Japanski budo, tjelesno učenje i kreativni trening

Posted on Posted in Razno

Program podrazumijeva uvod u kinestetičke, motoričke i izvedbene obrasce japanskog budōa, i to u teorijskom i praktičnom smislu. Mnogi redatelji, kazališni i plesni pedagozi dvadesetog stoljeća koristili su se principima japanskim borilačkih i terapeutskih vještina u stvaranju vlastitih glumačkih ili, šire, izvedbenih metoda. Neki od najpoznatijih zasigurno su Jerzy Grotowski, Peter Brook, Eugenio Barba ili Phillip Zarrilli. Tradicionalne azijske prakse u takvom su modelu učenja nerijetko simplificirane, a katkad bi se mijenjao i njihov organski habitus, bit njihova kinestetičkog procesa. Svejedno, utjecaj azijskih vještina, ponajprije u smislu izvedbene propriocepcije i motorike, odnosno u smislu temeljnih biotičkih kretanja, na moderne izvedbene sustave uistinu je velik i značajan. Upravo iz tog razloga Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku odlučila je pokrenuti program koji će polaznike upoznati s osnovnim motoričkih i kinestetičkim procesima koji mogu obogatiti bilo koji oblik kretanja, na sceni ili u svakodnevnim izvedbenim situacijama.

Polaznik će takvog programa moći kritički se osvrnuti na različite sustave japanskog budōa te strukture kretanja, koje u njima nalazimo, sagledati u kontekstu vlastite performativne prakse, odnosno vlastitog glumačko-izvedbenog istraživanja. S druge strane, moći će kontekstualizirati takve principe u mnogim svakodnevnim procesima koji zahtijevaju izvedbenu sposobnost, kao što su, primjerice, javni nastup i sl. Usto, moći će stvoriti vlastiti model propriocepcijskog, kinestetičkog i osnovnog motoričkog treninga za izvedbeni, glumački ili neki drugi sustavnije ili labavije koreografiran proces, odnosno “programirati” neke principe japanskih borilačkih i terapeutskih vještina u vlastitu izvedbenu praksu, i to u gotovo svim njezinim fazama, od pripremne do tzv. vrućeg kruga izvedbe. Ciljna skupina programa su stoga: profesionalni ili amaterski glumci i plesači, izvedbeni umjetnici, koreografi, svi zainteresirani za pokret ili izvedbu i kinestetiku, ali i ljudi koji se time primarno ne bave. Nikakve posebne fizičke predispozicije nisu potrebne.

Podijeli...