Dejana Bouillet: RANI I PREDŠKOLSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE KAO RESURS SOCIJALNE INKLUZIJE DJECE
Plenarno izlaganje
Dejana Bouillet, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
DOI: https://doi.org/10.59014/GPUM7186
UDK: 373.2-056.24
Ključne riječi:
rani i predškolski odgoj i obrazovanje, djeca s teškoćama, standardi kvalitete RPOO-a
Sažetak
Sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO) jedinstvenog je položaja
da djeci rane i predškolske dobi pruži odgovarajuću podršku pravovremenim uočavanjem
teškoća, osiguravanjem uvjeta za prevenciju njihovih neželjenih posljedica
i pružanjem neposredne podrške djeci i njihovim obiteljima. U ovom su radu
prikazane osnovne informacije o znanstvenom projektu „Modeli odgovora na odgojno-
obrazovne potrebe djece izložene riziku socijalne isključenosti u ustanovama
RPOO“ koji financira Hrvatska zaklada za znanost. Na temelju procjena odgojitelja
i roditelja djece u 66 dječjih vrtića reprezentativnih za Republiku Hrvatsku utvrđen
je udio djece s teškoćama u ovoj populaciji i načini na koje se u ustanovama RPOO-a
odgovara na njihove potrebe. Upućuje se na potrebu osnaživanja sustava RPOO-a u
smjeru jačanja kapaciteta za prevenciju socijalne isključenosti djece, što je sukladno
deklarativnim međunarodnim i nacionalnim politikama.
Autorska prava
Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.