Marija Hren, Jasna Kudek Mirošević: PERCEPCIJA STUDENATA UČITELJSKIH STUDIJA O KVALITETI INKLUZIVNOG OKRUŽENJA U HRVATSKIM OSNOVNIM ŠKOLAMA

Posted on Posted in 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osoba s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju (2021.)

Marija Hren, Jasna Kudek Mirošević: PERCEPCIJA STUDENATA UČITELJSKIH STUDIJA O KVALITETI INKLUZIVNOG OKRUŽENJA U HRVATSKIM OSNOVNIM ŠKOLAMA

Izvorni znanstveni rad

 

Marija Hren, Osnovna škola Janka Leskovara, Pregrada

Jasna Kudek Mirošević, Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu

 

DOI: https://doi.org/10.59014/GOMC2624

Rad u PDF-u

 

UDK: 376-056.24

Ključne riječi: 

inkluzivno okruženje, osnovne škole, studenti, učenici s teškoćama, učitelji

Sažetak

Nacionalni okvirni kurikulum (2011) u Republici Hrvatskoj ističe jednakost obrazovnih
mogućnosti koja se temelji na društvenoj pravednosti i na školovanju koje se
ne može umanjiti ni prema kojim razlikama. Naglašava također djelovanje odgojno-
obrazovnih ustanova u skladu s društveno-kulturnim vrijednostima i ciljevima.
To pretpostavlja stvaranje inkluzivnog okruženja, što uključuje ukupnost psihofizičkog,
socijalnog i pedagoškog konteksta u kojem se ostvaruje učenje i poučavanje. U
tom smislu inkluzivno obrazovanje temelji se na pravu kvalitetnog obrazovanja za
sve učenike da prema svojim sposobnostima, mogućnostima i interesima sudjeluju i
surađuju s drugim učenicima. Ovaj rad usmjeren je na važnost kreiranja inkluzivnog
okruženja i razinu njegove kvalitete u hrvatskim osnovnim školama prema percepciji
koju o tome imaju studenti učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj kao važni sudionici
u procjeni kvalitete inkluzivnog okruženja jer svojim sudjelovanjem u školama
tijekom stručno-pedagoške prakse prate proces nastave i rad učenika s posebnim
odgojno-obrazovnim potrebama. Cilj je rada istražiti kvalitetu inkluzivnog okruženja
u hrvatskim osnovnim školama s obzirom na spoznaju i dojmove studenata
učiteljskih studija. Uzorak ispitanika čini 156 studenta 4. i 5. godine učiteljskih studija
sa sedam sveučilišta u Republici Hrvatskoj (u Osijeku, Puli, Rijeci, Slavonskom
Brodu, Splitu, Zadru i Zagrebu). Za potrebe istraživanja oblikovan je Upitnik za
studente učiteljskih studija o kvaliteti odgojno-obrazovne inkluzije u hrvatskim
školama. Za testiranje razlika među studentima, s obzirom na godinu studija koju
polaze, korišten je neparametrijski Mann-Whitney U test. Rezultati su pokazali da
postoji razlika u percepciji studenata o kvaliteti inkluzivnog okruženja u našim osnovnim
školama kada je u pitanju primjena strategija podrške, zastupljenost stručnih suradnika

i njihova suradnja s učiteljima u planiranju i prilagodbi nastavnih metoda
za učenike s teškoćama, kao i u poticanju učenika tipičnog razvoja na interakciju i
pružanje vršnjačke podrške učenicima s teškoćama.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...