• image
  • image

Nr. 3., 2015



Nagrada za najbolju predstavu u cjelini pripala je Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića za predstavu Deveta ovčica Silvije Šesto

 

Stručni ocjenjivački sud u sastavu Sanja Nikčević (predsjednica), Ajda Rooss, Mira Perić Kraljik i Pero Juričić nakon odgledanih predstava dodijelili su nagrade:

Nagradu za najbolju kreaciju lutaka i maski Nataliji Burnos za predstavu Deveta ovčica Silvije Šesto u izvedbi Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića.

Natalija Burnos pokazala je da je moguće kreirati prepoznatljivu lutku, a opet autorsku, da je moguće napraviti tople, djeci dopadljive i bliske, a odraslima duhovite lutke koje pri tome animatorima omogućuju velik prostor oživljavanja te da je moguće poigravati se s veličinom i planovima, a i dalje zadržati priču lika.

Nagradu za najbolju scenografiju Ivanu Dujiću za predstavu Romeo i Giulietta Wiliama Shakespearea u koprodukciji Dječje i lutkarske scene HNK Varaždin, Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića i Osječkog ljeta kulture 2014.

Scenografija Ivan Dujića plijeni svojom jednostavnošću, otvorenošću, funkcionalnošću, a istodobno na snažan način se pretvara u znakovno višeznačje (ljubavni ključ, vjetar i još niz vizualnih asocijacija). Svojom poetičnošću potcrtava svevremensku priču o nesretnoj ljubavi. Scenografski minimalizam (štap, veliko platneno krilo i nekoliko znakova) nije se natjecao s tragičnom pričom već ju maštovito na lutkarski način dopunio i zaokružio skladnu cjelinu predstave.

Nagradu za najbolju scensku prilagodbu Petri Mrduljaš za predstavu Božična priča Charlesa Dickensa u izvedbi Zagrebačkog kazališta lutaka.

Komplicirani roman Božićne priče Charlesa Dickensa Petra Mrduljaš je pretočila u jasno ispričanu priču s dobro postavljenim karakterima i odnosima te s vrlo lijepo prezentiranom porukom o potrebi činjenja dobra što u današnje vrijeme razaranja priče i različitih eksperimenta nije lako i zahtijeva posebnu disciplinu i talent.

Nagradu za najbolju glazbu Davoru Bobiću za predstavu Romeo i Giulietta Wiliama Shakespearea u koprodukciji Dječje i lutkarske scene HNK Varaždin, Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića i Osječkog ljeta kulture 2014.

Glazba Davora Bobića svojom emotivnom snagom sladno nadopunjuje animatore-glumce i vješto drži koncentraciju gledatelja do kraja predstave. I još dugo nakon predstave živi u srcu promatrača. Glazbena nota nahranila je publiku svojom snagom!

Nagradu za najbolju glumu i animaciju Ediju Ćeliću za animaciju dječaka u predstavi Deveta ovčica Silvije Šesto u izvedbi Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića

Vrlo je teško krenuti od siline straha jednog djeteta, igrati taj strah cijelo vrijeme i vraćati mu se u istom intenzitetu nakon povremenih skretanja pažnje lika na nešto drugo u priči. Edi Ćelić je vrlo koncentrirano uspio odigrati s lutkom dječaka intenzivan strah djeteta pred početkom škole, dječju borbu s njime, ali i cijeli djetetov svijet koji se sastoji od odraslih ljudi, noćnih mora, igračaka, snova u kojima dolaze pomagači (ovčice)!

Nagradu za najbolju glumu i animaciju Ivici Lučiću za animaciju u predstavi Deveta ovčica Silvije Šesto u izvedbi Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića

Ivica Lučić je virtuoznom animacijom i glasom stvorio i karakter i osobnost jednog oživljenog, izmišljenog predmeta – šašavu, bučnu, pomalo živčanu, ali izuzetno emotivnu, dobru i dragu, vrlo smiješnu devetu ovčicu iz brojenja ovaca dječaka koji ne može zaspati. Dinamika igre i mijenjanja raspoloženja kulminirala je u sceni kad se ovca naljuti na dječaka (jer joj je rekao da je debela!) i odbija dalje s njime govoriti. To je antologijski trenutak lutkarskog umijeća u kojem animator u, za scenu dugotrajnoj, tišini uz pomoć lutke uspijeva zadržati punu koncentraciju i intenzitet emocija i svoje lutke i publike!

