Lutka u odgoju i obrazovanju – kazalište predmeta

Posted on Posted in Razno

Uspješnim svladavanjem gradiva programa polaznici stječu temeljna povijesno-teorijska znanja, koja se odnose na izvorišta teatra objekta i njegovo mjesto na graničnim prostorima između likovne i kazališne umjetnosti, upoznajući se s ambicioznim i revolucionarnim idejama i manifestima umjetnika, koji su reformirali tradicionalne kazališne norme.

Polaznici, kroz niz etida, upoznaju i u stanju su prepoznati ekspresivne mogućnosti svakodnevnih predmeta kao pokretača igre i sredstava za razvijanje imaginacije u igri oživljavanja, kreativnog “recikliranja”  i oneobičavanja utilitarnih pomagala, odbačenih stvari ili “smeća”.

Usvojivši znanja koja se odnose na umjetnički tretman svakodnevnih i odbačenih predmeta u likovnoj i kazališnoj umjetnosti, polaznici shvaćaju estetski i izražajni potencijal predmeta, sposobni su stvarati izražajne kompozicije bilo u svrhu igre, razvijanja mašte i kognitivnih procesa kod djece, bilo u svrhu stvaranja kazališne izvedbe primjerene različitim dobnim skupinama. Razumiju potencijal umjetničkog i lutkarskog tretmana predmeta u svrhu stvaranja apstraktnih ili antropomorfnih karaktera, scenografskih prostornih određenja ili pak samog suodnosa predmeta čija vizualna komunikacijska funkcija proizlazi iz same matrijalne prirode stvari, pri čemu predmet u položaju prema drugom predmetu poprima posve nove izražajne mogućnosti stvarajući dinamičke međuodnose i formirajući mnogostruka značenja.

Po završetku ovog programa, polaznici posjeduju znanja i vještine potrebne za funkcionalnu i kreativnu animaciju predmeta. U stanju su analizirati karakteristike predmeta i njihove specifičnosti upotrijebiti u korist karaktera lutke. Moći će prepoznati kako položaj predmeta u prostoru utječe na dramatičnost te predložiti različite situacije s obzirom na odnose samih predmeta. Polaznik će moći primijeniti karakteristike predmeta u korist karaktera lutke, moći će svoju animaciju prilagoditi istima. Bit će u stanju usporediti i prema svojim potrebama iskoristiti razlike predmeta na kojem se nisu dogodile nikakve dodatne likovne intervencije s onima koji su tim intervencijama bili manje ili više izloženi.

Napose, polaznici razumiju i ovladavaju znanjima i metodologijom uključivanja teatra predmeta u različite obrazovne i nastavne procese za široki raspon dobnih skupina, te su upoznati s mnogostranošću upotrebe i načinima njegovog kvalitetnog i učinkovitog uključivanja u procese individualne i grupne kreativne umjetničke terapije.

Podijeli...