• image

KAZALIŠNA KRITIKA

 

HNK Osijek, "Ručni rad", foto: PromoHNK Osijek, "Ručni rad", foto: PromoAnđela Vidović, HNK OSIJEK, RUČNI RAD - Ženstvo kao crnohumorni ceremonijal emancipacije u odmetništvu

 Scenografski prenaglašeno smještena u muški svijet nogometnoga igrališta, nedovoljno redateljski zaigrana i donekle staromodna izvedba Ručnog rada ipak daje nadu da kazalište i od tzv. otpadništva može naučiti mnogo te oštro sa škrgutavim crnim humorom osvijestiti kako ženstvo ne treba biti isključivo ceremonijalno

 

HNK Osijek, "Lukava udovica", foto: PromoHNK Osijek, "Lukava udovica", foto: PromoKatarina Žeravica, HNK OSIJEK, LUKAVA UDOVICA - Britka oštrica satire otupljena nelogičnostima i banalnim šalama

 Britka oštrica satire Goldonijeve „Lukave udovice“ u osječkoj je predstavi dobrim dijelom izgubljena u površnosti i banalnosti šala i replika, ritam je neujednačen, rasplet brzoplet i površan, a stvar u neku ruku spašavaju pojedina vrlo dobra glumačka ostvarenja

 

 

Teatar &TD, "Ljubavni slučaj Fahrije P.", foto: Damir ŽižićTeatar &TD, "Ljubavni slučaj Fahrije P.", foto: Damir ŽižićIgor Tretinjak, TEATAR &TD: ŽELJKO ZORICA ŠIŠ, LJUBAVNI SLUČAJ FAHRIJE P. - Neodoljivo preplitanje živog izvođača i medija

Centralna točka predstave oblikovana je oko naslovne priče u kojoj se, paralelno s vrlo zgodnim Zoričinim detektivskim zapletom, provlači ključna relacija cijelog projekta – slojevit, duhovit i poticajan odnos između živog izvođača i medija

 

Moment, Viktorija 2.0, foto: Toni SopranoMoment, Viktorija 2.0, foto: Toni SopranoIgor Tretinjak, LUTKOKAZ: MOMENT, MARIBOR, VIKTORIJA 2.0 - Duhovito i kreativno igranje kazalištem i kilama

 Predstava Viktorija 2.0 na vrlo se pametan, zaigran i duhovit način igra animacijom lika, tijela, predmeta i samog kazališta, i sve to omotano pokojom beskrajno šarmantnom kilom viška

 

 

Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku, "Kradljivica ključeva", foto: PromoDječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku, "Kradljivica ključeva", foto: PromoIgor Tretinjak, DJEČJE KAZALIŠTE BRANKA MIHALJEVIĆA U OSIJEKU, KRADLJIVICA KLJUČEVA - Predstava kao žrtva teksta

 Predstava Kradljivica ključeva pokazala se žrtvom vlastita teksta koji je obujmom te složenošću i apstraktnošću dobrim dijelom ugušio cjelinu

 

 

LIKOVNA KRITIKA

 

Kristina Marić, "Na nišan", foto: promoKristina Marić, "Na nišan", foto: promoIgor Loinjak, KRISTINA MARIĆ, X POZICIJA, Galerija Kazamat, 3.–18. ožujka 2018. - Između ekshibicionizma i skrivanja

Komunikacijski elementi djela Kristine Marić vrlo su jasni i oslonjeni na tradiciju umjetničkog pristupa u kojem se tijelo umjetnika tretira istovremeno i kao subjekt i kao objekt konačnog djela ili umjetničkoga čina

 

 

Igor Loinjak, MARKO ŽIVKOVIĆ, TAMNA MOLITVA, Galerija likovnih umjetnosti Slavko Kopač, Vinkovci - Vertikalni proboj od zemaljske tame do svjetlosnih visina

Pokušavajući na izloženim crtežima razumjeti igru grafitnih svjetlina u duhu strogog dihotomijskog reza, može se uočiti kako Živković u svojoj potrazi glavninu vremena provodi u intervalu između zadanih krajnosti tražeći optimalne kompozicijske odnose i idealnu mjeru zasićenosti lista papira svijetlim i tamnim nijansama grafitnoga otiska

 

GLAZBENA KRITIKA

 

HNK Osijek, "Trubadur", foto: PromoHNK Osijek, "Trubadur", foto: PromoBrankica Ban, HNK OSIJEK, TRUBADUR, Maestralni projekt

Osječki Trubadur pokazao se kao „maestralni projekt“ – imamo pravog Verdijevskog tenora (D. Dorotić), europsku glazbenu divu (D. Radaković), i dvije odlične altistice (I. Parlov i izvrsnu G. Kalmar), te jednako „teška“ dva basa (S. Čano i B. Puškarić), što je za osječku opernu kuću najvažnije