Dunja Bajtl, Josip Barać, Vladimir Bajtl: PRIKAZ SVIJETA OČIMA OSOBA S OŠTEĆENJIMA VIDA KAO PRILOG BOLJIM INKLUZIVNIM PRAKSAMA U OBRAZOVNIM USTANOVAMA

Posted on Posted in 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osoba s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju (2021.)

Dunja Bajtl, Josip Barać, Vladimir Bajtl: PRIKAZ SVIJETA OČIMA OSOBA S OŠTEĆENJIMA VIDA KAO PRILOG BOLJIM INKLUZIVNIM PRAKSAMA U OBRAZOVNIM USTANOVAMA

Pregledni rad

 

Dunja Bajtl, Klinika za očne bolesti Kliničkog bolničkog centra Osijek

Josip Barać, Medicinski fakultet Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Vladimir Bajtl, Klinika za otorinolaringologiju i kirurgiju glave i vrata Kliničkog bolničkog centra Osijek

 

DOI: https://doi.org/10.59014/PIXL9066

Rad u PDF-u

 

UDK: 376-056.262

Ključne riječi: 

djeca s teškoćama u razvoju, obrazovanje, poremećaji vida, predrasude, slabovidnost

Sažetak

Osobe s različitim stupnjevima oštećenja vida sve su prisutnije u obrazovnom sustavu
i često su pedagoški izazov odgajateljima i učiteljima. Unatoč napretku medicine,
mnoštvo djece i roditelja bori se s teškoćama vida kao što su strabizam, velike refraktivne
greške i različita urođena oštećenja koja izazivaju neodgovarajući razvoj vida i
slabovidnost. Učiteljima i odgajateljima u obrazovnim ustanovama često nedostaje
edukacija o teškoćama vida. Rad je namijenjen nastavnom osoblju u obrazovnim
ustanovama i nenastavnom osoblju koje se susreće s osobama oštećenog vida. Cilj je
ovog preglednog rada prikazati najčešće uzročnike oštećenja vida i opisati svijet kako
ga vizualno doživljavaju djeca različitih oštećenja vida, a radi boljeg razumijevanja
njihovih problema i načina na koji percipiraju svoju okolinu. Kako vidi zdravo dijete
koje nosi naočale, a kako dijete s bježanjem oka ili dijete s teškim urođenim oštećenjem
vida – samo su neka pitanja na koja će se u radu pokušati odgovoriti, a kao
prilog razvoju posebnih kompetencija odgajatelja i učitelja za realizaciju kvalitetnije
inkluzije djece s oštećenjima vida u odgojno-obrazovni sustav. U svakodnevnom radu
primijetili smo da se osobe oštećenog vida i osobe s bježanjem oka češće susreću s
predrasudama utemeljenima na njihovom fizičkom izgledu. Svaka predrasuda potječe
iz nedovoljnog poznavanja materije pa se nadamo da bismo ovim radom mogli
pridonijeti
prikladnoj percepciji navedene problematike. Zaključno smatramo da je
potrebno uspostaviti bolju suradnju između zdravstvenih i školskih ustanova na korist
osoba s invaliditetom, a tako i osoba oštećenog vida.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...