Marin Seleš, Tanja Hercog, Andrea Sudarević: ULOGA DRUŠTVENIH MREŽA U POPULARIZACIJI KULTURNIH SADRŽAJA I USLUGA

Posted on Posted in Europski realiteti - Moć

Marin Seleš, Tanja Hercog, Andrea Sudarević: ULOGA DRUŠTVENIH MREŽA U POPULARIZACIJI KULTURNIH SADRŽAJA I USLUGA

Izvorni znanstveni rad

 

Marin Seleš, Pučko otvoreno učilište Osijek

Tanja Hercog, Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek

Andrea Sudarević, Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek

 

DOI: https://doi.org/10.59014/YTMI5758

Rad u PDF-u  

 

Ključne riječi: 

društvene mreže, kulturne ustanove, marketing, popularizacija, stručnjak / stručnjakinja, upravljanje

Sažetak

U posljednjem desetljeću ekspanzija korištenja društvenih mreža uvelike je promijenila
informacijske tijekove koji su do tada bili poznati. Snaga i način isporuke sadržaja
na društvenim mrežama utjecali su prvenstveno na raznolikost i količinu sadržaja
gdje kvantiteta često nije popraćena kvalitetom. Odluka da gotovo sve industrije ili
djelatnosti budu prisutne na društvenim mrežama nije zaobišla ni kulturne institucije,
ustanove, udruge i druge poslovne subjekte iz područja kulture. Potonji su dobili
novu platformu koja može poslužiti popularizaciji kulturnih sadržaja, približavanju
trenutačnim i potencijalnim korisnicima te kreiranju zanimljivih marketinških sadržaja
pomoću različitih digitalnih alata. Kroz istraživanje provedeno među njihovim
voditeljicama / voditeljima, ispitano je na koji su način društvene mreže utjecale
na njihovo poslovanje, koje su prednosti i mane te kakav je utjecaj na količinu publike.
Usporedno je istraženo koliku su ulogu društvene mreže imale kod publike
pri donošenju odluke hoće li posjetiti ili konzumirati određeni kulturni sadržaj. U
istraživanju su obuhvaćene poslovne jedinice i publika s područja makroregionalnih
središta Osijeka, Zagreba, Rijeke i Splita. Pravilno korištenje društvenih mreža može
biti legitiman kanal za promidžbu, edukaciju i komunikaciju s publikom i odluka
da ih se koristi u poslovanju više nije stvar izbora nego potrebe. Uz pomoć rezultata
istraživanja oblikovan je model stručnjaka / stručnjakinje za upravljanje na društvenim
mrežama.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2023 Europski realiteti – Moć

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...