Vjekoslav Đaić, Gordana Lesinger, Branimir Felger: MOŽE LI LUSKUZ BITI ZELEN?
Izvorni znanstveni rad
Vjekoslav Đaić, Sveučilište Sjever, Varaždin, Hrvatska
Gordana Lesinger, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Branimir Felger, Sveučilište Sjever, Koprivnica, Hrvatska
DOI: https://doi.org/10.59014/ODPA1289
Ključne riječi: identitet, luksuz, marketing, održivost, potrošačii
Sažetak
Rad se bavi održivošću, kao novom paradigmom luksuzne industrije i tematizira
pitanje mogu li nove prakse biti u skladu s tradicionalnim poimanjem tako definirane,
moćne i profitabilne grane koja je nadmašila samo ekonomsku sferu i postala
sociološko i kulturno pitanje u izgradnji identiteta potrošača. U radu se navode
primjeri održivih praksi iz najvećeg svjetskog konglomerata luksuznih brendova
LVMH. Istraživanje je provedeno među potrošačima, koji su članovi grupe „Ženski
recenziraj luxe“ koja je posebno specijalizirana za luksuznu robu, a koja broji oko 29
000 članova. Ispitanici i dalje cijene kvalitetu, trajnost i estetiku, sve su više svjesni
utjecaja potrošnje na okoliš, ali se teško odlučuju svoje želje uskladiti s održivim
vrijednostima. Dapače, potrošači su čak i skeptični prema brendovima jer njihove
težnje za ekološkim osvješćivanjem smatraju marketinškim trikom. To upućuje na
potrebu za većom transparentnošću i autentičnošću u komunikaciji brendova o njihovim
održivim praksama.
Autorska prava
Copyright (c) 2025 Europski realiteti – Održivost
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.