Silva Vrankić; Davor Vrankić

Aktualije iz Pariza

Incarner la poussiere Raul Illarramendi

Raul IlarramendiFotografije Nicolasa Brasseura ustupljene ljubaznošću Galerije Karsten Greve, ParizIzložba Incarner la poussiere (Utjelovljenje prašine mladog umjetnika) Raula Illaramendija (1982., Caracas, Venezuela) u galeriji Karsten Greve. Polazište u svome radu umjetnik pronalazi u promatranju svakodnevnih ljudskih tragova (otisaka) pronađenih na zidovima, podovima, trotoarima, ulazima. Tragove fotografira, te ih odabire po kompoziciji i njihovoj snazi.  Na taj način akumulira repertoar slika koje mu služe kao inspiracija za kompozicije. Sedam izloženih radova monumentalnih formata,  realizirani olovkama u boji kojima umjetnik crta na platnu prethodno pripremljenomu  u gvašu, te tako približava crtež slikarstvu i obrnuto. U isto vrijeme rad Raula Irramendija dio je i apstraktnog i figurativnog istraživanja; njegov odnos spram slikarstva je dvosmislen, i jednako kao i crtež,  u konstantnoj poziciji preispitivanja.

Ombres blanches Marc Desgrandchamps

Marc Desgrandchamps Sans titre 2015 ulje na platnu 2 x 200 x 150 cm diptique jpgMarc Desgrandchamps, Sans titre, 2015, ulje na platnu 2x(200 x 150 cm). Fotografije: Galerie Zurcher

Izložba Ombres blanches (Bijele sjene) Marc Desgrandchampsa, (1960. Sallanches, Haute-Savoie) jednog od trenutno najvažnijih francuskih slikara srednje generacije. Dvanaest slika Sans titre realiziranih na temu metamorfoze, vode nas na zagonetno putovanje gdje krajolici postaju postrojenja, tvornice, kameni kipovi i žene koje odlaze. Na slikama vidimo više scena koje se međusobno pretapaju, proizvodeći intrigantnu, mističnu atmosferu  gdje je sve što vidimo na granici prepoznavanja. Prema umjetnikovim vlastitim riječima  on voli gledatelja odvesti na pogrešan put, dati mu prividan osjećaj ugode i sigurnosti, sve dok mu nevidljivi, disonanti mehanizmi slike ne poruše tu istu sigurnost.

Lettres à Sybilla  Alkis Boutlis

Izložba Lettres à Sybilla (Pisma Sibili) mladog grčkog slikara Alkisa Boutlisa (1978., Thessaloniki, Grčka) u Galeriji Suzanne Tarasieve. U svojoj prethodnoj fazi umjetnik koristi elemente trasha i ikonografiju blisku braći Chapman, dok u svom novom opusu Alkis Boutlis inspiraciju pronalazi u ikonama i slikarstvu starih majstora 15.stoljeća.  Izložba predstavlja trideset tri rada od kojih je trinaest  u tehnici gvaš na papiru,  šesnaest ulje na drvetu, dva rada gvaš na drvetu i dva u tehnici cliché-verre. Koristeći se tankim kistovima uz pomoć povećala na malim Vermerovskim formatima stvara ikonografske, slikarske hibride manirističkog štiha.

Splendeurs et misères: La Prostitution en France (1850-1910)

Musee d’Orsay

U Muzeju d'Orsay u suradnji s Nacionalnom bibliotekom Francuske, prva ozbiljna izložba posvećena temi prostitucije u umjetnosti  Ljepota i bijeda: Prostitucija u Francuskoj (1850.-1910.).

Izložba analizira na koji način su francuski i strani umjetnici bili fascinirani tim svijetom, te neprestano tražili nove pikturalne mogućnosti kako bi što što realnije prikazali to okružje i njegove sudionike. Kroz radove Maneta, Degasa, Toulouse-Lautreca, Muncha, Vlamincka, Picassa i drugih,  izložba nam daje širok prikaz u kojoj mjeri je sjaj i bijeda prostitucije, imala važnu ulogu u razvoju novih izričaja u modernoj umjetnosti