Zrinka Šamija: ULOGA MEDIJA U OSTVARIVANJU CILJEVA ODRŽIVOG RAZVOJA: EVOLUCIJA LIFESTYLE NOVINARSTVA U DIGITALNOM DOBU I DOPRINOS  ČASOPISA „GLORIA“ I MEDIJSKE KUĆE HANZA MEDIA U PROMICANJU ODRŽIVOSTI

Posted on Posted in Europski realiteti - Održivost

Zrinka Šamija: ULOGA MEDIJA U OSTVARIVANJU CILJEVA ODRŽIVOG RAZVOJA: EVOLUCIJA LIFESTYLE NOVINARSTVA U DIGITALNOM DOBU I DOPRINOS
ČASOPISA „GLORIA“ I MEDIJSKE KUĆE HANZA MEDIA U PROMICANJU ODRŽIVOSTI

Izvorni znanstveni rad

 

Zrinka Šamija, Poslijediplomski interdisciplinarni studij Komunikologija, Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska

 

DOI: https://doi.org/10.59014/CEQG3340

Rad u PDF-u

 

Ključne riječi: Društveno odgovorno poslovanje, lifestyle novinarstvo, mediji

Sažetak

Novi mediji i propulzivnost digitalnih medija rekonstruiraju dosadašnje modele načina
na koji funkcionira cjelokupna medijska industrija. Tiskovine su u kontinuiranom
padu naklade, a društveno odgovorno novinarstvo suočava se s kontinuiranim
padom dosega i financijske održivosti, a time i samog značaja. U svijetu u kojem su
globalizacija, posljedice klimatskih promjena, energetska neovisnost i brzo nestajanje
resursa postali dominantne teme, pojam održivog razvoja postaje nužnost. Održivost
nije samo trend već neophodna promjena koju svijet zahtijeva. Promjene na tome
tržištu svakako moraju pratiti i mediji te se svojom selekcijom, obradom i prezentacijom
tema prilagoditi nastojanjima svjetske zajednice za očuvanjem kvalitetnog života.
Samim time, lifestyle novinarstvo kao krovni pojam za nekoliko različitih struka
novinarstva predstavlja značajno područje za znanstvena istraživanja iz ovog polja.
Cilj znanstvenog rada je da na primjeru tjednika Gloria, kao najdugovječnijih lifestyle
medija u modernoj hrvatskoj povijesti s imidžem i dosegom većim od bilo kojeg
drugog medija iz tog polja istraži što podrazumijeva značajnije uključivanje tema vezanih
uz održivi razvoj s rezultatom pozitivnijeg imidža lifestyle medija kod publike.
Nadalje, na primjeru medijske kuće Hanza Media, istražit će se utjecaj integracije
društveno odgovornih praksi u poslovanje i strategiju, kao i poveznica između unaprjeđenja
praksi održivosti i percepcija prosječnog čitatelja o istim. Kako bi se ostvario
cilj, korištena je kvalitativna metodologija u formi poludubinskog strukturiranog
intervjua s ciljem ispitivanja stavova i mišljenja ispitanika o društvenoj ulozi medija,
educiranju javnosti i konkretnih praksi. Kroz intervju s ispitanicima, analizirat će se
razni modeli unapređenja uređivačkog koncepta kroz organizaciju redakcije i strukturu

tema ali i korištenje dostupnih digitalnih alata u poslovanju. Nadalje, analizirat
će mogućnosti da ovakvi primjeri dobre prakse lifestyle novinarstva u aktualnom
digitalnom okruženju uz pojavu umjetne inteligencije, novih digitalnih platformi i
raznih virtualnih oblika stvarnosti uopće opstanu.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2025 Europski realiteti – Održivost

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...