U organizaciji Centra za vokalnu glazbu i pod umjetničkim vodstvom predstojnice prof. dr. art. dr. sc. Antoanete Radočaj-Jerković održano je devetnaesto izdanje festivala GLAZ-B-OS – Glazbene božićne svečanosti. Festival je održan od 15. do 18. prosinca 2025. na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku.
Ovogodišnji program obuhvatio je više od dvadeset predavanja, radionica, koncerata i stručnih susreta, uz sudjelovanje nastavnika, umjetnika, istraživača, asistenata i studenata Odsjeka za glazbenu umjetnost te gostiju iz suradnih obrazovnih i kulturnih institucija. Festival je realiziran u okviru projekta PerformART – Razvoj suvremenih izvođačkih praksi u glazbenoj umjetnosti, financiranog sredstvima Europske unije (NextGenerationEU), dok je studentski segment programa organiziran uz aktivnu podršku Studentskog zbora Akademije i Sveučilišta.
Festival je otvoren 15. prosinca predavanjem izv. prof. art. Vuka Ognjenovića (Prvi hrvatski balet – JELA), izv. prof. dr. sc. Tihane Škojo (Moja božićna pjesma: oblikovanje glazbene biografije kroz aktivnost receptivne muzikoterapije) i radionicom Božić u glazbi doc. dr. sc. Zdravka Drenjančevića, čime je otvoren dijalog između povijesnih, umjetničkih i muzikoterapijskih perspektiva glazbe.
Utorak, 16. prosinca, donio je sljedeći program: pedagošku radionicu prof. dr. sc. Jasne Šulentić Begić održanu u Osnovnoj školi Frana Krste Frankopana, slušateljski program izv. prof. dr. sc. Amira Begića te umjetničko-pedagošku radionica s koncertom tamburaškog orkestra Akademije pod nazivom Božiću u susret! pod vodstvom Marka Sesara.
Tradicionalni Podnevni koncert studenata Odsjeka za glazbenu umjetnost ponovno je istaknuo visoku razinu izvođačke zrelosti i raznolikost studentskog repertoara. U nastavku dana uslijedila su predavanje Topoteka: Kulturna baština Istočne Hrvatske doc. dr. sc. Brankice Ban uz suradnice Ivanu Puljić i Aleksandru Vukadinović te predavanje i umjetnička radionica Povijesno obaviještena interpretacija u vokalnoj glazbi baroka prof. art. dr. sc. Berislava Jerkovića.
Posebno mjesto u programu zauzelo je predstavljanje umjetničkog projekta Georg Friedrich Händel – Messiah HWV 56, koje je uz izvedbu dijelova oratorija bilo usmjereno na interpretacijska, izvedbena i pedagoška pitanja rada na jednom od ključnih djela vokalno-instrumentalne literature. Predstavljanje je vodila dirigentica Radočaj-Jerković.
Večernji program bio je također posvećen zborskoj umjetnosti kroz radionicu Vokalna tehnika za zborovođe (Anja Papa Peranović, ass.) te Zborski masterclass I i II (rad s dječjim i mladim zborom), koje je vodila prof. dr. art. dr. sc. Antoaneta Radočaj-Jerković, a u kojima su aktivno sudjelovali zborovi Instituta za zborsku glazbu Polifonija te studenti Mihael Ferčec i Marija Pranjić.
Treći festivalski dan, 17. prosinca, bio je usmjeren na očuvanje glazbene baštine i stručni dijalog. Održani su sljedeći programi: predavanje predstavnika Zavoda za kulturu vojvođanskih Hrvata (Josip Bako, Vojislav Temunović i Tamara Štricki Seg), radionica Aranžirajmo u tri glasa! Davora Dedića, Podnevni koncert te razgovor Iza katedre s doc. dr. sc. Zdravkom Drenjančevićem. Po prvi puta je javno predstavljen i projekt PerformART – Razvoj suvremenih izvođačkih praksi u glazbenoj umjetnosti, koji financira Europska unija – NextGenerationEU, a dnevni program je zaključen obilježavanjem World Choral Day – Svjetskog dana zborske umjetnosti, čime je festival simbolično povezan s međunarodnom zborskom zajednicom.
Natjecanje studentskih ansambala i završetak festivala
Festival je svečano zaključen 18. prosinca Natjecanjem studentskih ansambala u Svečanoj dvorani Akademije – događanjem koje već tradicionalno okuplja velik broj studenata, nastavnika i publike te snažno potiče umjetnički i pedagoški razvoj mladih glazbenika.
Stručni žiri radio je u sastavu:
prof. dr. art. dr. sc. Antoaneta Radočaj-Jerković, predsjednica žirija
prof. art. dr. sc. Berislav Jerković,
doc. dr. sc. Mirna Sabljar,
Anja Papa Peranović, ass.
Dodijeljene su pohvale sljedećim ansamblima:
- ansamblu 1. godine prijediplomskog studija (voditeljica: Iva Ljubičić) – California Dreamin’
- ansamblu 2. godine prijediplomskog studija (voditelj: Lukas Antinac) – Somewhere in My Memory
- ansamblu 3. godine prijediplomskog studija (voditeljica: Marija Pranjić) – Proud Mary
- ansamblu 4. godine prijediplomskog studija (voditeljica: Petra Lion) – Hashivenu
- ansamblu 1. godine diplomskog studija (voditelj: Ivan Majačić) – Wake Me Up
Dodijeljene su i posebne nagrade:
- za najboljeg solista: Petar Babić i Damjan Relić
- za najbolje dirigente: Iva Ljubičić i Marija Pranjić
- za najbolju izvedbu umjetničke skladbe: ansamblu 1. godine diplomskog studija (Josip Hatze – Ljuven sanak, dirigentica Ana Ereš)
- za najbolju izvedbu skladbe inspirirane tradicijskom glazbom: ansamblu 4. godine prijediplomskog studija
- nagrada publike: ansamblu 3. godine prijediplomskog studija
Četiri dana festivala još su jednom potvrdila da GLAZ-B-OS nije samo niz događanja, nego vrijedan prostor učenja, suradnje i umjetničkog rasta. Kroz dijalog generacija, disciplina i izvođačkih praksi, festival nastavlja graditi svoju ulogu mjesta susreta – onog u kojem glazba ostaje zajednički jezik, a pedagogija i umjetnost nerazdvojni proces.
Organizator: Centar za vokalnu glazbu, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, studenti i profesori Odsjeka za glazbenu umjetnost
Organizacijski odbor: prof. art. dr. sc. Berislav Jerković prof. dr. sc. Jasna Šulentić Begić izv. prof. art. Vuk Ognjenović izv. prof. dr. sc. Tihana Škojo izv. prof. dr. sc. Amir Begić doc. dr. sc. Zdravko Drenjančević doc. dr. sc. Brankica Ban, Davor Dedić, v. pred. Ante Blažević, umj. savj., Marko Sesar, v. umj. sur. Petra Španić, ass., Anja Papa Peranović, ass. Domagoj Maras, ass., Marija Pranjić, studentica Petra Lion, studentica Ana Kramarić, studentica Lucija Uglik, studentica Mihael Ferčec, student
Predsjednica organizacijskog odbora iz redova nastavnika: prof. dr. art. dr. sc. Antoaneta Radočaj-Jerković
Predsjednica organizacijskog odbora iz redova studenata: Marija Pranjić
