Kulturni Centar Osijek

Autori: Karla Iva Kovač, Karlo Vranješ, Petra Zorić

Mentor: Marija Tolušić, mag.univ.spec, Filip Živaljić, asistent

Akademska godina: 2. PD KMM

Kolegij: Planiranje u kulturi


Organizacija/događaj za koji je izrađen prijedlog rješenja:

Kulturni centar

Analiza ustanove:

Odluke donosi upravni odbor, ravnatelj i stručna vijeća.

Odjeli ustanove su odjel za programe i manifestacije, odjel za edukaciju, administracije i financije, tehnička podrška.

Djelatnosti kojima se bave: organizacija kulturnih manifestacija, edukativne aktivnosti, podrška lokalnim umjetnicima, suradnja s drugim kulturnim institucijama i promocija kulturne baštine.

Izvori financiranja:

Opći prihodi i primici - financiranje iz Proračuna Grada Osijeka za plaće, materijalne i programske rashode

Vlastiti prihodi - prihodi od prodaje usluga, prodaje karata, članarine za dramski studio

Prihodi za posebne namjene - prihodi od sponzorstva

Pomoći - prihodi od pomoći za sufinanciranje manifestacija i programa

Prihodi iz sredstava EU fondova

Donacije pravnih osoba

Analiza dosadašnjeg poslovanja odabrane organizacije/ događaja:

Snage Jedini kulturni centar kao ustanova u Osijeku, nalazi se na poželjnoj lokaciji, raznovrsna kulturna ponuda (događanja, izložba, kazališne predstave, koncerte i radionice), moderni prostor, novoopremljene dvorane

Slabosti Nedovršenost najveće kazališno koncertne-dvorane, nedostupnost prostora kulturnim udrugama, financijska ograničenja, ograničeni resursi, manjak radne snage

Prilike Povećanje broja posjetitelja(rastućim interesom za kulturna događanja u regiji pružaju priliku za povećanje broja posjetitelja i prihoda), Suradnja s drugim institucijama i kulturnim udrugama na području OBŽ, EU fondovi i projekti(na bazi kojih bi se dugotrajno ili kratkotrajno može financirati funkcija kulturnog centra na širem aspektu)

Prijetnje Ekonomska nestabilnost (proračun kulturnog centra i mogućnost financiranja kulturnih projekata), Konkurencija (ostale kulturne ustanove i privatne institucije koje bi mogli biti partneri su također i prijetnja na neki način), Promjene u kulturnim trendovima (neadekvatan program s trenutačnim trendovima donosi veliku prijetnju što je rezultat manjak zainteresiranosti publike)

Kulturni centar Osijek nastoji zadržati i unaprijediti kulturni standard grada, pružajući platformu za raznolike umjetničke izričaje i potičući aktivno sudjelovanje građana u kulturnom životu.

Odabrani problem:

Niska posjećenost, mali domet ljudi. U smislu da nema specifične ciljane skupine koju žele privući s obzirom na program koji je toliko šarolik da ne privlači u realnosti nijednu zajedničku skupinu.

Ciljevi predloženog rješenja:

Postizanje veće posjećenosti, veća popularnost događaja i raznovrsnija publika.

Plan implementacije:

1. Konstantno oglašavanje na raznim društvenim mrežama.

2. Veći spektar ponuđenih događanja.

3. Raznovrsniji glazbeni program.

4. Smanjenje cijena predstava. (popusti za umirvoljenike, studente, učenike, nezaposlene)

5. Bolja organizacija izložbi.

6. Generalno bogatiji i raznovrsniji program uz obavezno rigoroznije oglašavanje i objavljivanje na društvenim mrežama.

Očekivani rezultati:

Veća posjećenost te veća popularnost i utjecajnost Kulturnog centra, koji bi se kroz godine trebao uspostaviti kao glavna kulturna institucija u gradu, koja će podržavati afirmirane i neafmirnirane umjetnike te kulturne organizatore.

Resursi potrebni za rezultate:

Trenutačno financijsko stanje kulturnog centra dovoljno je kako bi se poboljšala kvaliteta i rad institucije, problem u instituciji je krivo raspoređene i uložene financije u “prioritete“, dodatni troškovi koji bi zapravo poboljšali rad, odnosno posjećenost kulturnog centra, bilo bi zapošljavanje osobe u marketingu, ali i također uključivanje studenata marketinga i odjela za kulturu medije i menadžment kao “jeftine radne snage“ s ciljem osposobljavanja ljudi i poboljšavanja kulturnog centra kao infrastrukture.

Zapošljavanje stručnjaka za marketing15000 Eur

Mediji: