Iva Buljubašić, Igor Mavrin, Iva Čalić: ODRŽIVI RAZVOJ PUBLIKE U MUZEJSKIM INSTITUCIJAMA – NOVE MARKETINŠKE PERSPEKTIVE

Posted on Posted in Europski realiteti - Održivost

Iva Buljubašić, Igor Mavrin, Iva Čalić: ODRŽIVI RAZVOJ PUBLIKE U MUZEJSKIM INSTITUCIJAMA – NOVE MARKETINŠKE PERSPEKTIVE

Prethodno priopćenje

 

Iva Buljubašić, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska
Igor Mavrin, 
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska
Iva Čalić, 
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska

 

DOI: https://doi.org/10.59014/ODPA1289

Rad u PDF-u

 

Ključne riječi: generacija Z, marketing, marketinška komunikacija, motivacija, muzeji

Sažetak

Održivi razvitak suvremenih muzejskih institucija značajno se oslanja na razvoj publike
kao jednu od ključnih funkcija, kombinirajući marketinške aktivnosti te edukaciju
novih publika. Generacija Z kao prva potpuno digitalna generacija postavlja
nove izazove pred muzejske institucije te druge aktere na kulturnom tržištu, koji
pronalaze nove načine za komunikaciju s novim publikama. Cilj rada je istraživanjem
dobiti uvid u motivaciju posjetitelja, posebice generacije Z, što ih privlači na posjet
određenih vrsta muzeja. Teorijski dio rada prikazuje, muzeje kao kulturne institucije,
podjelu na specijalizirane i opće muzeje, funkcijama samih muzeja, obilježjima i načinima
funkcioniranja marketinga u muzejima te o načinima interne komunikacije.
Glavni dio rada čini empirijsko istraživanje u kojem se prikazuje analiza povezanosti
posjetitelja i muzeja, tj. kojoj vrsti muzeja gravitiraju te što posjetitelje privlači na
posjet određenim vrstama muzeja. Uz navedeno, prikazani su odgovori dubinskih
intervjua djelatnika kako specijaliziranih tako i općih muzeja kako bi se ustanovilo
kojim se marketinškim strategijama koriste kako bi privukli posjetitelje. Kombinirajući
kvantitativne i kvalitativne podatke, rad daje sveobuhvatan uvid u dinamiku
muzejske privlačnosti te pruža preporuke za daljnje unapređenje marketinških strategija
i komunikacije muzeja s različitim skupinama posjetitelja.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2025 Europski realiteti – Održivost

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...