Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
organizira
4. Međunarodni znanstveni skup Europski realiteti
(Osijek, 12.-13. prosinca 2019.)
Pokrovitelj
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Zbornik Kretanja – Europski realiteti
Conference Proceedings: Movements – European Realities: New Developing Trends
Registracija / prijava na događanja
Međunarodni znanstveni skup Europski realiteti četvrti je u nizu započetom 2013. godine. Skup se bavi interdisciplinarnim promišljanjem i analizom kulturnih, obrazovnih, umjetničkih i znanstvenih politika u europskom okružju, kao i njihovim posljedicama na specifične aspekte suvremenoga društvenog i kulturnog okruženja. Prvi skup, održan 2013. godine, bio je posvećen ulozi nacionalnog identiteta u okvirima Europske unije, a drugi je skup, održan 2015. godine, problematizirao kulturne, obrazovne, umjetničke i znanstvene politike u kontekstu 200. godišnjice rođenja Josipa Jurja Strossmayera. Treći skup, održan 2017. godine, fokus je stavio na suvremene medije i medijsku kulturu.
Krovna tema skupa koji će se održati na Akademiji za umjetnost i kulturu u prostorima Odsjeka za kulturu, medije i menadžment jesu KRETANJA, u najširem smislu riječi, a vezana za neizbježne prilagodbe kulture, menadžmenta, kreativnih industrija, medija i javne komunikacije uopće digitalnom okruženju.
Drugim riječima, pitanje više nije hoćemo li se prilagoditi novim kulturnim, medijskim i ekonomskim trendovima nego na koji način i s kojim dalekosežnijim posljedicama. Digitalna revolucija, društveni mediji, lažne vijesti, kulturna proizvodnja kao dobavljački vođen proces i mnogi drugi aktualni društveni i kulturni fenomeni moraju potaknuti i akademsku zajednicu na znanstveni i analitički pristup suočavanju s rastom tzv. influencerski upravljane kulture i sveprisutnog „YouTube sveučilišta“; prozivanju i pozivanju na odgovornost društvenih medija i šire, internetskih platformi gdje na osnovu europske regulative moraju dokazivati da brinu o istinitosti informacija i ozbiljnom novinarstvu. Umjetnost, znanost i kultura također trebaju prilagodbu novim načinima zatvaranja kruga između umjetnika i publike, ljudi i mjesta uvažavajući kreativne procese, ali i potrebu razumijevanja tržišnih zakonitosti koji taj proces vode. Posebno treba naglasiti rast broja freelance zaposlenih u području kulturnih i kreativnih industrija, posebice u dizajnu i medijskoj industriji, a kojima uspon u karijeri nije nužno vođen zaradom, već stvaranjem utjecaja.
Odgovori na pitanja kako se prilagoditi ovise o kolaborativnom i fleksibilnom pristupu, ali i pristupu koji otvara nove prostore za suradnju. U tom će smislu upravo kretanja u novim smjerovima, prema inovativnim i atraktivnim rješenjima te provokativnijim promišljanjima osnažiti sinergiju između djelatnosti u kulturi, gospodarstva, posebice kulturnih i kreativnih industrija te javnih komunikacija suvremenoga doba, omogućujući postavljanje poticajne istraživačke platforme sažete i u temeljnim ciljevima našega skupa:
- Medije i javne komunikacije promatrati u suodnosu s javnom sferom, različitim procesima donošenja i provedbe odluka; u odnosu na ekonomski potencijal i mogućnosti koje nude ili kroz simboličke prakse i usmjerenost na značenja koja prenose kroz medijski sadržaj; kao arenu u kojoj mogu surađivati i razmjenjivati znanja različite disciplinarne tradicije i metodološke osnove u okviru istraživanja medija, a u cilju istraživanja i analize trenutnih i budućih trendova, razvojnih kretanja i medijskih fenomena, a odgovara tematskoj cjelini skupa pod nazivom Mediji i javna komunikacija u političkom, gospodarskom i kulturnom okruženju.
- Znanstvene, ekonomske i medijske aspekte kulture i umjetnosti propitivati sinkronijski i dijakronijski unutar polja kulture i umjetnosti istraživanjima iz područja regionalne kulture, kulturne geografije, kulturne antropologije, kulturnoga turizma, kulturnog identiteta, kulturnog kapitala, estetike, ideologije, religijske kulture, sociologije kulture, kulturne memorije, baštine i identiteta prostora itd. Načini suočavanja s novim izazovima u kulturi i praćenje aktualnih trendova, poput primjerice snažnoga interveniranja digitalnih tehnologija i u prostore kulture svakodnevnoga življenja pa time i u istraživanja kulture i umjetnosti bit će prezentirani u okviru tematske cjeline Kultura i umjetnost – znanstveni, menadžerski i medijski aspekti.
