Tanja Maltar Okun, Karolina Doutlik: OD MOSTA PREMA TROKUTU INKLUZIVNE PODRŠKE UČENICIMA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU 

Posted on Posted in 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osoba s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju (2021.)

Tanja Maltar Okun, Karolina Doutlik: OD MOSTA PREMA TROKUTU INKLUZIVNE PODRŠKE UČENICIMA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU 

Izvorni znanstveni rad

 

Tanja Maltar Okun, OŠ Sveti Petar Orehovec, Sveti Petar Orehovec

Karolina Doutlik, OŠ „Ivan Benković“, Dugo Selo

 

DOI: https://doi.org/10.59014/UMFU6394

Rad u PDF-u

 

UDK: 376-056.24

Ključne riječi: 

pomoćnici u nastavi, roditelji, suradnja, učenici s teškoćama u razvoju, učitelji

Sažetak

Škola je odgojno-obrazovna ustanova u kojoj učenici stječu znanja, razvijaju razne
sposobnosti i vještine, usvajaju navike, ali i prihvaćaju općeljudske vrijednosti i društvene
norme. Za učenikov je razvoj važno da njeguje i razvija odnos s drugim učenicima,
a posebno s onima koji imaju određene različitosti, odnosno specifičnosti.
Kao odgovor diskriminaciji, kršenju prava, predrasudama i isključivanju drugačijih
javlja se inkluzivno obrazovanje koje se temelji na toleranciji, promicanju, prihvaćanju,
priznavanju i poštivanju različitosti i uključivanju takvih učenika. Osnovni
je cilj takvog obrazovanja poticati razvoj svih učenika i njihovih potencijala pritom
poštujući razvojne i obrazovne mogućnosti, sposobnosti i posebne potrebe svakog
od njih. U konceptu inkluzivnog odgoja i obrazovanja posebno je zahtjevna uloga
učitelja kojem je potrebna podrška kako bi se navedeno u redovnim školama uspješno
provodilo. Jedan od važnih oblika podrške učiteljima jest asistencija, odnosno
participacija pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju. Pomoćnici u
nastavi tako predstavljaju most u svladavanju prepreka tijekom odgojno-obrazovnog
procesa koji povezuje učitelja i učenika s teškoćama u razvoju. No uspješna inkluzija
ne podrazumijeva samo kvalitetnu suradnju učitelja i pomoćnika u nastavi, već i roditelja
učenika s teškoćama u razvoju. Oni zajedno grade trokut inkluzivne podrške
učeniku s teškoćama u razvoju, a kvalitetna i konstruktivna suradnja, komunikacija
i partnerski odnosi ujedno pridonose i kvaliteti provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja.
Rad se bavi ispitivanjem procjena učitelja, pomoćnika u nastavi i roditelja
učenika s teškoćama u razvoju o suradnji, kao i ispitivanjem postojanja statistički
značajne razlike u njihovim procjenama.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...