Autori: Dora Konstantinović, Vigor Maroševac, Saira Mikuška, Hrvoje Vuković
Mentori: Marija Tolušić, mag.univ.spec, Filip Živaljić, asistent
Akademska godina: 2023./2024.
Kolegij: Planiranje u kulturi
Organizacija/događaj za koji je izrađen prijedlog rješenja:
Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku
Analiza dosadašnjeg poslovanja odabrane organizacije/ događaja:
Statut Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku definira pravila i propise za rad ove ustanove, a ključne odredbe uključuju:
Pravni status:
Kazalište je javna ustanova, pravna osoba upisana u sudski registar i vodi se kao javna služba. Osnivač je Grad Osijek.
Djelatnost kazališta:
Obavlja kazališne aktivnosti kao javnu kulturnu potrebu, a osnovni program i financijski okvir utvrđuje Gradonačelnik.
Upravljanje:
Kazalištem upravlja ravnatelj koji predstavlja i zastupa ustanovu, organizira umjetnički program, vodi poslovanje i predlaže financijske planove. Ravnatelj se imenuje na temelju javnog natječaja na mandat od četiri godine.
Imovina i financijsko poslovanje:
Kazalište raspolaže imovinom u skladu sa zakonom i ne radi radi stjecanja dobiti; ako je ostvari, koristi se za razvoj djelatnosti kazališta. Grad Osijek odgovara za obveze kazališta solidarnom i neograničenom odgovornošću.
Ove odredbe omogućuju organiziran rad i pravno poslovanje kazališta te osiguravaju njegovu funkciju kao javne kulturne ustanove.
Iz financijskog izvješća se može vidjeti nekoliko ključnih aspekata programa i poslovanja kazališta:
1. Posjećeni Programi:
Izvode se različiti kazališni programi usmjereni na djecu, uključujući predstave, radionice i specijalne događaje.
Posebno su popularne godišnje predstave i sezonske manifestacije.
2. Posjećenost:
Broj posjetitelja varira po programu, ali postoje stalni posjetitelji, uglavnom djeca, školske grupe i obitelji.
Specifični podaci o broju posjetitelja po programima nisu navedeni, ali su kazališni događaji dobro posjećeni, posebno tokom vikenda i školskih praznika.
3. Prihodi:
Prihodi dolaze iz više izvora, uključujući prodaju ulaznica, sponzorstava, donacija i proračunskih sredstava.
Primici su dokumentirani kroz različite stavke, pri čemu je uočljivo povećanje prihoda u tekućoj godini u usporedbi s prethodnom godinom:
Prihodi poslovanja za 2023. iznose 936.624,44 HRK, što predstavlja rast od 4.6% u odnosu na prethodnu godinu.
4. Financijsko Izvješće:
Bilanca kazališta pokazuje stabilnost u financijskom poslovanju, s prihodima koji premašuju rashode.
Svi detalji o prihodima, rashodima i financijskom stanju nalaze se u bilanci i izvještaju o prihodima i rashodima.
Odabrani problem:
Iz analize dosadašnjeg poslovanja dječjeg kazališta zaključili smo da kazalište koristi višak prihoda za unapređenje svojih usluga. Također smo primijetili da se tijekom godine održavaju isključivo predstave za djecu manjeg uzrasta. Problem koji želimo riješiti je povećanje dolaska mladih u dječje kazalište. Trenutno, vrlo mali broj mladih posjećuje kulturne ustanove poput kazališta, jer ih postojeće predstave, posebno one namijenjene djeci, ne privlače. Naš cilj je promijeniti tu percepciju i potaknuti mlade da više posjećuju kulturne događaje u organizaciji kazališta.
Želimo pronaći način kako mlade motivirati da izlaze iz kuće kako bi uživali, opuštali se, provodili vrijeme s vršnjacima, upoznavali nove ljude i stjecali nove vještine. Vjerujemo da kazalište može biti mjesto gdje se mladi mogu zabaviti i kulturno obogatiti.
Ciljevi predloženog rješenja:
Osmislili smo program za mlade (od srednjoškolaca do studenata) koji uključuje razne zanimljive aktivnosti s ciljem povećanja njihove posjećenosti kazalištu. Želimo stvoriti prostor gdje se svi možemo opustiti i zabaviti zajedno, bez ikakvih strahova. Mjesto gdje će se svaka osoba moći prikazati u svom najboljem svjetlu. Želimo organizirati aktivnosti koje će mladima omogućiti da na trenutak zaborave na vanjske probleme i jednostavno uživaju i zabavljaju se.
Naše aktivnosti bit će raznolike i prilagođene interesima mladih. Planiramo organizirati gledanje filmova s kasnijim zajedničkim komentarima, stand-up komedije u kojima mogu nastupati sami ili u kojima ćemo pozivati profesionalne komičare, zanimljive i kreativne radionice, natjecanja, karaoke i još mnogo toga. Cilj nam je organizirati barem pet ovakvih događanja tijekom akademske godine.
Plan implementacije:
Kako bi se ostvario cilj, potrebno je provesti anketu kojom bi se ispitali interesi i želje mladih u vezi s kulturnim događajima koje žele posjetiti. Anketu treba provesti u suradnji sa srednjim školama i fakultetima. Organiziralo bi se predstavljanje programa u školama i na fakultetima, gdje bi se zainteresirani mogli prijaviti. Također bi se program oglašavao putem društvenih mreža, letaka i postera.
Očekivani rezultati:
Ovim istraživanjem tržišta očekujemo okviran broj zainteresiranih za ovakav program i okviran sadržaj koji bi se prisutnima mogao svidjeti da bi došli u što većem broju. Pomoću predstavljanja dobili bi broj prijavljenih osoba čiji dolazak možemo očekivati. Oglašavanjem preko društvenih mreža možemo provjerit zainteresiranost javnosti za ovaj program. Tu zainteresiranost provjerili bi pomoću oznaka „sviđa mi se“. Prema našim pretpostavkama plan bi bio uspješan kada bi ostvarili posjećenost od dvadesetak osoba.
Primjer ankete:
Pomoću ove ankete bi dobili informacije kao što su broj ljudi koji je prisustvovao u ovom anketiranju i njihovim preferencama. Pomoću toga mi mogli dobiti jasan uvid u ono što zanima zanima širu publiku i time bi lakše mogli krojiti događaje koji bi se odvijali u prostoru dječjeg kazališta.
Primjer letka