Katarina Šarčević Ivić-Hofman, Ana Wagner Jakab, Lelia Kiš-Glavaš: OBLICI RANE PODRŠKE OBITELJIMA DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
Prethodno priopćenje
Katarina Šarčević Ivić-Hofman, Sveučilište u Slavonskom Brodu, OBR
Ana Wagner Jakab, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Lelia Kiš-Glavaš, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
DOI: https://doi.org/10.59014/ESFD3896
UDK: 364-787.24-056.24
Ključne riječi:
djeca s teškoćama u razvoju, formalni i neformalni oblici podrške, zadovoljstvo uslugama podrške
Sažetak
Roditelji djece s teškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj primaju formalne i neformalne
oblike podrške. Neformalnu podršku pružaju primjerice rodbina i prijatelji,
a formalnu sustav zdravstva, odgoja i obrazovanja, socijalne skrbi, pravosuđa, nevladin
sektor i drugi.
Cilj istraživanja bio je utvrditi percepciju roditelja o primanju formalnih i neformalnih
oblika podrške namijenjenih djeci s teškoćama u razvoju rane i predškolske dobi
i njihovim obiteljima te utvrditi postoji li povezanost zadovoljstva korištenjem usluga
rane podrške s procijenjenom važnosti i razinom primanja formalnih i neformalnih
oblika podrške. U istraživanju je sudjelovalo 152 roditelja, od čega je 63,8% ženskog,
a 36,2% muškog spola. Prosječna je dob roditelja 38 godina. Podaci su prikupljeni
anketnim upitnikom osmišljenim za potrebe ovog istraživanja. Sa svrhom utvrđivanja
povezanosti roditeljskog zadovoljstva korištenjem usluga i procijenjene razine i
važnosti primanja formalnih i neformalnih oblika podrške izračunat je Pearsonov koeficijent
korelacije. Iz rezultata istraživanja vidljivo je kako većina roditelja procjenjuje
važnost primanja neformalnih i formalnih oblika podrške visokom, ali ipak značajno
više procjenjuju važnost formalne podrške (N = 86,8%). Postoji nadalje statistički
značajna povezanost između roditeljskog zadovoljstva korištenjem usluga podrške i
procijenjene važnosti formalnih i neformalnih oblika podrške.
Autorska prava
Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.