Smiljana Zrilić, Violeta Valjan Vukić, Zdenka Jerkin: PRILOG ISTRAŽIVANJU STAVOVA RODITELJA O INKLUZIJI DJECE S TEŠKOĆAMA U USTANOVE RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA

Posted on Posted in 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osoba s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju (2021.)

Smiljana Zrilić, Violeta Valjan Vukić, Zdenka Jerkin: PRILOG ISTRAŽIVANJU STAVOVA RODITELJA O INKLUZIJI DJECE S TEŠKOĆAMA U USTANOVE RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA

Prethodno priopćenje

 

Smiljana Zrilić, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru
Violeta Valjan Vukić, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru
Zdenka Jerkin, Dječji vrtić „Maslina“, Tribunj

 

DOI: https://doi.org/10.59014/OAZV7538

Rad u PDF-u

 

UDK: 373.2-056.24

Ključne riječi: 

inkluzija, stavovi roditelja, djeca s teškoćama, vršnjaci

Sažetak

Inkluzivni odgoj i obrazovanje obuhvaća zajedništvo u vrijednostima, pristupu, postupanju
i praksi koja ističe pravo djeteta i njegove obitelji. Demokratizacijom društva
rani i predškolski odgoj i obrazovanje postaje temelj za izgradnju inkluzivnog odgoja
i obrazovanja u odgojno-obrazovnom sustavu. Inkluzija djece s teškoćama u redoviti
odgojno-obrazovni sustav pozitivno utječe na njihovo ponašanje i učenje pa se tako
postiže jednakost njihovih obrazovnih mogućnosti. Iako postoje brojna istraživanja o
stavovima roditelja djece urednog razvoja o uključivanju djece s teškoćama u redovite
vrtiće, oni se razlikuju, a novija istraživanja pokazuju sve pozitivnije stavove. To znači
da smo odmaknuli od same integracije. Važno je naglasiti kako danas općeprihvaćeni
socijalni model polazi od pretpostavke da su položaj osoba i djece s teškoćama i njihova
diskriminacija društveno uvjetovani. Kao osnovni problem naglašava se odnos
društva prema njima. Inkluzija promovira aktivnosti koje pomažu djeci s teškoćama
da razviju svoj puni individualni potencijal, da postanu samostalni i sudjeluju u široj
društvenoj zajednici. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja na slučajno odabranom
uzorku od 284 roditelja djece urednog razvoja koja su u skupini s djecom
koja imaju teškoće. Jedan dio pitanja odnosio se na stavove roditelja o uključivanju
djece s autizmom, kao sveobuhvatnom razvojnom poremećaju koji zbog teškoća u
socijalnim interakcijama i komunikaciji općenito zahtijeva i najveći angažman odgojitelja
i roditelja. Valja naglasiti kako su se istraživanju odazvali u najvećem postotku
mlađi i visoko obrazovani roditelji čiji su se stavovi pokazali izrazito pozitivni.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...