Jasna Šulentić Begić, Amir Begić, Ivana Pušić: ULOGA NASTAVE GLAZBENE KULTURE, IZVANNASTAVNIH I IZVANŠKOLSKIH GLAZBENIH AKTIVNOSTI U ODRŽIVOM RAZVOJU

Posted on Posted in Europski realiteti - Održivost

Jasna Šulentić Begić, Amir Begić, Ivana Pušić: ULOGA NASTAVE GLAZBENE KULTURE, IZVANNASTAVNIH I IZVANŠKOLSKIH GLAZBENIH AKTIVNOSTI U ODRŽIVOM RAZVOJU

Pregledni rad

 

Jasna Šulentić Begić, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska
Amir Begić, 
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska
Ivana Pušić, 
OŠ Ivana Kozarca Županja; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska

 

DOI: https://doi.org/10.59014/ODPA1289

Rad u PDF-u

 

Ključne riječi: izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti, nastava Glazbene kulture, održivi razvoj

Sažetak

Održivi razvoj podrazumijeva i elemente društvene, ekonomske i svjetonazorske održivosti.
Ciljevi održivog razvoja, što se tiče odgoja i obrazovanja, su poticanje univerzalnog
osnovnog obrazovanja te uključivog i kvalitetnog obrazovanja, promoviranje
mogućnosti cjeloživotnog učenja i razvoj inovativnosti kao cilja odgoja i obrazovanja.
U okviru rada bavimo se slobodnim vremenom djece i mladih iz perspektive nastave
Glazbene kulture te izvannastavnih i izvanškolskih glazbenih aktivnosti, njihove
dostupnosti i kvalitetnog realiziranja. Također, bavimo se kvalitetno osmišljenim
slobodnim vremenom te poticanjem inovativnosti u okviru nastave Glazbene kulture
te izvannastavnih i izvanškolskih glazbenih aktivnosti. S obzirom na to da je
nastava Glazbene kulture obvezni predmet za sve učenike osnovne općeobrazovne
škole, dostupna je svim učenicima. Međutim, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
nisu svim učenicima jednako dostupne zbog zahtjeva dodatnog financiranja,
ograničenja satnice učitelja, neopremljenosti škola i udaljenosti od mjesta življenja.
Može se stoga zaključiti kako je djelomično ostvareno univerzalno glazbeno obrazovanje
za sve učenike. Tijekom izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, koje su
smisleno organizirane, djeca i mladi se duhovno, misaono i tjelesno nadograđuju što
je karakteristika uključivog i kvalitetnog obrazovanja. Ujedno, djeca i mladi se tako
osposobljavaju za aktivnosti u slobodnom vremenu kojima će se, moguće, baviti i u
odrasloj dobi odnosno stječu naviku cjeloživotnog učenja. Nastava Glazbene kulture
te izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti su mjesta na kojima se potiče
razvoj mašte i kreativnosti te se djeca i mladi osposobljavaju za aktivno provođenje

slobodnog vremena. Cjelokupno gledano, nastava Glazbene kulture i izvannastavne
i izvanškolske glazbene aktivnosti su mjesta na kojima se ostvaruje održivi razvoj.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2025 Europski realiteti – Održivost

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...