KNJIŽEVNA KRITIKA
Božica Dragaš, Taurus, Hena Com
Igor Gajin, Mrtvački ples nove hrvatske proze
Sumiramo li književnu proizvodnju novih autora na našoj spisateljskoj sceni godine dvije i sedamnaeste, popularne i već otrcane metafore o plimnom valu nove književne generacije moramo zamijeniti naglaskom na zabrinjavajuću oseku kvalitete i elementarne književne pismenosti
KAZALIŠNA KRITIKA
LGL, Misterij sove, foto. lgl.siIgor Tretinjak, LUTKE 2018., SUVREMENO SLOVENSKO LUTKARSTVO - Igra kazališnim činom
Na 14. međunarodnom festivalu suvremenog lutkarstva LUTKE 2018. održanom u Ljubljani od 12. do 16. rujna 2018. u organizaciji Lutkarskog kazališta Ljubljana (LGL), slovenske predstave pokazale su da lutkarstvo naših susjeda ne samo da prati lutkarske i animacijske novine, već ih dobrim dijelom i gradi
Zid, jezero, foto: Peter UhanAnđela Vidović, 53. BORŠTNIKOVO SREČANJE - Nema revolucije bez redukcije
Odlazak na Borštnikovo srečanje ujedno je i podsjetnik na sve manju mobilnost umjetnika. Nekadašnja fluktuacija preko Osijeka, Rijeke i Splita pa do Zagreba, učenje jezika i svladavanje dijalekata, udaranje nekih novih temelja – bila je pa gotovo normalna stvar. Danas se suradnja sa slovenskim umjetnicima svodi na gostovanja vrhunskih slovenskih redatelja (jer smo između ostalih godinama u krizi istih) i odlaske na predstave. O tempora, o mores!
HNK Osijek, Emet, foto: PromoKatarina Žeravica, HNK OSIJEK, EMET - Pomak unaprijed
Iako je predstava “Emet” ostavila određene dramaturške propuste i iako je u konceptu u kojem se neprestano izmiješta fokus s jedne scene na drugu, u zadnjem dijelu predstave došlo do zasićenja odigranim materijalom, treba pozdraviti ovu predstavu kao pomak na bolje, pogotovo ako je usporedimo s pojedinim ranijim premijernim naslovima i ostvarenjima, koja su pokazala više slabih nego jakih točaka na više razina
ZKL, Pinocchio, foto: promoIgor Tretinjak, ZKL, PINOCCHIO - Dvostruki bumerang ili lutkom u glavu
Usprkos nekim zgodnim (vizualnim) pomacima i odmacima od vlastitih slabosti, ZKL si je u predstavi Pinocchio, pokušavši biti duhovit i ironičan branitelj lutke, zabio nekoliko nepotrebnih autogolova
LIKOVNA KRITIKA
Galerija Kazamat, Ilustracija, foto: Ivana ŠkvorčevićIgor Loinjak, GALERIJA KAZAMAT, ILUSTRACIJA – TEA JURIŠIĆ, VICE TOMASOVIĆ, STIPAN TADIĆ I BOJAN MRĐENOVIĆ - Izražajno bogatstvo ilustracije
Okupljeni oko teme ilustracije Tea Jurišić, dvojac Bojan Mrđenović i Stipan Tadić te Vice Tomasović predstavili su vrlo različite pristupe samoj ilustraciji koristeći njezine brojne izražajne mogućnosti. Zahvaljujući toj raznolikosti izložba je dobila i snažniju kvalitativnu dimenziju, pokazujući s jedne strane zašto je ilustracija od samih početaka bila interesantan alat za prijenos informacija. S druge pak strane, posjetitelji na izložbi mogu vidjeti i praktične mogućnosti koje ilustracija nudi čime im svakako može postaje jasnije zbog čega su vizualne poruke danas predominantne u odnosu na bilo koji drugi oblik komunikacije
Galerija Kazamat, Vladimir Novak, foto: Galerija KazamatIgor Loinjak, GALERIJA KAZAMAT, cgk11_18, VLADIMIR NOVAK, Esej o trsci ili prilog razmatranju djela Vladimira Novaka
"Čovjek je samo trska, najslabije biće u prirodi; ali on je trska koja misli. Nije potrebno da se čitav svijet angažira da bi on bio uništen: dovoljna je samo trunka, samo kap vode da se čovjek ubije. Ali i onda kada ga svijet uništi, čovjek ostaje uzvišeniji od svog ubojice, jer on zna da umire i poznata mu je nadmoćnost koju svijet ima nad njim; a svijet, on o tome ništa ne zna." (Blaise Pascal, Misli)
Galerija Kazamat, Tamara Sekulić, foto: Tamara SekulićIgor Loinjak, GALERIJA KAZAMAT, TAMARA SEKULIĆ I ANDREJ TOMIĆ, Samosvojnost i neotuđenost autorskog pogleda
Put kojim su Sekulić i Tomić krenuli iziskuje čvrsta i oštra sječiva kako bi uočene fascinacije na putu svojih imaginarnih prašuma mogli poput de Saint-Exupéry dječaka-pripovjedača samosvjesno pretakati u oblike ispunjenje snagom njihova umjetničkog doživljaja
Antonio Rendulić, Grafički rit, foto: Antonio RendulićIgor Loinjak, ART KLUB MUZEJA LIKOVNIH UMJETNOSTI, GRAFIČKI RIT, Od prirode do linije – iskustvo Rendulićeva pogleda
Rendulićev put od prirode do linije deduktivnog je karaktera i zahvaljujući toj dedukciji vizualnih podražaja dolazi se do jednostavnosti i čistoće cjeline prizora
GLAZBENA KRITIKA
HNK Osijek, Carmen, foto: promoBrankica Ban, HNK OSIJEK, Carmen u novom, 3D ruhu
Famozni svevremeni redatelj iz Južnoafričke Republike Kobie van Rensburg, kao da je svojom režijom poručio da je „... ljubav iluzija... i sve je projekcija!“