TAMBURAŠKI INTERMEZZO

Urođen smisao za otkrivanje talenata

Pod naslovom Tamburaški intermezzo, a  pod vodstvom umjetničkog suradnika na Odsjeku za glazbenu umjetnost  Marka Sesara, u utorak, 4. lipnja 2019., u Svečanoj dvorani Akademije za umjetnost i kulturu, održana je Javna produkcija iz  kolegija Tambure 2

Najavni listić, foto: AUKNajavni listić, foto: AUK

Na koncertnom je programu bilo sveukupno deset točaka. Program koncerta sastojao se od tri dijela. Prvi dio činio je Tamburaški ansambl 2. godine studija Glazbene pedagogije'  (sa tri dirigenta - studenta), drugi 'Golden Strings Orchestra' (iako studenti, riječ je o 'poluprofesionalnom' umjetničkom ansamblu) te završni Tamburaški orkestar Odsjeka za glazbenu umjetnost (tri umjetnički složene i kompaktne glazbene točke).

U prvom dijelu  koncerta  studenti su dirigirali tamburaškim orkestrom studenata 2. godine te su na taj način pokazali vlastitu vještinu i senzibilitet za dirigiranjem. Anđela Ćaćić izvela je skladbu A. Markovića Capriccio, Josip Jelić izveo je solo brač Marko Kučinić, izveli su skladbu J. Andrića Tambura Paje Kolarića, a Jurica Šerfezi skladbu mladog D. Vukadina, Makedonski ples.

U drugom dijelu koncerta (kao gosti) predstavili su se članovi 'Golden Strings orchestra'. Na njihovom programu bile su četiri skladbe: Obrada uvertire Mozartovog  Figarovog pira (priredio V. Zirdum); F. Novosela Made in  China; F. Pogrmilovića skladba Bis; te Plesa sa sabljama, A.  Hačaturjan / priredio T. Ranogajec.

Treći dio koncerta mentor Sesar je predao Tamburaškom orkestru  Odsjeka za glazbenu umjetnost. Na programu su bile tri sjajno do savršenstva uvježbane skladbe :  B. Potočnik, Golubica vukovarska  (tonski vrlo muzikalno izvedena), V. Novoselac: Mala đakovačka suita (zanimljiva peterostavačna forma), iz koje izdvajamo  II. Dječja igra  (šaljivo među dionicama), IV. Kolo igra ( razigrano sa puno nac. elemenata), V. Babe za kraj. I za kraj koncerta izeli su skladbu  V. Zirduma  Ljetna oluja (simfonijski crescendo i smirujuća 'post oluja').

Umjetnički suradnik Marko Sesar, inače na doktorskom studiju pedagogije osječkog Filozofskoga fakulteta, ovdje se iskušao i kao metodički, metodološki stručnjak, uz naglašen osjećaj muziciranja na tamburaškim glazbalima (posebno u skladbama ovakvog orkestralnog tipa). Osim toga, nosi u sebi urođen i didaktički smisao za otkrivanje budućih talenata (kao što su ovi budući 'tamburaški' dirigenti), što je za pohvaliti osječku Akademiju (kao instituciju).