Dejan Varga, Ivan Gašpić: EPIDEMIJA (NE)ZNANJA – OBRAZOVNA POLITIKA DIGITALNOG DOBA
Pregledni rad
Dejan Varga, OŠ Ljudevita Gaja, Osijek
Ivan Gašpić, Ugostiteljsko-turistička škola Osijek
DOI: https://doi.org/10.59014/GHEB7420
Ključne riječi:
digitalne kompetencije, digitalne tehnologije, obrazovanje, reformski procesi
Sažetak
Kada je 2018. god. objavljeno hrvatsko izdanje Digitalne demencije Manfreda Spitzera,
pozitivne reakcije čitateljske publike uglavnom su bile opravdane jer je riječ o
sustavnom prikazu problematičnog utjecaja digitalnih medija na kognitivni i emocionalni
razvoj mladog čovjeka. Iako se suština spomenutog istraživanja može svesti
na potrebu odmjerene (i odgovorne) uporabe digitalnih sadržaja, paradoksalno je da
je hrvatska obrazovna reforma u isto vrijeme ponudila rapidnu digitalizaciju učenja i
poučavanja na svim razinama sustava. S naglaskom na značajne promjene u oblicima
poučavanja, rad polazi od pretpostavke da takav pristup obrazovanju značajno može
doprinijeti pojavi epidemije (ne)znanja pri čemu je vrlo važno racionalno odmjeriti
pozitivne i negativne učinke digitalne tehnologije. Uz osvrt na provedena obrazovna
istraživanja i proces spomenute reforme, u radu će se analizirati utjecaj digitalizacije
na osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje i prikazati različiti aspekti njezine
primjene u poučavanju.
Autorska prava
Copyright (c) 2023 Europski realiteti – Moć
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.