Krešimir Lacković, Milan Ivanović: ULOGA LOKALNOG MEDIJA U PROMOCIJI EKONOMSKE ODRŽIVOSTI

Posted on Posted in Europski realiteti - Održivost

Krešimir Lacković, Milan Ivanović: ULOGA LOKALNOG MEDIJA U PROMOCIJI EKONOMSKE ODRŽIVOSTI

Prethodno priopćenje

 

Krešimir Lacković, Sveučilište Sjever, SC Koprivnica, Hrvatska
Milan Ivanović,
Panon institut za strateške studije, Osijek, Hrvatska

 

DOI: https://doi.org/10.59014/ODPA1289

Rad u PDF-u

 

Ključne riječi: ekonomska održivost, globalizacija, Glas Slavonije, iseljavanje, slavonska regija

Sažetak

Procesi globalizacije pridonijeli su tehničkom razvoju na civilizacijskoj razini kod
svih zemalja, ali postoje i vrlo negativni učinci kod slabije razvijenih i srednje razvijenih
zemalja. U prvom redu to su emigracije (iseljavanje) domicilnog stanovništva u
razvijene zemlje te imigracije (doseljavanje novog stanovništva) iz udaljenih zemalja
s drukčijom kulturnom tradicijom. Tako je iz Hrvatske između 2011. i 2021. u inozemstvo
iselilo 329.268 stanovnika, a u razdoblju 2001.—2010. iselilo je njih 88.548.
Više je razloga ovim procesima – od kulturnih, socijalnih do ekonomskih. U ovom
radu će se razmotriti uloga dnevnih novina „Glas Slavonije“ kao lokalnog medija u
promociji ekonomske održivosti što treba pridonijeti mjerama usporavanja emigracije,
odnosno zaustavljanju iseljavanja te početku procesa povratka domicilnog stanovništva.
Cilj istraživanja je utvrditi postojeću praksu lokalnog medija u promociji
ekonomske održivosti Hrvatske, načine medijskog praćenja navedene problematike
te okvirno ukazati na potrebnu akciju. Metodologija je desk istraživanjem prikupiti
radove o teorijskim postavkama, te načiniti okvirnu analizu lokalnih medija. Vremenski
i prostorni okvir: Područje Republike Hrvatske, posebno pet županija slavonske
regije u razdoblju od 2013. do 2021. godine. Postavlja se hipoteza o značajnoj
ulozi lokalnih medija u procesu globalizacije koji su donijeli razvoj u tehnološkom i
tržišnom pogledu, ali u isto vrijeme i negativne učinke glede demografskih procesa
što značajno utječe na ekonomsku održivost Republike Hrvatske. Glavna hipoteza bi
glasila – lokalni mediji mogu ukazivati na lokalne probleme i djelovati na osvještavanje
široke javnosti glede demografskih pitanja. U tom smislu obavljena su istraživanja
u dostupnim lokalnim medijima na temelju kojih su nakon analiza i rasprave donijeti
odgovarajući zaključci. U zaključku će biti predložen okvir potrebnih aktivnosti lokalnih
medija u promociji ekonomske održivosti na području Slavonije (Hrvatske) te
smjer za nastavak istraživanja.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2025 Europski realiteti – Održivost

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...