Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti

Posted on Posted in Razno

Uoči desete obljetnice osnutka Umjetničke akademije u Osijeku i obilježavanja tridesete godišnjice studija glazbene pedagogije, u Osijeku je 2014. godine po prvi put organiziran Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti s temom Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja. Riječ je o prvom Simpoziju ovakvog tipa u Republici Hrvatskoj, a do sada je doživio dva izdanja u listopadu 2014. i 2017. godine. Osnivačica i predsjednica organizacijskog odbora Simpozija je izv. prof. art. dr. sc. Antoaneta Radočaj-Jerković, a nositelj projekta Odsjek za glazbenu umjetnost.  Uz Umjetničku akademiju u Osijeku kao glavnog organizatora, u organizaciji Simpozija sudjeluju  Agencija za odgoj i obrazovanje, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Filozofski fakultet u Osijeku i Zavod za znanstveni i umjetnički rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Osijeku. Namjera organizatora Simpozija bila je okupljanje i suradnja te razmjena mišljenja i kreativnih ostvarenja glazbenih, likovnih, dramskih i plesnih umjetnika, znanstvenika i stručnjaka koji pedagoški djeluju u različitim okvirima umjetničkog i odgojno-obrazovnog rada.

Prvi Simpozij je razmatrao više tematskih područja koja su činila okvir za usmena izlaganja, radionice i  prezentacije, a bila su vezana uz suvremene pedagoške izazove u glazbenoj, likovnoj, dramskoj i  plesnoj umjetnosti te uz položaj i odnos pedagogije i interdisciplinarnih umjetničkih područja.

Uvodna izlaganja na simpoziju  imali su dr. sc. Pavel Rojko, s intrigantnom temom  Položaj i stanje hrvatske glazbene pedagogije danas, dr. sc. Vlatko Previšić, s aktualnim reminiscencijama na Pokret za umjetnički odgoj u pedagogiji i mr. art. Miroslav Huzjak, s temom Odgoj za vizualno komuniciranje u razdoblju slikovnog zaokreta

Na simpoziju je sudjelovalo 187 sudionica i sudionika iz Austrije, Hrvatske, Slovenije, Srbije i  Bosne i Hercegovine. U istovremeno organiziranim sekcijama 105 aktivnih sudionica i sudionika simpozija izložilo  je svoja znanstvena i stručna promišljanja te prikazalo iskustva iz praktičnog umjetničko-pedagoškog rada.  Prezentirano je ukupno 78 stručnih, preglednih i znanstvenih radova i održano pet radionica  (glazbena, likovna, plesna, lutkarska i dramska).  Zbornik radova s čak 60 cjelovita znanstvena i stručna rada uredili su izv. prof. art. dr. sc. Berislav Jerković i doc. dr. sc. Tihana Škojo.

Drugi međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti održan je u listopadu 2017. godine, a okupio je 137 glazbenih, likovnih, dramskih i plesnih umjetnika, znanstvenika i stručnjaka iz Italije, Hrvatske, Slovenije, Srbije, Crne Gore te Bosne i Hercegovine, koji djeluju u različitim okvirima umjetničkog i odgojno-obrazovnog rada. Teme drugog izdanja Simpozija bila je Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije, a eminentni umjetnici i znanstvenici iznosili su svoja promišljanja i kreativna ostvarenja temeljena na sljedećim tematskim područjima:

Moderni oblici komunikacije u glazbenoj, likovnoj, kazališnoj, plesnoj pedagogiji;

Interakcija glazbene, likovne, kazališne, lutkarske, medijske, filmske, plesne, primijenjene umjetnosti i pedagogije;

Interdisciplinarna interakcija između umjetničkih područja i pedagogije.

Simpozij su sudjelovanjem uveličali pozvani izlagači: doc. dr. sc. Krešimir Purgar s izlaganjem: Kako gledati slike koje ne znače “ništa”? i izv. prof. dr. sc. Jelena Cvetković Crvenica s izlaganjem na temu: Solfeggio na materinjem jeziku.

Zbornik radova s  42 cjelovita znanstvena i stručna rada uredila  je izv. prof. art. dr. sc. Antoaneta Radočaj-Jerković.

 

Podijeli...