Marina Panić Amižić, Ksenija Romstein: RANI I PREDŠKOLSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE: (NE)ISKORIŠTENI RESURS PODRŠKE DJECI S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
Izvorni znanstveni rad
Marina Panić Amižić, Dječji vrtić Travno, Zagreb
Ksenija Romstein, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek, Centar za rehabilitaciju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
DOI: https://doi.org/10.59014/QRBV1737
UDK: 373.2-056.24
Ključne riječi:
procjene odgojitelja, razvoj djece, djeca s teškoćama u razvoju, participacija, razvojno primjerena podrška
Sažetak
Istraživanja inkluzivnog ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja upućuju na to
kako je participacija djece s teškoćama u razvoju važan čimbenik njezine kvalitete.
Različiti autori sugeriraju kako sama narav teškoće u razvoju ili razvojnih odstupanja
ne utječe na sudjelovanje djece u aktivnostima, već ključnu ulogu ima podrška koju
dijete dobiva. Želeći ispitati povezanost razvojnih odstupanja i uključenosti djece s
teškoćama u razvoju u aktivnosti odgojne skupine, provedeno je istraživanje u kojem
su odgojitelji procjenjivali područja razvoja i potencijalna odstupanja u razvoju te sudjelovanje
djece u odgojnoj skupini. Rezultati upućuju na to kako odgojitelji najčešće
zamjećuju blaža odstupanja i odstupanja u jezično-govornom razvoju i komunikaciji.
Statističkom obradom utvrđena je povezanost između procjena odgojitelja o razvoju i
sudjelovanju djece s teškoćama u razvoju, što ukazuje na to kako je potrebno dodatno
educirati odgojitelje o razvojno primjerenim postupcima poticanja sudjelovanja
djece u svakodnevnim aktivnostima u odgojnoj skupini u odnosu na razvojni status
djeteta.
Autorska prava
Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.