Gordana Ivković, Jelena Alić, Dinko Jadrešić: UKLJUČIVANJE STUDENATA S INVALIDITETOM U PROGRAME TJELESNOG VJEŽBANJA NA SVEUČILIŠTIMA U HRVATSKOJ

Posted on Posted in 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osoba s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju (2021.)

Gordana Ivković, Jelena Alić, Dinko Jadrešić: UKLJUČIVANJE STUDENATA S INVALIDITETOM U PROGRAME TJELESNOG VJEŽBANJA NA SVEUČILIŠTIMA U HRVATSKOJ

Izvorni znanstveni rad

 

Gordana Ivković, Centar za tjelovježbu i studentski sport, Sveučilište u Zadru

Jelena Alić, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru

Dinko Jadrešić, Centar za tjelovježbu i studentski sport, Sveučilište u Zadru

 

DOI: https://doi.org/10.59014/VSNX6195

Rad u PDF-u

 

UDK: 378:796-056.24

Ključne riječi: 

inkluzija, tjelesna aktivnost, stavovi nastavnika, studenti s invaliditetom

Sažetak

Cilj je ovog istraživanja utvrditi stavove i iskustva profesora kineziologije u radu sa
studentima s invaliditetom kako bi ih se što efikasnije uključilo u programe tjelesnog
vježbanja na sveučilištima. U istraživanju je sudjelovalo dvadeset profesora kineziologije
koji izvode nastavu Tjelesne i zdravstvene kulture i ostale kolegije iz područja
kineziologije na sveučilištima u Hrvatskoj. Ispitanici su ispunili online upitnik koji se
sastojao od dva dijela. Prvi dio upitnika sastojao se od općih podataka, a u drugom
je dijelu primijenjen Upitnik stavova o inkluziji SINKL 2.0. Rezultati pokazuju da
40% profesora kineziologije na sveučilištima nema iskustva u radu sa studentima s
invaliditetom i većina se smatra malo i neznatno kompetentna za rad s njima. Većina
se nadalje slaže s tim da je inkluzija studenata s invaliditetom u programe tjelesnog
vježbanja moralni imperativ. Profesori kineziologije koji provode prilagođeni program
sa studentima s invaliditetom smatraju da je inkluzija moralna obveza društva
u većem postotku za razliku od profesora kineziologije koji ne provode prilagođeni
program. Profesori kineziologije koji provode prilagođeni program sa studentima s
invaliditetom, u odnosu na one koji ne provode takve programe, imaju i veću podršku
u radu kolega s katedre. Zaključuje se da je za inkluziju studenata s invaliditetom
u programe tjelesne i zdravstvene kulture iznimno važna podrška kolega i stručnih timova
u realizaciji programa tjelesnog vježbanja. Rezultati istraživanja upućuju štoviše
na potrebu dodatne edukacije profesora kineziologije za rad sa studentima s invaliditetom
te uvođenja novih izbornih kolegija iz područja kineziologije kako bi studenti
s invaliditetom mogli izabrati sadržaje prilagođene svojim željama i mogućnostima.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...