Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku

Autor: Nikolina Mravunac
Mentor: Marija Tolušić, univ. spec. oec., v. predavačica; Filip Živaljić, mag.cult., naslovni asistent
Akademska godina: 2022./2023.
Kolegij: Planiranje u kulturi


Organizacija/događaj za koji je izrađen prijedlog rješenja:

Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku


Analiza dosadašnjeg poslovanja odabrane organizacije/ događaja:

Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku je iznimna kulturna institucija koja predstavlja vrhunski primjer teatarske umjetnosti u Hrvatskoj. Kao rijetko koje kontinentalno središte, Osijek se može podičiti kazališnom tradicijom koja počelo vuče još iz davne 1735. godine, kada je u Isusovačkoj gimnaziji zabilježena izvedba prve kazališne predstave na latinskome jeziku.

Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku obuhvaća širok spektar umjetničkih produkcija koje uključuju dramske predstave, opere, baletne izvedbe i koncerte. Ovo kazalište je poznato po visokoj razini umjetničkog izraza, profesionalnosti i kvaliteti izvedbi, privlačeći tako domaću i međunarodnu publiku.

Njegova repertoarna politika obuhvaća raznovrsne žanrove i stilove teatarske umjetnosti, pružajući publici širok izbor predstava koje zadovoljavaju različite estetske ukuse. Kazalište također aktivno surađuje s drugim kulturnim institucijama i umjetnicima, promičući umjetničku razmjenu i razvoj kazališne scene.

Kroz dugogodišnje djelovanje, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku je postalo važan kulturni i društveni centar u regiji, pridonoseći obogaćivanju kulturnog identiteta grada i okolnih područja. Kroz svoje umjetničke produkcije, kazalište održava i njeguje hrvatsku kulturnu tradiciju te istovremeno potiče suvremene umjetničke pristupe i inovacije.

Financijska analiza:

  • Prihodi: Grad Osijek, OBŽ, Ministarstvo kulture i medija RH, Ministarstvo hrvatskih branitelja, Ministarstvo vanjskih i europskih poslova RH, sponzori, najam, gostovanja, donacije, prodaja ulaznica
  • Rashodi: rashodi za zaposlene, materijalni rashod

Marketinška analiza:


Odabrani problem:

Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ima problem sa slabom popularnosti glumaca. Budući da publika ponekad sadržaj (predstave, filmove, serije) odabire prema već poznatim glumcima, povećanjem njihove popularnosti očekuje se i povećanje gledatelja na svim predstavama (posebno novim izdanjima).


Ciljevi predloženog rješenja:

Cilj rješenja ovoga problema je upoznati publiku s glumcima HNK u svrhu povećanja posjećenosti predstava za 15% tijekom sljedeće sezone. Budući da je većina glumaca publici potpuno nepoznata cilj je upoznati publiku sa poslovnim, a i dijelovima privatnog života. Za ostvarenje cilja fokus će biti na društvenim mrežama, već postojećim (Facebook i Instagram), ali i otvaranje Tik-Toka na kojem bi se nalazio nešto zabavniji, manje formalan sadržaj namijenjen prvenstveno mlađoj publici čija posjećenost kazalištu opada iz godine u godinu.


Plan implementacije:

  1. Upoznati glumce kroz objave na Instagramu (kratke objave koje bi sadržavale zanimljive činjenice o glumcima) jer na Instagramu postoji već određeni broj pratitelja. U opisima bi se nalazile kratke biografije glumaca. Naveden bi bio njihov dosadašnji rad glumačkoj industriji, određena postignuća i nagrade, ali i zanimljivosti poput hobija i slično.
  2. Prije premijera ili izvedbi predstava glavni glumci bi stavljali najave na svoj Instagram profil, koje bi podijelio i službeni profil HNK. Ova aktivacija donijela bi veći broj pratitelja (i glumcima i kazalištu) budući da bi preko svakog profila mogli ući u drugi.
  3. Otvoriti Tik-Tok profil na kojem će se objavljivati sadržaj poput:
  4. "Behind the Scenes" sadržaj: korisnici bi pobliže upoznali glumce ali i sve što se događa iza kulisa što bi kod njih stvorilo znatiželju vezano za predstave. Također, potaknulo bi ih na posjet kazalištu i istraživanje privatnih društvenih mreža glumaca.
  5. "Meet the Cast" - serija kratkih videa u kojima se glumci predstavljaju publici i govore o svojim ulogama i iskustvima na pozornici. Ovo bi pomoglo publici da se bolje upozna sa glumcima i može povećati njihov interes za predstavu.
  6. "Challenge the Cast" - serija kratkih videa u kojima se glumci natječu u različitim izazovima. To može biti bilo što, od recitiranja poezije do improvizacije. Ovo bi pomoglo publici da se zabavi i dalo im bolji uvid u talente glumaca.
  7. "Trivia Night" - serija kratkih videa koji sadrže zanimljive činjenice o glumcima.
  8. "Ask the Cast" - serija kratkih videa u kojima publika može postavljati pitanja glumcima i drugim umjetnicima koji rade u kazalištu. Ovo će pomoći publici da se bolje upozna sa zvijezdama predstave i pružiti im priliku da dobiju odgovore na pitanja koja su ih oduvijek zanimala.
  9. Programski materijali: Kazalište može pružiti detaljne programe koji sadrže biografije i slike glumaca. To omogućuje publici da se unaprijed upozna s glumačkom ekipom i stvori veze s njima prije predstave. Također, na plakate je moguće staviti imena glavnih glumaca.
  10. Predstave s otvorenim razgovorima: Nakon određenih predstava, kazalište može organizirati sesije otvorenih razgovora s glumcima. Ovo pruža publici priliku da postavi pitanja, čuje više o procesu stvaranja predstave i upozna glumce iz prve ruke.

Očekivani rezultati:

Do kraja sljedeće kazališne sezone cilj je povećati popularnosti glumaca. Očekuje se povećanje od minimalno 1000 pratitelja na društvenim mrežama glavnih glumaca. Fokus je na glumcima koji su tijekom sezone imali glavne uloge u novim predstavama. Kod sporednih glumaca cilj je prikupiti barem 500 pratitelja.

Također, očekuje se povećanje posjećenosti predstava za 15%, uzimajući u obzir sve izvedbe, ne samo premijerne.

MULTIMEDIJA