Muzej Slavonije Osijek

Autori: Blanka Bunić, Ika Golub, Barbara Kovač, Petra Valenteković

Mentori: Marija Tolušić, univ. spec. oec., viša predavačica; Filip Živaljić, naslovni asistent

Akademska godina: 2. PD KMM

Kolegij: Planiranje u kulturi


Organizacija/događaj za koji je izrađen prijedlog rješenja:

Muzej Slavonije Osijek

Analiza dosadašnjeg poslovanja odabrane organizacije/ događaja:

Muzejski se sadržaj sastoji od stalnih izložbi i gostujućih odjela, te radionice virtualne stvarnosti. Postoje programi popusta za učenike i studente, ali su te poruke slabo komunicirane javnosti.

Iako su muzeji u klasičnom smislu ustanove u kojima se čuvaju i izlažu predmeti i dokumenti od kulturnih i povijesnih važnosti, kako bi ostali aktualni trebaju pratiti promjene u društvu kao i trendove. U tom smislu možemo reći da je Muzej Slavonije primjenom virtualne stvarnosti u tome uspio. No, mi vjerujemo da bi se muzej, kao kulturna institucija, trebao okrenuti prema nečem većem, nečime što će potaknuti socijalne aspekte te komunikaciju i djelovanje posjetitelja.

Odabrani problem:

Loše informiranje javnosti o postojećim sadržajima i ponudama ustanove te slaba posjećenost studentskih skupina

Ciljevi predloženog rješenja:

Bolja promocija sadržaja muzeja upućena studentima  primjenom plakata na mjestima povećane koncentracije i aktivnosti studenata: plakatima u menzama, po kampusu, ustanovama fakulteta, digitalne reklame na društvenim mrežama

U suradnji sa Sveučilištem, besplatne radionice za studente

  • Art terapija, pogotovo za vrijeme ispitnih rokova kada je stres na visokoj razini
  • Radionice izrade (tradicionalne) keramike

Plan implementacije:

Promoviranje putem društvenih mreža, i plakatima na mjestima gdje se okupljaju studenti. Uočljivi plakati sadržavali bi QR kod koji skeniranjem vodi na stranicu muzeja.

Radionice za studente bile bi organizirane u suradnji sa Sveučilištem J. J. Strossmayera. Planirano vrijeme održavanja radionica je uoči ispitnih rokova. Radionica art terapija bila bi ograničena na deset polaznika po grupi, u slučaju veće zainteresiranosti mogućnost organizacije dodatnih termina.

Radionica izrade tradicionalne keramike bi imala ograničenost na 15 polaznika, a u slučaju povećanog interesa, organizacija više grupa. Održavala bi se za početak jednom tjedno, s mogućnosti povećanja učestalosti održavanja i više puta tjedno.

Očekivani rezultati:

Glavni cilj je povećanje svjesnosti studenata o postojanju muzeja kao institucije i mjesta, ne samo edukacijskih i povijesnih sadržaja nego i mjesta održavanja atraktivnih i aktualnih događanja.

Takva će se uspješnost ponajviše pratiti kvantitativnim uspjehom predviđenih sadržaja i radionica:

  • Broj posjeta stranica, to jest skeniranih QR kodova
  • Broj prijavljenih radioničkih skupina
  • Ukupan broj odrađenih radionica
  • Broj stvarnih polaznika
  • Postotak općeg povećanja posjećenosti studenata po aktivaciji projekta

Postavljanjem promotivnih sadržaja na ubrzane lokacije, poput sveučilišnog kampusa, očekuje se promet ljudi na stranici muzeja od 1000 ljudi minimalno. Nešto manje ljudi će skenirati QR kod (oko 300), a prijava na radionicu je ograničena. Po radionici prihvatit će se maksimalno 20 prijavljenih ljudi. Broj odrađenih radionica može se naknadno povećati, s obzirom na popularnost prve radionice. Očekuje se porast općeg povećanja posjećenosti i interakciji studenata do 36%.

Muzej Slavonije Osijek

Cilj projekta:

Naš je cilj potaknuti građane, posebno mlade ljude i studente, da probude svijest o važnosti kulture te muzeja kao obrazovnih i važnih institucija vrijednih posjeta. Obogaćivanjem sadržaja muzeja radionicama, virtualnim sadržajima i pogodnosti za studente želimo potaknuti zainteresiranost posjetitelja za slavonskom kulturom i baštinom.