Kreativna riznica: Rizničarska kreativnost

kreativna riznica_sizif

Autor: Ivan Vuknić
Mentor: Marija Tolušić, univ. spec. oec., v. predavačica; Filip Živaljić, mag.cult., naslovni asistent
Akademska godina: 2022./2023.
Kolegij: Planiranje u kulturi


Organizacija/događaj za koji je izrađen prijedlog rješenja:

10. Kreativna riznica: Rizničarska kreativnost (Andizet – Institut za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji)


Analiza dosadašnjeg poslovanja odabrane organizacije/događaja:

Kreativna riznica popularizacijski je simpozij kreativne industrije pri Ekonomskom fakultetu u Osijeku koji se odvija tijekom travnja, u tri dana, te okuplja praktičare i znanstvenike oko milenijske uloge kreativne industrije. Javno je otvoren izlagačima i posjetiteljima te je u službi društveno odgovornog udruživanja kulturnih i gospodarskih učinaka. Simpozij je besplatnoga karaktera te se ulaznice s opisom svakog zasebnog događaja unutar Simpozija mogu pronaći na platformi Eventbrite.

Što se tiče same Kreativne riznice postoji službena web-stranica koja se periodično ažurira te ima pregledan izbornik uz arhivu svih proteklih izdanja događanja. Nadalje, Simpozij je prisutan i na društvenim mrežama uz široku popraćenost zainteresirane javnosti, čemu dokazuje i trenutna mjerenost pratitelja na društvenim mrežama Facebook i Instagram.

Što se društvenih mreža tiče, na njima se ususret svakome održavanju Riznice nalazi različit sadržaj uz kreiranje manjih kampanji, poput onih sa sponzoriranim/plaćenim sadržajem, ali ne postoje veće on spot aktivacije posredstvom publike i (digitalnog) marketinga Simpozija. Kreativna riznica medijski je popraćena. Tome dokazuje pretraživanje Simpozija na tražilici Google uz generiranje rezultata prisutnosti u medijima – uključujući portale i novinske članke; videozapise priloga i gostovanja na televizijama, posebice lokalnim. Što se financija i njihovog raspolaganja tiče, na internetu nisu nigdje naznačene financije samoga događanja, kao ni Instituta Andizet u kontekstu Kreativne riznice. Postoje samo naznake financijskih sredstava i prihoda.

SWOT analiza poslovanja/djelovanja Kreativne riznice:
• Snage: lokacija, infrastruktura, produkcija događanja ovisno o kontekstu njegova održavanja, raznolikost sadržaja, međusektorska suradnja, prepoznatljivost na lokalnoj i nacionalnoj razini, velika mreža (su)dionika kreativne industrije, volonteri, suradnje na lokalnoj razini, sponzorska prepoznatljivost.
• Slabosti: nedovoljna promocija, manjak interakcije publike uživo, besplatne ulaznice, neostvarivanje prihoda, ograničenost prihoda i produkcije, nezainteresiranost publike za određena događanja (i prezasićenost publike za druga događanja), periodičnost komunikacije s javnošću (neučestalost), kašnjenje programskog sadržaja, ograničenost prostora i lokacije.
• Prilike: suradnja s drugim organizacijama u umjetnosti i kulturi, prepoznatljivost tijela državne vlasti, digitalna prisutnost, rast interesa za kulturom i kreativnom industrijom u gradu Osijeku…
• Prijetnje: promjene u trendovima u kreativnoj industriji, smanjenost interesa kod publike, konkurencija (u budućnosti?), nedovoljno financiranje.


Odabrani problem:

Jedan od problema s kojim se Kreativna riznica susreće jest marketing u vidu nedovoljne promocije, točnije kreiranje digitalnih kampanja uz on spot aktivacije.

Ove 2023. godine osmišljen je koncept u kojemu su posjetitelji putem dnevnih vizuala na društvenim mrežama i letaka pozvani na fotografiranje događanja u sklopu Kreativne riznice te objavljivanje istoga na društvenim mrežama kako bi se povećala vidljivost uz rast publike na društvenim mrežama. No, takve aktivacije nisu dovoljne jer publici ne dopuštaju da prožive pravo iskustvo Kreativne riznice te osjete doživljaj koji mogu dobiti posjetom ovoga događanja te se ugodno zabaviti.

Iduće se godine kao opcije on spot aktivacije publike predlaže kreiranje Kreativnog (foto) kutka, 360 photobooth kutka, koji bi bio dostupan tijekom cijeloga dana kada se održava Gala vodikova svečanost, svečano uručenje nagrade Vodik, a na kojemu bi posjetitelji mogli uz #zaoKRuži_priču #KR10 repostati videozapise na svoje Instagram i Facebook storyje te označiti službene profile Kreativne riznice. Nadalje, jedan je od prijedloga rješenja i kreiranje Rizničarske potrage za blagom. Na društvenim bi se mrežama, konkretno storyjima, objavljivali tragovi na kojim se lokacijama nalaze mali sponzorski paketići koje pratitelji mogu osvojiti. Tako bi se pratitelji potaknuli na angažman i redovito praćenje društvenih mreža kako bi na samome događanju mogli tražiti nagrade. Nakon što netko pronađe svoju nagradu, točnije sponzorski paketić – objavio bi to uz označavanje Kreativne riznice.


