Vjekoslav Janković: GOVOR: OSLOBOĐENA GOVORNA RADNJA U NASTUPU ZA MIKROFON
Stručni rad
Vjekoslav Janković, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
DOI: https://doi.org/10.59014/OZPT2605
Ključne riječi:
govor, gluma, kamera, glas
Sažetak
Za glumu pred kamerom svakom studentu treba osvijestiti njegove osobne glumačke
kapacitete, i to tako da prije svega može podnijeti svoju pojavnost i svoj glas na ekranu
ili na radiju do stupnja da samopouzdano može tvrditi „da, to sam ja“. „U svoj glas
jednostavno morate vjerovati, jer ćete jedino tako dobiti od njega najbolje što možete.
On procvate zajedno s uspjehom, iako za uspjehom ne treba prejako stremiti“, kaže
Barr.31 Mladi se glumac, kada jednom osjeti blagodati impostiranog glasa za kazalište;
njegovu moć, njegovu fizičku manifestaciju u mišićima i njegovu rezonanciju
u kostima, teško vraća svom dnevnom/razgovornom glasu neophodnom za glumu
pred mikrofonom. Prihvaćanje norme igre za mikrofon predstavlja veliki zadatak za
mladog glumca i pedagoga. Vježbe koje obuhvaćaju snimanje radijskih minijatura i
njihovu montažu blagotvorne su za samopouzdanje i vjeru u govorni aparat. Vjera u
sebe, opuštenost, svedenost i minimalizam česti su pojmovi vezani uz filmsku glumu.
Filmske tehnike glume u pravilu posvećuju puno prostora vježbama relaksacije dok
se samopouzdanje u pravilu posebno njeguje na filmskom setu za razliku od tradicionalnog
odnosa glumac – redatelj u teatru.
Autorska prava
Copyright (c) 2025 Umijeće i/ili učenje scenskog govora i glasa
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.