• image
  • image

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

IVANA VUKIĆEVIĆ, STUDENTICA UAOS

 

„Izuzetno je bitno da gledamo jedni druge i razmjenjujemo ideje“

 

Ekipa predstave "Fragile", izvor: UAOSEkipa predstave "Fragile", izvor: UAOSKakva su bila tvoja očekivanja prije samog projekta?


U životu, kao ni u lutkarstvu i glumi, ne treba imati nikakva očekivanja tako da nisam očekivala previše, ali sam se nadala da će to biti velik projekt iz kojega bih zajedno sa kolegama upoznala kako lutkarstvo Europe i svijeta diše. Nadala sam se da će u svim zemljama koje su sudjelovale biti podjednako bogat program te da ćemo ostvariti neke kontakte za buduće moguće projekte. Također sam se nadala da će se razbiti mit o izumiranju lutkarstva i...

 

Jesu li se ispunila? U kojem te aspektu projekt možda iznevjerio?

 

...i mit je bio razbijen. Očekivanja su mi se ispunila utoliko što smo u Ljubljani proveli zbilja predivno vrijeme i gledali zaista dobre predstave. Vidjeli smo na koja se sve područja lutkarstvo širi, upoznali neke nove verzije lutkarstva, vidjeli vrhunske animacije, ali i vrhunske produkcije s vrlo lošom animacijom i dramaturgijom. Bilo je svega i dosta toga je bilo vrlo inspirativno. Razočarani smo bili talijanskim dijelom projekta. Sam događaj u Cividaleu nije gotovo nikako popraćen, posjetitelja je na izvedbama bilo vrlo malo, na otvorenju izložbe također, a medijska popraćenost nisam sigurna da se uopće dogodila. Pomalo se činilo da je naš projekt napravljen na UAOS-u gotovo uzaludno postavljen jer zainteresiranost za isti nije postojala.


Pogled na scenu uoči premijere predstave "Fragile", izvor: UAOSPogled na scenu uoči premijere predstave "Fragile", izvor: UAOSJe li ipak Akademija na neki način profitirala?

 

Nisam sigurna da je Akademija doživjela ovaj projekt bitnijim nego bilo koji drugi projekt, što je žalosno jer je upravo lutkarstvo jedna posebnost kojom bi se mogli ponositi i u koju bi trebali ulagati. Uostalom upravo iz naše škole izlaze prvi i jedini vrsni hrvatski animatori. Rekla bih da je katedra za lutkarstvo tu bila puno više angažirana te da je u tom pogledu ovo bio jedan jako dobar iskorak UAOS-a u Europu. Žao mi je što nije bilo moguće u Osijek dovesti više izvođača koji su sudjelovali u programu jer je izuzetno bitno za studente i profesore da neprestano šire svoje vidike i obogaćuju svoje znanje kako bi ga mogli koristiti i prenositi drugima. Nadam se da će se UAOS-u ponovno pružiti ovakva mogućnost. 

 

Misliš li da ovakvi projekti imaju neku važnost i utjecaj na (europsko) lutkarstvo današnjice i sutrašnjica?

 

 Mislim da je izuzetno bitno imati ovakve projekte iz jednog, naizgled banalnog razloga, a to je druženje. Festivali, gostovanja i razni projekti su odličan način za upoznavanje drugih ljudi i njihovog pogleda na svijet i lutkarstvo. Izuzetno je bitno da gledamo jedni drugima predstave, da ih komentiramo i da provodimo vrijeme zajedno te razmjenjujemo ideje, kontakte i ostvarujemo suradnje. Osim toga, lijepo je vidjeti da nas ima još koji se volimo izražavati pomoću neživih predmeta te da još uvijek postoji velik broj ljudi koji tim medijem žele pomoći svijetu u ostvarenju boljeg sutra. 

 

Kako ti kao mlada lutkarica i naš ulog u budućnost gledaš na odnos lutkarske baštine i aktualnosti?

 

Vjerujem da je glupo odgajati dijete da postane ovisno o modernoj tehnologiji, a isto tako vjerujem da je glupo odgajati dijete da živi na drvetu i jede samo ono što ulovi. Tako nekako mislim i o lutkarstvu. Trebao bi postojati nekakav balans između tradicije, baštine i aktualnosti. Moderno lutkarstvo pruža niz mogućnosti, ideja i modernizacija koje bi starinskom duhu mogle samo popraviti mogućnost izražaja i kvalitetu. Pa kako je svakom djetetu potrebna opća kultura, kakvo god ono bilo kasnije, tako je svakom lutkaru potrebno opće poznavanje tehnika animacije. Jer na kraju krajeva, bez animacije, unošenja života u lutku i osnovnog impulsa disanja, niti moderno niti tradicionalno lutkarstvo ne može postojati.