Ciljevi predloženog rješenja:

Analizom dosadašnjeg sadržaja na društvenim mrežama Kreativne riznice, vidljivo je kako treba postojati, što se tiče digitalnoga marketinga i kampanji, bolja povezanost on spot aktivacije publike i društvenih mreža. Ono što je bitno za napomenuti jest da je tema Simpozija iduće godine Rizničarska kreativnost te je naglasak na Rizničarima, svim dionicima kreativne industrije i KR-e pa je cilj potaknuti javnost, točnije publiku da i oni, putem raznih aktivacija, postanu i sami djelom Rizničara i jubilarne Kreativne riznice.

Cilj je kreirati aktivacije publike na samome događanju tijekom tri dana jubilarnog izdanja Riznice 2024. godine, posredstvom društvenih mreža, kako bi se poboljšala generalna vidljivost samoga Simpozija na EFOS-u, privukla pozornost publike na događanju uz određeni angažman, potaknule pozitivne emocije kod publike, pružilo jedinstveno iskustvo posjetiteljima, potaknula interakcija publike s društvenim mrežama KR-e 2024., promovirao događaj, generirala viralnost te povećao broj novih pratitelja. Ono što je bitno za napomenuti jest da je tema Simpozija iduće godine Rizničarska kreativnost te je naglasak na Rizničarima, svim dionicima kreativne industrije i KR-e pa je cilj potaknuti javnost, točnije publiku da i oni, putem raznih aktivacija, postanu i sami djelom Rizničara i jubilarne Kreativne riznice.

Glavni je cilj, kvantitativno govoreći, povećati vidljivost Kreativne riznice na društvenim mrežama za 30% te povećati broj pratitelja, on spot aktivacijama, za 25%.


Plan implementacije:

Kreativni (foto) kutak:
• Odabrati tvrtku za najam opreme (najam na jedan dan uz hostesu i objavljivanje na društvenim mrežama košta cca. 300 Eura, ali postoji mogućnost sklapanja partnerstva/sponzorstva)
• Odabrati tvrtku za tisak naljepnica za pod (trošak cca. 100 Eura, ali postoji mogućnost sklapanja partnerstva/sponzorstva)
• Kreirati broj 10 vizual (0 mora biti u obliku koncentrične kružnice koja se širi, predstavlja rast Kreativne riznice)
• Kreirati .png vizual
• Komunicirati s timom za marketing i tvrtkom za najam opreme tijekom događanja
• Repostati sadržaj koji publika objavljuje s događanja
• Pratiti metriku na društvenim mrežama tijekom cijeloga dana Kreativnog (foto) kutka

Rizničarska potraga za blagom:
• Definirati sponzore Kreativne riznice 2024.
• Sastaviti poklon iznenađenja za publiku, točnije pratitelje
• Kreirati najavu za aktivaciju na društvenim mrežama
• Kreirati sve potrebne vizuale s tragovima
• Napraviti letke koji će biti rasprostranjeni po cijeloj Auli glagoljice
• Napraviti male papiriće za osobe koje su pronašle paketić i pozvati ih na akciju – da podijele ono što su osvojili uz označavanje Kreativne riznice
• Repostati sadržaj publike
• Pratiti aktivnost pratitelja i periodično objavljivati tragove
• Pratiti cjelokupnu metriku
• Troškovi tiskanja materijala cca. 400 do 500 Eura


Očekivani rezultati

Pozitivni ishodi:
Kampanja može rezultirati povećanjem vidljivosti jer potiče posjetitelje da dijele fotografije i videozapise događanja na društvenim mrežama. Nadalje, poziv na fotografiranje i objavljivanje na društvenim mrežama potiče publiku da se aktivno uključi u kampanju i interagira s Kreativnom riznicom na digitalnoj razini. To može rezultirati povećanim brojem pratitelja, lajkova, komentara i dijeljenja, što pridonosi širenju utjecaja i dosega organizacije. Autentičnost sadržaja koji se stvara može doprinijeti boljemu publicitetu i komunikaciji s masovnom javnošću. Aktivnosti poput fotografiranja i označavanja službenih profila Kreativne riznice mogu rezultirati rastom broja pratitelja i obožavatelja na društvenim mrežama - što može povećati bazu publike s kojom organizacija može komunicirati i promovirati buduća događanja. Kampanja može proširiti svjesnost o Kreativnoj riznici kao brendu i nečemu što je prepoznatljivo za kreativnu industriju. Jedan od ishoda je i kreiranje bolje suradnje sa sponzorima kada poprate cijeli sadržaj u post produkciji.

Negativni ishodi:
Iako kampanja potiče posjetitelje na sudjelovanje i dijeljenje sadržaja, postoji mogućnost da neki posjetitelji ne budu zainteresirani ili motivirani za sudjelovanje. Niski angažman publike može smanjiti učinkovitost kampanje i njezin potencijalni utjecaj na rast publike. Ako posjetitelji objavljuju fotografije i videozapise samo zbog nagradne igre ili s ciljem dobivanja nagrade, to može smanjiti autentičnost sadržaja. Posjetitelji se možda neće fokusirati na kvalitetu i kreativnost sadržaja, već će se usredotočiti samo na dobivanje nagrade. Iako kampanja može potaknuti angažman na društvenim mrežama – neki posjetitelji možda neće biti aktivni na tim platformama ili neće biti voljni sudjelovati u objavljivanju sadržaja. To može ograničiti uključivanje šire publike i smanjiti potencijalni utjecaj kampanje.

Multimedija:

Izvor: https://funeventapp.com/the-easiest-360-video-booth-app-in-the-world/

Mockupovi promotivnih materijala za Rizničarsku potragu za blagom

Izvor: autorova izrada