Marija Šain: KORPORATIVNA FILANTROPIJA U IZVJEŠTAVANJU O ODRŽIVOSTI: ANALIZA TRENDOVA I PRAKSI PODUZEĆA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Pregledni rad
Marija Šain, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska
DOI: https://doi.org/10.59014/CEQG3340
Ključne riječi: donacije, korporativna filantropija, održivost, sponzorstvo, volontiranje zaposlenika
Sažetak
Uslijed globalizacijskih izazova i sve većih očekivanja dionika, korporativna filantropija
kao dio društveno odgovornog poslovanja postaje neizostavna strategija
suvremenih poduzeća. Osim rješavanja društvenih i okolišnih izazova u zajednici,
korporativna filantropija doprinosi jačanju ugleda poduzeća, zadovoljstvu i motiviranosti
zaposlenika, povećanju konkurentnosti i održivosti te unapređenju odnosa s
poslovnim partnerima i drugim dionicima.
Cilj rada je analizirati korporativnu filantropiju u poslovnoj praksi poduzeća u Republici
Hrvatskoj s naglaskom na tri ključne kategorije: donacije, sponzorstva i volontiranje
zaposlenika. Istraživanje se temelji na analizi godišnjih izvještaja 10 vodećih
poduzeća prema prihodima u 2023. godini pri čemu se utvrđuje da gotovo sva
analizirana poduzeća provode aktivnosti donacija i sponzorstva, dok korporativno
volontiranje ima manju zastupljenost, što ukazuje na potrebu za većom promocijom
ove aktivnosti i jačim integriranjem u poslovne strategije.
Rad pruža praktične implikacije za učinkovito upravljanje i provođenje aktivnosti
korporativne filantropije, ali i potrebu za daljnjim istraživanjem i razvojem strategija
korporativne filantropije na području Republike Hrvatske što je posebno važno obzirom
na novu Europsku direktivu o korporativnom izvještavanju gdje će se zasigurno
povećati interes za ovakvim informacijama među različitim dionicima, a ujedno i
motivirati poduzeća na poboljšanje svojih izvještaja i odnosa sa zajednicom.
Autorska prava
Copyright (c) 2025 Europski realiteti – Održivost
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.