Jelena Dujmović Bocka, Danijela Romić: MOĆ PRILAGODBE VISOKOOBRAZOVNOG SUSTAVA IZVANREDNIM OKOLNOSTIMA – JE LI PANDEMIJA COVID-19 NARUŠILA KVALITETU VISOKOOBRAZOVNOG PROCESA?

Posted on Posted in Europski realiteti - Moć

Jelena Dujmović Bocka, Danijela Romić: MOĆ PRILAGODBE VISOKOOBRAZOVNOG SUSTAVA IZVANREDNIM OKOLNOSTIMA – JE LI PANDEMIJA COVID-19 NARUŠILA KVALITETU VISOKOOBRAZOVNOG PROCESA?

Pregledni rad

 

Jelena Dujmović Bocka, Pravni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Danijela Romić, Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru, Vukovar

 

DOI: https://doi.org/10.59014/XPWC1617

Rad u PDF-u  

 

Ključne riječi: 

moć, visokoobrazovni sustav, pandemija COVID -19, otvorena organizacija, adaptivna organizacija

Sažetak

Prilagoditi se izvanrednim okolnostima nije nimalo lak ni jednostavan proces. Stoga
je prilagodba visokoobrazovnog sustava u vrijeme pandemije COVID-19 postala
prioritet svim ključnim akterima u području visokog obrazovanja. Cilj je rada prikazati
na koji je način organizacija koja obavlja djelatnost visokog obrazovanja od
birokratskog modela poprimila elemente mijenjajuće, odnosno adaptivne organizacije.
S obzirom na to da visokoobrazovni sustav možemo promatrati kao otvoreni
sustav na koji utječe niz relevantnih aktera, rad donosi i njihov pregled s njihovom
ključnom zadaćom, učiniti visokoobrazovni sustav otvorenijim, transparentnijim,
modernizirati ga te europeizirati. Reforma javne uprave s naglaskom na javne službe
treba napraviti zaokret prema primijeni komponenti upravnih doktrina novog javnog
menadžmenta te dobre vladavine, ne samo u teorijskom smislu već i u praktičnom
dijelu. Neoweberijanski pristup prakticira temeljne podloge organizacije, počevši od
poštivanja vlasti, moći, autoriteta, hijerarhije, pravila i strukture. Nužno je sagledati
kako su se ti elementi primjenjivali u okolnostima trajanja pandemije COVID-19.
U radu se u teorijskom dijelu analizira visokoobrazovni sustav s birokratskim karakterom,
njegov put k adaptivnom obliku. Središnji dio rada tiče se analize odredbi
pravnih propisa kojima se regulira područje visokog obrazovanja, a koji se oslanjaju
na primjenu adaptivnih elemenata organizacije. Zaključni dio rada odnosi se na iznošenje
zaključnih misli u pogledu poboljšanja visokoobrazovnog sustava kao i na iznalaženje
prijedloga za povećanje učinkovitosti djelovanja sustava. Nalazi analize vežu se uz odgovor na temeljno pitanje: je li moć prilagodbe visokoobrazovnog sustava u
izvanrednoj situaciji utjecala na kvalitetu obrazovnog procesa i u kojoj mjeri te je li
tako omogućila rast organizacije kao i usvajanje ključnih vrijednosti u javnoj upravi?

 

Autorska prava

Copyright (c) 2023 Europski realiteti – Moć

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...