• image

Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

UVODNA RIJEČ

 

Novi Artos usmjeren prema vama i sutrašnjicama

 

Online časopis Umjetničke akademije u Osijeku Artos od ovog će se broja naglašenije okrenuti vlastitim čitateljima i aktualnom umjetničkom trenutku s pogledom na sutra, tematski i strukturno dijalogizirajući s vremenom u kojemu živimo


Artos 6, autor: Tomislav Marjanović/All Strings AttachedArtos 6, naslovnica, autor: Tomislav Marjanović/All Strings AttachedNakon prvih hrabrih i odvažnih koraka u svijet teorije i znanosti, online časopis Umjetničke akademije u Osijeku Artos došao je do točke u kojoj je morao odlučiti kojim će se smjerom dalje razvijati. Uslijed burne rasprave (malo dramatiziramo) novo uredništvo odlučilo se naglašenije okrenuti vama – čitateljima, no pritom ne skliznuti u zavodljive i varljive vode populizma.

 

Kako bismo održali Artos u prostoru visoke, a čitke i pitke kvalitete, oblikovali smo čvrstu strukturu koja će časopisu omogućiti maksimalno širenje na sve umjetničke izraze, poglede i prostore, od matične institucije preko Osijeka i Hrvatske nadalje. I sve to uz pogled unaprijed, prema umjetničkim sutrašnjicama.

 

Svaki broj otvorit će Artosov otruli stol, čija je ključna ideja razmišljanje mladih znanstvenika i umjetnika o potencijalima i mogućnostima umjetnosti kojima se bave. Iako je idejno bio zamišljen kao okrugli, stol je putem skliznuo u otrulost. Nju smo posudili, od trija Mujičić-Senker-Škrabe i njihove parodije Vitezovi otrulog stola, zaključivši da bolje odgovara našoj viteštini, pardon, vještini. Jedna od ideja Otrulog stola i jest „parodiranje“, odnosno ironiziranje prazne ozbiljnosti okruglih stolova na kojima (pre)često sve završi na pričama ukrug bez prodora u samu temu. Naši će stolovi, valjda i zbog trulosti (shvatite to kako vam drago), bez uvijanja i kruženja prodirati u jezgru zadanih pitanja te donositi svježe poglede na sadašnjost i budućnost umjetničkog čina. Poglede s kojima se ne trebate složiti, ali koji će otvarati prostore polemici i razmišljanju. Prvi broj novog Artosa otvara Artosov otruli stol s temom Intermedijalnost u novom kontekstu, a okupio je dio uredničkog tima novog ArtosaIgora Gajina, Igora Loinjaka, Tihomira Ranogajca, Katarinu Žeravicu i Igora Tretinjaka uz Luku Alebića kao jako vanjsko pojačanje.

 

Uz Otruli stol, žarišna točka svakog broja bit će Tema broja koja će pristupiti određenom umjetničkom problemu ili fenomenu (u svakom broju iz druge grane umjetnosti) iz više kutova – intervjuima, esejima i znanstvenim radovima. Čast da otvori novi Artos dobilo je lutkarstvo, no ne zato što je glavni urednik njegov fan, već zato što je u rujnu završen veliki dvogodišnji europski lutkarski projekt All Strings Attached – pioniri europskog lutkarstva, nastao u sklopu Kreativne Europe. Osim što je to prvi takav projekt u kojemu je sudjelovala UAOS, okupio je vrlo jake partnere iz Italije, Slovenije i Španjolske, ostavivši vidljiv trag u europskom lutkarstvu. Nažalost, kako to već ide kod nas, prošao je ispod lupe domaćih medija i javnosti, što ćemo ovim putem pokušati barem malo ispraviti.

 

 All Strings Attached, naslovnica, foto: All Strings AttachedAll Strings Attached, naslovnica, foto: All Strings Attached

 

Svaki broj imat će Aktualne mini-teme obrađene kroz eseje i(li) intervjue, a veliku pažnju usmjerit ćemo prema kritici, okupljajući ne samo kritičare i teoretičare iz matične institucije, već se otvarajući svim, prvenstveno mladim, domaćim kritičarima te ćemo na taj način (p)ostati jedna od tek nekoliko oaza kritičke misli i riječi. Također, pažljivo ćemo pratiti stručne i znanstvene skupove u (su)organizaciji Umjetničke akademije u Osijeku.


Izložba "Je li to nit u meandru ili meandar u niti?“ autorice Zdenke Lacine, izvor: Promo Izložba "Je li to nit u meandru ili meandar u niti?“ autorice Zdenke Lacine, izvor: Promo Zaseban dio svakog Artosa činit će pregled najvažnijih događanja na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. Događanja uglavnom neće biti popraćena kritički jer to stavlja autore, najčešće zaposlenike Akademije, u nezgodnu i nekritičku poziciju, već će u obliku kronike biti trajni svjedoci bogatih aktivnosti na Akademiji.


Kad smo na početku spomenuli okretanje čitateljima, to smo mislili na makroplanu, ali i na mikroplanu. Monumentalnost tekstova bit će razbijana i bogaćena fotografijama i galerijama, videozapisima i digresijama, naglašenije ćemo se okrenuti razgovorima i intervjuima kao komunikativnim oblicima teksta, a dodatnu poveznicu s čitateljima stvarat ćemo putem društvenih mreža. Na taj način pokušat ćemo stvoriti moderan online časopis koji će, osim s čitateljima, komunicirati i s vremenom u kojemu živimo. Uživajte u novom Artosu.