Jelena Alić, Smiljana Zrilić, Vesnica Mlinarević: POUZDANOST PRILAGOĐENE INAČICE SKALE SAMOPROCJENE PREDMETNO SPECIFIČNIH KOMPETENCIJA ZA RAD S UČENICIMA S TEŠKOĆAMA U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE

Posted on Posted in 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osoba s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju (2021.)

Jelena Alić, Smiljana Zrilić, Vesnica Mlinarević: POUZDANOST PRILAGOĐENE INAČICE SKALE SAMOPROCJENE PREDMETNO SPECIFIČNIH KOMPETENCIJA ZA RAD S UČENICIMA S TEŠKOĆAMA U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE

Izvorni znanstveni rad

 

Jelena Alić, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru

Smiljana Zrilić, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru

Vesnica Mlinarević, Kineziološki fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

 

DOI: https://doi.org/10.59014/ALIP1466

Rad u PDF-u

 

UDK: 376:796-056.24

Ključne riječi: 

generičke i specifične kompetencije učitelja, inkluzija, metrijske karakteristike, teškoće, tjelesna aktivnost

Sažetak

Učitelji u primarnom obrazovanju posjeduju generičke i predmetno specifične kompetencije.
Generičke se kompetencije odnose na opće kompetencije, a obuhvaćaju
teorijska i praktična znanja, dok se predmetno specifične kompetencije odnose na
primjenu spoznaja supstratne znanosti predmetnog područja u cilju realizacije postavljenih
zadaća. Cilj je istraživanja ispitati pouzdanost Skale samoprocjene kompetencija
predmetno specifičnih za tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje
potrebnih za rad s učenicima s teškoćama u razvoju. Istraživanje je provedeno na prigodnom
uzorku studentica završnih godina studija za izobrazbu učitelja i odgojitelja
predškolske djece, a ukupan uzorak ispitanika (N = 84) uključivao je 29 studentica
učiteljskog studija i 55 studentica studija za odgojitelje. Za samoprocjenu kompetencija
korištena je prilagođena inačica Skale samoprocjene kompetencija učitelja za rad
u inkluzivnoj nastavi (Skočić Mihić i sur., 2014). Ta se ljestvica sastoji od deset čestica,
a slaganje se s navedenim tvrdnjama procjenjuje na ljestvici Likertova tipa (1 – 5
stupnjeva). Šest čestica ljestvice odnosi se na kognitivnu dimenziju kompetencija, dok
se ostale četiri odnose na emocionalnu dimenziju osjećaja kompetencije. Rezultati
istraživanja upućuju na to kako studenti percipiraju i svoju kognitivnu i emocionalnu
kompetentnost za rad u inkluzivnoj nastavi na satu tjelesne i zdravstvene kulture osrednjom.

Uz navedeno, rezultati Cronbahove alfe (α = 0,76-0,88) određuju obje
skale kao pouzdane, a dobiveni statistički značajni korelacijski koeficijenti između
iste varijable prvog i drugog mjerenja (r = 0,57-0,88) definiraju dobru stabilnost mjernog
instrumenta. Iz svega navedenog utvrđeno je kako skala ima zadovoljavajuće
metrijske karakteristike i pouzdana je za primjenu u budućim istraživanjima na populaciji
učitelja razredne nastave. Primjena ljestvice u istraživačke svrhe omogućit će
dobivanje uvida u trenutno stanje razine kompetencija budućih učitelja za inkluzivnu
praksu u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području i dati smjernice
za što kvalitetniju izradu programa učiteljskih studija i studija kineziološke edukacije
koja će biti usmjerena na sve učenike, uključujući i učenike s teškoćama.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...