Violeta Valjan Vukić, Matea Antunović, Karmen Travirka Marčina: AKTIVNOSTI DJECE S TEŠKOĆAMA U SLOBODNOM VREMENU

Posted on Posted in 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osoba s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju (2021.)

Violeta Valjan Vukić, Matea Antunović, Karmen Travirka Marčina: AKTIVNOSTI DJECE S TEŠKOĆAMA U SLOBODNOM VREMENU

Izvorni znanstveni rad

 

Violeta Valjan Vukić, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru

Matea Antunović, Osnovna škola Stjepana Ivičevića, Makarska

Karmen Travirka Marčina, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru

 

DOI: https://doi.org/10.59014/PLHF8475

Rad u PDF-u

 

UDK: 379.81-056.24

Ključne riječi: 

djeca s teškoćama, organizirane aktivnosti, roditelji, slobodno vrijeme

Sažetak

Uključivanje djeteta s teškoćama u svakodnevicu današnjeg društva zahtijeva prilagodbu
vremena roditelja i realizaciju adekvatnih aktivnosti koje će ih činiti ravnopravnim
članovima društvene zajednice i utjecati na to da ih njihova teškoća ne
ograničava ili čini manje vrijednim. U Hrvatskoj se sve više ističe značaj inkluzije i
pružanje socijalne podrške u potpori odrastanja djeteta s teškoćama u razvoju. Integracija
i inkluzija djece s teškoćama u redovite vrtiće i škole uobičajena je praksa, no
pitanje ostvarenja njihovih prava i potreba u slobodnom vremenu nije dovoljno istraženo.
Cilj je ovog istraživanja stoga ispitati aktivnosti djece s teškoćama u slobodnom
vremenu, dostupnost i njihovu participaciju u organiziranim aktivnostima, kao i
angažman roditelja u planiranju i realizaciju aktivnosti. Istraživanje je provedeno u
obliku anonimnog online upitnika u kojem je sudjelovalo 135 ispitanika, roditelja
djece s teškoćama u razvoju s područja Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja
pokazuju kako roditelji djece s teškoćama ulažu dodatno vrijeme i napor u planiranje
i organizaciju aktivnosti i da gotovo polovina djece nije uključena u organizirane aktivnosti,
a ona koja jesu najčešće sudjeluju u sportskim aktivnostima. Prema izjavama
ispitanika, više od dvije trećine djece nailazi na poteškoće u ostvarivanju socijalnih
interakcija s vršnjacima. Djeci s teškoćama u gradskim sredinama dostupnija je veća
ponuda organiziranih aktivnosti i adekvatnije opremljeni prostori, u odnosu na onu
u manjim mjestima.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...