Popularna kultura kao politička strategija

Posted on Posted in Ured za projekte i suradnju_UNIOS projekti

Voditelj projekta: prof. dr. sc. Zlatko Kramarić

Trajanje projekta: 12 mjeseci (travanj 2016.- travanj 2017.)

Sastavnica predlagatelja: Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku – pravni sljedbenik Odjela za kulturologiju

Opis projekta

Projekt primjenjuje postmodernu metodologiju, pridružujući se najrecentnijim istraživanjima balkanskog kulturološkog i literarno-filozofskog konteksta. Polazište je činjenica da je jugoslavenska ideja obilježila oblikovanje kulturno-političkih identiteta na (post)jugoslavenskim prostorima. Stoga definira ideju (jugo)nostalgije kao jedan od zakašnjelih derivata imaginarija utopijskog jugoslavenstva. Budući da je ta ideja i dalje prisutna i u hrvatskoj postsocijalističkoj javnoj sferi i da su pogrešne sve one političko-kulturne strategije koje ju pokušavaju na bilo koji način stigmatizirati, projekt sagledava sav njezin sadašnji, postsocijalistički i emancipativni politički potencijal u kontekstu narativa o socijalističkom iskustvu i sjećanja na (Titov) socijalizam, svjestan „male povijesti zaborava“ te svih heterogenosti i unutrašnjih kontradiktornosti.

Podijeli...