Blanka Gigić Karl, Veronika Drmić, Ela Boj: UTJECAJ GLAZBE U PROPAGANDNIM PORUKAMA NA STUDENTSKU POPULACIJU
Prethodno priopćenje
Blanka Gigić Karl, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Hrvatska
Veronika Drmić, Alumna Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska
Ela Boj, Specijalistički studij Muzikoterapije Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska
DOI: https://doi.org/10.59014/ODPA1289
Ključne riječi:glazba, potrošači, propagandne poruke, studenti, utjecaj
Sažetak
Cilj je ovog rada ukazati na važnost utjecaja glazbe u propagandnim porukama. Definira
glazbu te njen utjecaj na čovjeka i ističe njenu važnost u ulozi medija. Radom
na dokumentaciji, istraživanjem stručnih radova, članaka, časopisa i internetskih
stranica te anketiranjem s pomoću online alata za prikupljanje podataka istraženo je
nekoliko hipoteza. Ispitana je povezanost utjecaja glazbenog žanra u propagandnim
porukama i to tako da poveže ciljanog kupca s određenim proizvodom, razina osviještenosti
studenata potrošača u prepoznavanju istinite i lažne reklamne poruke te
povezanost glazbe i reklama i njihov utjecaj na studente potrošače.
Istraživanjem su se potvrdile hipoteze da ljudi slušaju omiljenu glazbu u reklamnim
porukama, da ona izaziva emotivne reakcije te da potrošači ne vjeruju reklamnim porukama.
Hipoteza da će glazba i reklama potaknuti potrošača da kupi novi proizvod
nije potvrđena te je uočeno da glazba u trgovini nema utjecaja na odluku o kupovini
već u najvećoj mjeri utječe poznato ime i promidžba, koja pak može sadržavati
glazbu. Potrebno je razviti odgovarajuću strategiju s pomoću odgovarajuće glazbe i
promidžbenog programa kako bi se vizualno i auditivno privukla ciljana studentska
publika određenom porukom i ostvario marketinški cilj i profit.
Uočeno je da ispitanici nisu zadovoljni primjerenošću i ugodom reklama, ne odgledaju
ih do kraja, glazbena podloga ne utječe na kupovinu, ne vjeruje se u istinitost
reklama, već se pri kupnji oslanja na poznato ime, promociju i društvene medije.
Glazba je ključan alat u marketinškom oglašavanju koji priča priču i utječe na dojam
kampanje stvarajući osjećaje i emotivnu povezanost s potrošačem pa je važno pripaziti
na njen odabir zbog strateške važnosti vezano uz pozicioniranje određenog brenda.
Glazba uvelike utječe na rad te na privlačnost i pamtljivost proizvoda.
Autorska prava
Copyright (c) 2025 Europski realiteti – Održivost
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.