Amir Begić, Jasna Šulentić Begić, Ivana Pušić: NASTAVA GLAZBE I DJECA S DOWNOVIM SINDROMOM

Posted on Posted in 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osoba s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju (2021.)

Amir Begić, Jasna Šulentić Begić, Ivana Pušić: NASTAVA GLAZBE I DJECA S DOWNOVIM SINDROMOM

Izvorni znanstveni rad

 

Amir Begić, Akademija za umjetnost i kulturu, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Jasna Šulentić Begić, Akademija za umjetnost i kulturu, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Ivana Pušić, OŠ Ivana Kozarca Županja

 

DOI: https://doi.org/10.59014/KFLT6075

Rad u PDF-u

 

UDK: 376:78-056.24

Ključne riječi: 

djeca s Downovim sindromom, nastava Glazbene kulture, studija slučaja

Sažetak

Glazba se često koristi u odgoju i obrazovanju djece s Downovim sindromom zbog
različitih mogućnosti u postizanju razvojnih i terapijskih ciljeva. Utvrđeno je da
glazba pogoduje emocionalnom razvoju djece s Downovim sindromom, posebice pri
identificiranju i prepoznavanju emocija. Aktivno bavljenje glazbom djece s Downovim
sindromom također ima pozitivne učinke u stjecanju i razvoju socijalno-emocionalnih,
motoričkih, kognitivnih i komunikacijskih sposobnosti i vještina, pomaže
im u samoorganiziranju i potiče njihovu društvenu interakciju. Glazba, naime, može
olakšati interakciju između roditelja i djeteta s Downovim sindromom i povećati
privrženost djeteta roditeljima. Može također potaknuti psiho-emocionalno izražavanje
djece s Downovim sindromom koje se ogleda kroz razmišljanje, koncentraciju,
zaključivanje i raspoloženje. Djeca s Downovim sindromom rado sudjeluju u glazbenim
aktivnostima i dobro reagiraju na glazbu te žele sudjelovati u grupnim glazbenim
aktivnostima. Nastava glazbe osobito je korisna u učenju i za razrednu interakciju jer
glazba i glazbene aktivnosti povećavaju samopoštovanje djeteta s Downovim sindromom.
U ovom ćemo radu prikazati zapažanja dobivena studijom slučaja, odnosno
sustavnim promatranjem učenice s Downovim sindromom u nastavi Glazbene kulture
od rujna školske godine 2018./19. do studenoga školske godine 2021./22. Učenica,
uz pomoćnika u nastavi, trenutno pohađa osmi razred osnovne škole i školuje
se po redovitom programu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke iz
svih nastavnih predmeta. Prikazat ćemo osobitosti njezina školskog učenja i

odgojno-obrazovne potrebe koje su poslužile kao polazište pri stvaranju individualiziranog
kurikuluma iz predmeta Glazbena kultura. Sustavnim promatranjem i istraživačkim
dnevnikom pratili smo tijekom nastave Glazbene kulture razvoj sposobnosti i stjecanje
znanja i vještina učenice te ćemo prikazati strategije učenja i sociološke oblike
rada koje smo primijenili u radu s učenicom.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...