/ Uvjeti upisa
Uvjeti upisa na Poslijediplomski specijalistički studij Kreativne terapije ima opće uvjete upisa koji su isti za sve pristupnike i specifične uvjete upisa koji se razlikuju po smjerovima.
Opći uvjeti
Pravo prijave za upis na ovaj poslijediplomski specijalistički studij imaju pristupnici/e koji imaju završen: diplomski (petogodišnji) bolonjski studij ili dodiplomski (četverogodišnji) predbolonjski studij umjetničkog, društveno-humanističkog ili zdravstvenog smjera (ples, gluma, likovna kultura, glazba, psihologija, socijalna pedagogija, socijalni rad, edukacija i rehabilitacija, pedagogija, logopedija, medicina itd). Ostale srodne discipline i smjerovi se također razmatraju uz polaganje razredbenog postupka.
S pristupnicima se vrši motivacijski razgovor s obzirom da moraju imati adekvatan stupanj psihološke zrelosti, emocionalne stabilnosti i zdrav stupanj samoreflektivnosti uključujući i sposobnost ostvarivanja i zadržavanja adekvatnog i empatičnog odnosa s klijentima. Budući da studij zahtjeva određenu razinu osobne zrelosti i samosvijesti prikladne za
terapeutsko zvanje kao i akademske pismenosti dio prijave je i motivacijsko pismo/esej u kojemu pristupnik/ca iznosi svoju motivaciju za upis na studij. Prethodno terapeutsko iskustvo nije uvjet za upis, ali je prednost. Ovo iskustvo može biti profesionalno ili volonterski, u formalnom ili neformalnom okruženju.
Osim općih uvjeta upisa, koji su zajednički za sva četiri smjera, postoje i specifični uvjeti koji su vezani za svaki pojedini smjer te se i segment razredbenog ispita, odnosno provjera umjetničkih sposobnosti za svaki od četiri smjera razlikuje.
Specifični uvjeti upisa za pojedine smjerove:
Art terapija
Portfolio :
Portfolio bi trebao sadržavati od 15 do 20 radova koji prezentiraju osobnu ekspresiju
kao i tehničke vještine rada u različitim tehnikama vizualne umjetnosti: crteži, slike, skulpture, grafike, multimedija (može sadržavati i radove iz područja primijenjenih likovnih umjetnosti kao što su kostimografija, scenografija, lutkarsko oblikovanje, itd.). Ako se radi o trodimenzionalnim radovima ne prilagati originale nego fotografije ili video-zapise. Radovi trebaju biti numerirani te treba priložiti listu radova koja sadržava naziv rada, tehniku, dimenzije (ako je priložena fotografija, a ne orginal, datum nastanka te umjetnička izjava / objašnjenje svakog rada (artist statement). Radovi ne moraju biti figurativni, ali je prednost pokazati dokaz da se može raditi i figurativno da bi se moglo asistirati klijentima u radu.
Razredbeni ispit likovne umjetnosti:
Prijemni ispit će se sastojati od radionice u kojoj će se provjeravati sposobnosti pristupnika/ce da izrazi svoje misli i ideje slikovno. Elementi koji će se procjenjivati u portfoliju i u radovima nastalim u radionici na prijemnom ispitu su:
- originalnost
- raznolikost
- vladanje odabranim likovnim tehnikama
- razumijevanje kreativnog procesa
- umjetnički elementi
- kompozicija
- prezentacija
Terapija pokretom i plesom
Očekivana razina predznanja :
U slučaju da pristupnik/ca nema formalni stupanj obrazovanja u polju plesne umjetnosti iz općih uvjeta upisa od pristupnika/ce se očekuje prethodno plesno iskustvo: profesionalni ili amaterski rad u polju plesne umjetnosti, ili minimalno trogodišnje kontinuirano bavljenje plesom, znanje i iskustvo u barem dvije plesne tehnike (prednost je suvremeni ples) te sposobnost komunikacije, improvizacije i kreativne ekspresije u pokretu.
Audicija :
Provjera plesne sposobnosti sastoji se od audicije u obliku grupne improvizacije u pokretu s jednim individualnim zadatkom istraživanja u pokretu na zadanu temu, a s ciljem sažimanja improvizacijskog materijala u plesnu sekvencu u kojoj će se ocjenjivati ekspresivnost, originalnost, sposobnost razvijanja improvizacijske teme te kompozicija.
Način ocjenjivanja nije usmjeren prvenstveno na preciznost i tehničke vještine izvođenja pokreta, nego se temelji na sljedećim kriterijima:
- sposobnost neverbalne komunikacije i interakcije u grupi
- širina raspona kretanja
- koordinacija
- muzikalnost
- korištenje prostora
- dinamičke kvalitete pokreta
- sposobnost interpretacije raznih stilova i tehnika kretanja
Muzikoterapija
Očekivana razina predznanja :
Najmanja razina sposobnosti koju pristupnik/ca mora posjedovati je završena srednja glazbena škola ili mora biti u stanju na prijemnom ispitu pokazati ekvivalentnu izvođačku razinu na instrumentu (klavir ili gitara). Primarni instrument kojim pristupnik/ca vlada može biti i glas ili neki drugi melodijski ili harmonijski instrument, ali uz to mora pokazati najmanje gore navedenu traženu razinu poznavanja harmonijskog instrumenta (klavir ili gitara).
Audicija :
Provjera glazbene sposobnosti sastoji se od audicije u obliku:
- Izvedbe jednog glazbenog komada na harmonijskom instrumentu uz pjevanje
- Izvedbe jedne skladbe modernog izričaja ili autorska skladba na bilo kojem instrumentu
- Pismene provjere glazbene teorije na razini znanja završene srednje muzičke škole
Dramaterapija
Svi pristupnici koji pristupe prijamnom ispitu, osim općeg znanja o kazalištu kao mediju,
moraju pokazati na razredbenom ispitu sljedeće sposobnosti:
- razumijevanje kazališnog medija i dramske literature
- sposobnost prepoznavanja dramske radnje i imenovanja iste
- sposobnost osmišljavanja i igranja dramskih (životnih) situacija
- otvorenost osjetila
- sposobnost improvizacije u promijenjenim dramskim okolnostima
- sposobnost analiziranja viđenih, igranih situacija
- sposobnost motiviranja grupe da dodju do zajedničkog cilja kroz igru.
Pristupnici se tijekom prijamnog ispita bave dramskim situacijama i improvizacijama na zadanu temu u pojedinačnim i grupnim zadacima. Preporuča se poznavanje drama “Edip” Sofoklo, “Hamlet” W. Shakespearea te “Galeb” A. P. Čehova.