Autori: Blanka Bunić, Ika Golub, Barbara Kovač, Petra Valenteković
Mentori: Marija Tolušić, univ. spec. oec., viša predavačica; Filip Živaljić, naslovni asistent
Akademska godina: 2. PD KMM
Kolegij: Planiranje u kulturi
Organizacija/događaj za koji je izrađen prijedlog rješenja:
Analiza dosadašnjeg poslovanja odabrane organizacije/ događaja:
Muzejski se sadržaj sastoji od stalnih izložbi i gostujućih odjela, te radionice virtualne stvarnosti. Postoje programi popusta za učenike i studente, ali su te poruke slabo komunicirane javnosti.
Iako su muzeji u klasičnom smislu ustanove u kojima se čuvaju i izlažu predmeti i dokumenti od kulturnih i povijesnih važnosti, kako bi ostali aktualni trebaju pratiti promjene u društvu kao i trendove. U tom smislu možemo reći da je Muzej Slavonije primjenom virtualne stvarnosti u tome uspio. No, mi vjerujemo da bi se muzej, kao kulturna institucija, trebao okrenuti prema nečem većem, nečime što će potaknuti socijalne aspekte te komunikaciju i djelovanje posjetitelja.
Odabrani problem:
Loše informiranje javnosti o postojećim sadržajima i ponudama ustanove te slaba posjećenost studentskih skupina
Ciljevi predloženog rješenja:
Bolja promocija sadržaja muzeja upućena studentima primjenom plakata na mjestima povećane koncentracije i aktivnosti studenata: plakatima u menzama, po kampusu, ustanovama fakulteta, digitalne reklame na društvenim mrežama
U suradnji sa Sveučilištem, besplatne radionice za studente
Plan implementacije:
Promoviranje putem društvenih mreža, i plakatima na mjestima gdje se okupljaju studenti. Uočljivi plakati sadržavali bi QR kod koji skeniranjem vodi na stranicu muzeja.
Radionice za studente bile bi organizirane u suradnji sa Sveučilištem J. J. Strossmayera. Planirano vrijeme održavanja radionica je uoči ispitnih rokova. Radionica art terapija bila bi ograničena na deset polaznika po grupi, u slučaju veće zainteresiranosti mogućnost organizacije dodatnih termina.
Radionica izrade tradicionalne keramike bi imala ograničenost na 15 polaznika, a u slučaju povećanog interesa, organizacija više grupa. Održavala bi se za početak jednom tjedno, s mogućnosti povećanja učestalosti održavanja i više puta tjedno.
Očekivani rezultati:
Glavni cilj je povećanje svjesnosti studenata o postojanju muzeja kao institucije i mjesta, ne samo edukacijskih i povijesnih sadržaja nego i mjesta održavanja atraktivnih i aktualnih događanja.
Takva će se uspješnost ponajviše pratiti kvantitativnim uspjehom predviđenih sadržaja i radionica:
Postavljanjem promotivnih sadržaja na ubrzane lokacije, poput sveučilišnog kampusa, očekuje se promet ljudi na stranici muzeja od 1000 ljudi minimalno. Nešto manje ljudi će skenirati QR kod (oko 300), a prijava na radionicu je ograničena. Po radionici prihvatit će se maksimalno 20 prijavljenih ljudi. Broj odrađenih radionica može se naknadno povećati, s obzirom na popularnost prve radionice. Očekuje se porast općeg povećanja posjećenosti i interakciji studenata do 36%.
Cilj projekta:
Naš je cilj potaknuti građane, posebno mlade ljude i studente, da probude svijest o važnosti kulture te muzeja kao obrazovnih i važnih institucija vrijednih posjeta. Obogaćivanjem sadržaja muzeja radionicama, virtualnim sadržajima i pogodnosti za studente želimo potaknuti zainteresiranost posjetitelja za slavonskom kulturom i baštinom.