- U okviru trećega cilja skupa i tematske cjeline pod nazivom Kulturne i kreativne industrije: pokretači urbane regeneracije i gospodarskog rasta namjera je analizirati i uspoređivati ekonomsko stanje kulturnih, kreativnih i ostalih povezanih industrija, utvrditi eksterne i interne čimbenike neophodne za postizanje dinamičnog razvoja, analizirati utjecaj na gospodarstvo Republike Hrvatske i Europske unije u cjelini te utvrditi potencijale i pravce daljnjeg razvoja upravo stoga što su kulturne i kreativne industrije pokretači urbane regeneracije i gospodarskog rasta, a o čemu govore i podatci o rastu broju zaposlenih, ostvarenim prihodima, izvozu, broju freelance radnika i novim načinima poslovanja. Osim što zapošljavaju i značajan broj mladih nova generacija Z zaposlenih za cilj nema samo zaradu, već prije svega utjecaj.
Neke od tema za raspravu u okviru tematskih cjelina skupa:
- Mediji i javna komunikacija u političkom, gospodarskom i kulturnom okruženju
- Informacijski poremećaji, dezinformacije, lažne vijesti, cenzura …nove regulative i nove odgovornosti
- Korisnički generiran medijski sadržaj i koncept građanskog novinarstva
- Problem No limits kulture
- Javna sfera u digitalnom okruženju
- Ne (jednakosti) u pristupu i digitalna podjela
- Medijska socijalizacija i medijska pismenost – budućnost i razvojna kretanja
- Publika i prakse sudjelovanja u medijima
- Ideologije u medijima, manipulacija i propaganda
- Medijski diskursi: posredovanje i participiranje
- Odnosi s javnošću kao tekst i profesija
- Zaštita slobode medija u digitalnom dobu
- Koncept postdigitalnog doba: jesu li novi mediji još uvijek novi?
- Kultura i umjetnost – znanstveni, menadžerski i medijski aspekti
- Regionalna kultura – emocija, tradicija, brend
- Kulturalni i umjetnički aspekti emocija
- Interkulturalna (ne)komunikacija
- Vernakularne vrijednosti u kulturi i umjetnosti
- Književnost i druge umjetnosti
- Medijski identiteti, od zvijezda do selfija
- Kulturalne reprezentacije i snaga medija
- Popularna kultura u medijima
- Cyber kultura ili brisanje granica
- Ideja virtualnog
- Pravna zaštita digitalnih kulturnih dobara u informacijskom društvu
- Kultura i umjetnost dijaspore, imigracije, izbjeglica
- Kultura i umjetnost, mediji i komunikacije: obrazovni aspekti
- Čovjek – računalo – čovjek: problem oblikovanja interakcija unutar digitalnih informacijskih prostora
- Kulturne i kreativne industrije: pokretači urbane regeneracije i gospodarskog rasta
- Budućnost / trendovi i projekcije razvoja kulturnih i kreativnih industrija
- Utjecaj / nekonvencionalnih praksi i digitalnog marketinga
- Digitalna transformacija
- Institucijski i korporativni doprinos te inozemna partnerstva (projektno i alternativno financiranje)
- Poslovno modeliranje i financiranje u digitalnoj eri
- Razvoj – oblikovanje i prilagodba organizacija dinamičnom okruženju (formiranje, financiranje i vođenje)
- Kreativna ekonomija – kreativna klasa
- Menadžment medija
- Promjene u izdavačkoj industriji
- Ekonomija reputacije
- Europski pravni okvir kulturnih i kreativnih industrija
- Medijska arheologija i informacijska baština
- (Post)digitalni život muzejskih kolekcija
Plenarni predavači
Akademkinja Dubravka Oraić Tolić, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Hrvatska
Prof. Antonio Spadaro, PhD, Pontifical Gregorian University, Italy
Prof. dr. sc. Vlado Obad, redoviti profesor u miru, Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska
Organizatori/suorganizatori
>>> Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
>>> Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
>>> Filozofski fakultet u Osijeku
>>> Univerzita Sv Cyrila a Metoda Trnava, Faculty of Mass Media Communication, Slovačka
>>> Hochschule der Medien Stuttgart, Njemačka
>>> Vytautas Magnus University, Academy of Education, Litva
>>> Universidad Complutense Madrid, Facultad de Ciencias de la Información, Spain
>>> Politécnico do Porto, Portugal
________________________________________________________________________________________________________
Partner
Sponzori / Donatori
Institut dentalne implantologije i tkivne regeneracije dr. sc. Stjepan Siber
Turistička zajednica Grada Osijeka
Turistička zajednica Osječko-baranjske županije
________________________________________________________________________________________________________
Organizacijski odbor
Doc. dr. sc. Tatjana Ileš, (predsjednica)
Doc. dr. sc. Borko Baraban
Doc. dr. sc. Iva Buljubašić
Doc. dr. sc. Marta Borić Cvenić
Doc. dr. sc. Marija Šain
Dr. sc. Maria Inês Ribeiro Basílio de Pinho, prof.