Nagradu za najbolju glumu i animaciju Morani Dolenc za animaciju u predstavi Ronilac bisera Ludwiga Bauera u izvedbi LOFT-a i Dječjeg kazališta Dubrava

Morana Dolenc je sama, zatvorena u malo kazalište – kutiju, na tri nivoa oživljavala, pred našim očima, gotovo desetak lutaka, stolnih, drvenih, statičnih i slabo pokretnih koje se kreću nošene rukom. S malo pokreta (jer se lutkama uglavnom otvaraju usta, a nekima ni to!), a za neke lutke i malo riječi (junakinja Brnistra i njezin otac) uspjela je preciznošću pokreta i glasovnim transformacijama dobiti različite karaktere i različite emocije te ispričati napetu ljubavnu priču.

Nagradu za najbolju glumu i animaciju Lidiji Kraljić Zavišić za animaciju u predstavi Romeo i Giulietta Wiliama Shakespearea u koprodukciji Dječje i lutkarske scene HNK Varaždin, Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića i Osječkog ljeta kulture 2014.

Lidija Kraljić Zavišić uspjela je uz pomoć marionete postići emociju ustreptale duše mlade djevojke, svu njezinu nesigurnost, strah od udaje, pobunu protiv roditelja te prvu potpunu predanost ljubavi, a u partnerskoj igri i nježnost veze.

Nagradu za najbolju režiju Ljudmili Fedorovoj za predstavu Deveta ovčica Silvije Šesto u izvedbi Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića

Krenuvši od lutkarskog umijeća Ljudmila Fedorova je pokazala da lutkarska predstava dosita može biti logično i smisleno lutkarska. Odabirom priče i lutaka, scene, načinom vođenja priče i lutkara dobila je zaokruženu cjelinu vrhunske kvalitete koja istovremeno komunicira i s dječjom i s odraslom publikom!

Nagradu za najbolju predstavu u cjelini Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića za predstavu Deveta ovčica Silvije Šesto

Deveta ovčica je pravo osvježenje na trenutačnoj slici hrvatskog lutkarstva. Lutkarski mišljena do krajnjeg detalja, virtuozno zamišljena i provedena, ona ima (usklađene) sve elemente: i važnu temu za svoju ciljanu publiku i dobro ispričanu priču i odlične lutke i scenu i glazbu i vrsnu animaciju. Postiže svoj zamišljeni cilj – odlično komunicira s publikom (i to kako malenom kojoj je u osnovi namijenjena tako i odraslom) jer je i topla i pametna i duhovita i maštovita istovremeno!

Nagradu za ukupnu likovnost predstave “Branko Stojaković” koju dodjeljuje Kazalište lutaka Zadar osvojilo je također Dječje kazalište Branka Mihaljevića za predstavu Deveta ovčica Silvije Šesto

Predstava koja u sebi ima izvrsno povezane sve vizualne elemente (scena, lutke, svjetlo, prostor) kojima stvara vizualni dojam nekoliko svjetova (realnog svijeta dječaka, njegove noćne more, majčine noćne more, svijeta ovaca iz snova, sna devete ovčice…) jasno razlikovanih, a uklopljenih u skladnu cjelinu.

Dječji prosudbeni odbor najboljom je proglasio predstavu: Ronilac bisera Ludwiga Bauera u koprodukciji LOFT-a i Dječjeg kazališta Dubrava.

Nagrade za najbolji tekst i najbolje oblikovanje rasvjete nisu dodijeljene.

Stručni ocjenjivački sud istaknuo je nedostatak suvremenih autorskih lutkarskih tekstova kao jedan od vidljivih problema u hrvatskom lutkarstvu. Na cijelom festivalu bila su samo dva autorska teksta od kojih jedan replika na Shakespearea, a drugi predložak za igru bez čvrste strukture… Doista je šteta da hrvatska kazališta ne postavljaju čak ni tekstove nagrađene na natječaju Mali Marulić koji organizira Gradsko kazalište lutaka Split i na kojem uvijek istaknu pet do šest vrlo uspjelih tekstova!

Creative Commons licenca
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.