Marta Borić Cvenić, Igor Mavrin, Matea Mamuzić: MOĆ MRAČNOG TURIZMA U DESTINACIJSKOM MENADŽMENTU – NACIONALNE, EUROPSKE I GLOBALNE PERSPEKTIVE

Posted on Posted in Europski realiteti - Moć

Marta Borić Cvenić, Igor Mavrin, Matea Mamuzić: MOĆ MRAČNOG TURIZMA U DESTINACIJSKOM MENADŽMENTU – NACIONALNE, EUROPSKE I GLOBALNE PERSPEKTIVE

Izvorni znanstveni rad

 

Marta Borić Cvenić, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku

Igor Mavrin, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku

Matea Mamuzić, diplomantica Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku

DOI: https://doi.org/10.59014/BUWY2628

Rad u PDF-u      

 

Ključne riječi: 

destinacijski menadžment i marketing, digitalne platforme, ekonomija slobodnog vremena, etika, mračni turizam

Sažetak

Mračni turizam kao specifična niša kulturnog turizma postavlja izazove pred donositeljima
odluka o upravljanju destinacijom te zahtijeva uspješno balansiranje između
komercijalnih i komemorativnih aspekata, uz snažno uvažavanje etičke perspektive.
S druge strane, mračni je turizam snažan i moćan alat za privlačenje specijaliziranih
grupacija posjetitelja, s raznolikom motivacijom za posjećivanje tog tipa lokaliteta.
Razvoj digitalnih platformi i društvenih medija u velikoj je mjeri izmijenio način komunikacije
turističkih lokaliteta što se odrazilo i na destinacije mračnog turizma. Posjetitelji
su postali (su)kreatori slike o destinacijama mračnog turizma u javnosti, često
i uz zanemarivanje etičkog aspekta samih lokaliteta. Promjene perspektive i razvoj
specifične turističke niše, koja svoju atraktivnost crpi iz mračnih aspekata povijesti,
primarno ratova i prirodnih katastrofa, dale su alat za bolje destinacijsko pozicioniranje
gradova i regija kojima turizam donedavno nije bio primaran fokus. Rad donosi
teorijski pregled aspekata mračnog turizma te analizira u kojoj su mjeri ispitanici
upoznati s fenomenom mračnog turizma, uz naglasak na komunikacijske aspekte.
Metode koje su upotrijebljene pri pisanja rada jesu: analiza, sinteza, desk-istraživanje,
analiza sadržaja, komparacija, analize studija slučaja te anketni upitnik. Rezultati
istraživanja primijenit će se na kreiranje teorijskog modela uspješne destinacije
mračnog turizma u digitalnoj eri, kao potencijal za preporuke za daljnja istraživanja i
interpretacije u cilju ekonomske održivosti destinacija mračnoga turizma.

Autorska prava

Copyright (c) 2023 Europski realiteti – Moć

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Podijeli...