Autor: Nikolina Mravunac
Mentor: Marija Tolušić, univ. spec. oec., v. predavačica; Filip Živaljić, mag.cult., naslovni asistent
Akademska godina: 2022./2023.
Kolegij: Planiranje u kulturi
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku je iznimna kulturna institucija koja predstavlja vrhunski primjer teatarske umjetnosti u Hrvatskoj. Kao rijetko koje kontinentalno središte, Osijek se može podičiti kazališnom tradicijom koja počelo vuče još iz davne 1735. godine, kada je u Isusovačkoj gimnaziji zabilježena izvedba prve kazališne predstave na latinskome jeziku.
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku obuhvaća širok spektar umjetničkih produkcija koje uključuju dramske predstave, opere, baletne izvedbe i koncerte. Ovo kazalište je poznato po visokoj razini umjetničkog izraza, profesionalnosti i kvaliteti izvedbi, privlačeći tako domaću i međunarodnu publiku.
Njegova repertoarna politika obuhvaća raznovrsne žanrove i stilove teatarske umjetnosti, pružajući publici širok izbor predstava koje zadovoljavaju različite estetske ukuse. Kazalište također aktivno surađuje s drugim kulturnim institucijama i umjetnicima, promičući umjetničku razmjenu i razvoj kazališne scene.
Kroz dugogodišnje djelovanje, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku je postalo važan kulturni i društveni centar u regiji, pridonoseći obogaćivanju kulturnog identiteta grada i okolnih područja. Kroz svoje umjetničke produkcije, kazalište održava i njeguje hrvatsku kulturnu tradiciju te istovremeno potiče suvremene umjetničke pristupe i inovacije.
Financijska analiza:
Marketinška analiza:
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ima problem sa slabom popularnosti glumaca. Budući da publika ponekad sadržaj (predstave, filmove, serije) odabire prema već poznatim glumcima, povećanjem njihove popularnosti očekuje se i povećanje gledatelja na svim predstavama (posebno novim izdanjima).
Cilj rješenja ovoga problema je upoznati publiku s glumcima HNK u svrhu povećanja posjećenosti predstava za 15% tijekom sljedeće sezone. Budući da je većina glumaca publici potpuno nepoznata cilj je upoznati publiku sa poslovnim, a i dijelovima privatnog života. Za ostvarenje cilja fokus će biti na društvenim mrežama, već postojećim (Facebook i Instagram), ali i otvaranje Tik-Toka na kojem bi se nalazio nešto zabavniji, manje formalan sadržaj namijenjen prvenstveno mlađoj publici čija posjećenost kazalištu opada iz godine u godinu.
Do kraja sljedeće kazališne sezone cilj je povećati popularnosti glumaca. Očekuje se povećanje od minimalno 1000 pratitelja na društvenim mrežama glavnih glumaca. Fokus je na glumcima koji su tijekom sezone imali glavne uloge u novim predstavama. Kod sporednih glumaca cilj je prikupiti barem 500 pratitelja.
Također, očekuje se povećanje posjećenosti predstava za 15%, uzimajući u obzir sve izvedbe, ne samo premijerne.
MULTIMEDIJA