Dr. sc. Luka Alebić
Dr. sc. Mirna Sabljar
Barbara Balen, mag. cult.
Snježana Barić-Šelmić, mag. cult.
Marina Čepo, dipl. iur.
Maja Haršanji, mag. oec.
Antonija Matić, mr. sc.
Tomislav Levak, mag. cult.
Toni Podmanicki, mag. oec.
Znanstveni i programski odbor
Akademik Krešimir Nemec, Hrvatska
Prof. dr. sc. María José Cavadas Gormaz, Španjolska
Prof. dr. sc. Martin Engstler, Njemačka
Prof. dr. sc. Boris Alexander Kühnle, Njemačka
Prof. dr. sc. Burkard Michel, Njemačka
Prof. dr. sc. Uwe Eisenbeis, Njemačka
Prof. dr. sc. Miguel Ángel Ortiz Sobrino, Španjolska
Prof. dr. sc. Lars Rinsdorf, Njemačka
Prof. dr. sc. Maria Carmen Salgado Santamaría, Španjolska
Prof. dr. sc. Mercedes Zamarra López, Španjolska
Prof.dr.sc. Jacinto Gomez Lopez, Španjolska
Izv. prof. dr. sc. Željko Pavić, Hrvatska
Izv. prof. dr. sc. Ivana Đurđević Babić, Hrvatska
Izv. prof. dr. sc. Lucija Ljubić, Hrvatska
Izv. prof. dr. sc. Rasa Nedzinskaitė, Litva
Doc. dr. sc. Ivana Bestvina Bukvić, Hrvatska (predsjednica odbora)
Doc. dr. sc. Marina Đukić, Hrvatska
Doc. dr. sc. Jasmina Đurašković, Srbija
Doc. dr. sc. Ivica Šola, Hrvatska
Doc. dr. sc. Ján Višňovský, Slovačka
Dr. sc. Andrej Brník, prof. Slovačka
Dr. sc. Dáša Mendelová, prof. Slovačka
Dr. sc. Maria Inês Ribeiro Basílio de Pinho, prof., Portugal
Dr. sc. Martin Solík, prof. Slovačka
Izv. prof. dr. sc. Ivana Đurđević Babić, Hrvatska
Upute
>>> Obrazac za prijavu za sudjelovanje na konferenciji Europski realiteti 2019
>>> Upute za autore_Europski realiteti 2019
>>> Izjava o autorstvu i originalnosti rada
Kotizacija
Kotizacija – 500,00 kn / 70,00 €
Studenti poslijediplomskih studija – 400,00 kn / 60,00 €
Kotizacija uključuje sudjelovanje na konferenciji, prisustvovanje na svim događanjima, promotivne materijale konferencije, okrjepu tijekom konferencije, zbornik. Kotizaciju je potrebno uplatiti do 25. studenog 2019.
Svaki sudionik u svojstvu autora ili koautora može sudjelovati samo s jednim člankom u konferenciji.
Uplate kotizacije vršiti na
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
P. Svačića 1f, Osijek
IBAN: HR7323600001102689236
OIB:60277424315
S naznakom kotizacija za sudjelovanje na znanstvenom skupu, ime i prezime osobe za koju se plaća kotizacija.
Projekcije važnih datuma
- Rok za slanje sažetka: do 5. studenoga (rok je produžen)
- Obavijest o prihvaćanju sažetka: do 10. listopada 2019.
- Rok za plaćanje kotizacije: 25. studenog 2019.
- Konferencija: 12. i 13. prosinca 2019.
- Rok za slanje cjelovitog rada i dostavu izjave o originalnosti i autorstvu: do 31. ožujka 2020.
Radovi koji nisu dostavljen u okviru definiranih datuma neće biti upućeni u recenzentski postupak niti objavljeni u zborniku.
Conference proceedings in English will be submitted for evaluation to databases Web of Science and EBSCO (please note that the selected texts have to meet all requirements related to academic texts in English; the highest quality of professional translation is required).
>>> Projekcije važnih datuma i kontakti
Elektronička adresa konferencije na koje se dostavljaju prijave: kmm@aukos.hr
Kontakti za komunikaciju:
doc. dr. sc. Ivana Bestvina Bukvić (ibbukvic@unios.hr; tel. 091 449 42 00)
doc. dr. sc. Marina Đukić (mdjukic@unios.hr; tel. 095 909 30 88)
doc. dr. sc. Tatjana Ileš (tiles@unios.hr; tel: 098 811 909)
Tajnica konferencije
Marina Čepo, dipl. iur. (mcepo@uaos.hr; tel: 098 167 91 59)
Službeni jezici konferencije: hrvatski / English
>>>Upute o lokaciji i smještaju
Prethodne konferencije i zbornici radova
>>> Zbornik radova “Mediji i medijska kultura – Europski realiteti” 2017.
>>> Zbornik radova “Kultura, identitet, društvo- Europski realiteti” 2013.