Vjekoslav Janković: GOVOR: OSLOBOĐENA GOVORNA RADNJA U NASTUPU ZA MIKROFON

Posted on Posted in Umijeće i/ili učenje scenskog govora i glasa

Vjekoslav Janković: GOVOR: OSLOBOĐENA GOVORNA RADNJA U NASTUPU ZA MIKROFON

Stručni rad

 

Vjekoslav Janković, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

 

DOI: https://doi.org/10.59014/OZPT2605

Rad u PDF-u

 

Ključne riječi: 

govor, gluma, kamera, glas

Sažetak

Za glumu pred kamerom svakom studentu treba osvijestiti njegove osobne glumačke
kapacitete, i to tako da prije svega može podnijeti svoju pojavnost i svoj glas na ekranu
ili na radiju do stupnja da samopouzdano može tvrditi „da, to sam ja“. „U svoj glas
jednostavno morate vjerovati, jer ćete jedino tako dobiti od njega najbolje što možete.
On procvate zajedno s uspjehom, iako za uspjehom ne treba prejako stremiti“, kaže
Barr.31 Mladi se glumac, kada jednom osjeti blagodati impostiranog glasa za kazalište;
njegovu moć, njegovu fizičku manifestaciju u mišićima i njegovu rezonanciju
u kostima, teško vraća svom dnevnom/razgovornom glasu neophodnom za glumu
pred mikrofonom. Prihvaćanje norme igre za mikrofon predstavlja veliki zadatak za
mladog glumca i pedagoga. Vježbe koje obuhvaćaju snimanje radijskih minijatura i
njihovu montažu blagotvorne su za samopouzdanje i vjeru u govorni aparat. Vjera u
sebe, opuštenost, svedenost i minimalizam česti su pojmovi vezani uz filmsku glumu.
Filmske tehnike glume u pravilu posvećuju puno prostora vježbama relaksacije dok
se samopouzdanje u pravilu posebno njeguje na filmskom setu za razliku od tradicionalnog
odnosa glumac – redatelj u teatru.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2025 Umijeće i/ili učenje scenskog govora i glasa

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...