko Bogdanović (Lima). U ulozi Charlija pojavio se Blaž Galojlić, a kao mehaničar Igor Krišto.

Treba istaknuti i koreografa Vuka Ognjenovića (njegovo zadovoljstvo radom plesne skupine svuda se osjećalo). Članovi ženskog i muškog dijela zbora bili su usklađeni sa scenskim pokretom plesa i s pjesmom. Upravo je dirigent Mladen Tutavac za Vuka Ognjenovića napomenuo „kako je uspio sjajno povezati pjevački dio s plesom“.

Kostimografkinja je Sara Lovrić Caparin kojoj je ovo prva velika predstava (za koju je kreirala čak 130 kostima); „šminka“ i „frizure“ bile su u skladu s kvalitetom predstave. Uspjehu predstave dala je doprinos i odlično uvježbana tehnika na čelu s Davorom Molnarom.

I na kraju priče zaključak: vrhunac praizvedbe mjuzikla „Sugar“ na sceni HNK-a Osijek donijeli su svojim nastupima predvodnici sjajne glumačke ekipe Duško Modrinić (Joe/Josephine) i Matija Kačan (Jerry/Daphne): Posebno je glumački bio uspješan tenor Ladislav Vrgoč (Dendi) te genetski nezamjenjiva „persona“ za žanr mjuzikla Nenad Tudaković (Sir Osgood). Glumački, a dakako i pjevački, iznenađujuće osječke snage V. Baljak i I. Medić. Na sceni HNK-a Osijek ponovno se tako rađa nova „škola“ mjuzikla. Da, to je bila tajna alkemije teatarskog umijeća na osječkoj pozornici.