Predstavljanje knjige Tihomira Matijevića “Na ruskom se umjetnost kaže iskustvo”

Posted on Posted in Likovni_obavijesti

Knjiga Tihomira Matijevića Na ruskom se umjetnost kaže iskustvo, je zbirka eseja sa područja teorije umjetnosti, filozofije i sociologije sa novelističkim natruhama. Knjiga na posve originalan način pristupa problematici odnosa umjetnosti, filozofije, obiteljske povijesti , povijesti tehnologije, društva, i politike. Autor je uspio pronaći optimalnu mjeru između umjetničke relevantnosti kompleksnih medija moderne / suvremene umjetnosti i vlastite osobnosti. Budući da vrijeme u kojem živimo, kada su tekstovi o umjetnosti u pitanju, uglavnom obiluju formalnim analizama i koji poradi vlastite suhoće bivaju počesto nerazumljivi široj publici, upravo nam nedostaje ovakav tekst  koji polazi iz vlastitog iskustva te tako čini istinski pomak u tom smjeru. Evo što o knjizi kažu recezenti:

 

Tihomir Matijević svojim crtačko-lirskim uratkom prije svega potvrđuje ono što svi znaju , no to ipak nisu kadri artikulirati. Matijevićeve povremene lirske „dekoracije“  otkrivaju  melankolika pritisnutog post metafizičkom modom neodređenosti protiv koje se bori pojmovima iz svijeta umjetnosti, dizajna, popularne glazbe,  služeći se i tekstom i crtežom, na razumljiv način (nije li to svrha jezika, a katkad i crteža?) Ipak, Matijevićevo djelo producira i osjećaj kolebanja – pa pokušamo li mu kojim slučajem te njegove strip vinjete „osamostaliti“ u odnosu na sam tekst ili pak pokušamo li to isto učiniti s tekstom u odnosu na strip doživjet ćemo istovremenost poništavanja i omogućavanja. Čvrstim granicama kojima dijeli crtački od vizualnog dijela svoje promišljene „fuzije“, autor potvrđuje činjenicu da čak i kad mu  medij nije strogo kiparski „materijal“, duh mu to nikako ne prestaje biti.

 

doc.art. Zlatko Kozina

 

Matijevićevo pisanje u Ja obliku, pozorno je neprekoračenih ovlasti, nije projekcija nediscipline nego suprotno – vrlo strogog samonadgledanja procesa promišljanja o vrlo bliskim ali i vrlo izmičućim fenomenima današnje medijske svijesti. Posebno je značajan stripovski aspekt, jer osvješćuje narušenu suvremenu svijest o samom figurativnom pojmu “pogleda na svijet”, gdje stripovsko kadriranje i rakursiranje izrazito doprinose refleksivnosti. Naime, teorijski mišljen problem se ne samo ilustrira nego i izvodi, uz jako i blisko osvjetljenje promišljanja. Iako naoko lagan i komunikativan, kroz stripovske stop-snimke problema mišljenja o medijskoj pismenosti – Matijević uspostavlja novi zahtjevni znanstveni hibrid, uvođenjem strip-sličica u teorijsko mišljenje, a njegov je doprinos time i inovativan i renovativan.   

dr.sc.red. prof. Goran Rem

 

 

O AUTORU:

Rođen 1975. godine u Našicama. Godine 2000. diplomirao na Kiparskom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi prof. Stanka Jančića. 1998. godine boravi na Indiana University of Pennsylvania u klasi prof. Jima Nestora (projekt razmjene studenata ALU i IUP). 2013. godine doktorirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu pod mentorstvom prof. Stjepana Gračana i prof. Leonide Kovač. Izlaže od 1998. godine na skupnim i samostalnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Dobitnik je nagrade Ex aequo na 22. slavonskom biennalu, jedne od tri jednakovrijedne nagrade na XI. trijenalu hrvatskog kiparstva i posebnog priznanja AICA-e (Međunarodno društvo likovnih kritičara). Do sad je objavio dvije knjige: Torta i bronca (2013.god., izd. MLU Osijek) i Cvijeće na šanku (2020.god., izd. Hrvatski autorski strip.) Zaposlen kao izv. prof. na Umjetničkoj akademiji u Osijeku (Kolegij kiparstvo) od 2005. godine. Član je HDLU-a Osijek od 2000. godine. Živi i radi u Osijeku.

Podijeli...