Tihomir Žiljak: INKLUZIVNA DIMENZIJA CJELOŽIVOTNOG UČENJA
Plenarno izlaganje
Tihomir Žiljak, Sveučilište u Zagrebu, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
DOI: https://doi.org/10.59014/MFRR1912
UDK: 374.7.091-056.24
Ključne riječi:
cjeloživotno učenje, inkluzivnost, osobe s invaliditetom
Sažetak
U članku se analizira odnos cjeloživotnog učenja i inkluzivne politike za osobe s invaliditetom.
U prvom se dijelu analizira koncept inkluzivnosti u cjeloživotnom učenju i
primjena tog koncepta u obrazovnim politikama. Naglasak je na obrazovnim preprekama
koje imaju osobe s invaliditetom i mogućnostima koje koncept cjeloživotnog
učenja pruža za njihovo uključivanje u različite oblike obrazovanja i učenja. Pri tome
se razlikuju dispozicijske, situacijske i institucionalne prepreke za osobe s invaliditetom
i različite dimenzije inkluzivnosti. U drugom dijelu članka analizira se valjanost
ovog konceptualnog okvira za opis obrazovnog uključivanja osoba s invaliditetom u
Hrvatskoj. Opisane su teškoće u osiguravanju koherentnosti politike prema osobama
s invaliditetom i važnost vremenske dimenzije u provedbi tih politika. Posebna
se pozornost posvećuje krajnjim rezultatima inkluzivnih politika. To se odnosi na
manju uključenost osoba s invaliditetom, njihovo ranije prekidanje školovanja i na
slabija ukupna obrazovna postignuća u odnosu na opću populaciju. Analiza se temelji
na podacima iz istraživanja o obrazovanju osoba s invaliditetom i o preprekama za
uključivanje osoba s invaliditetom u proces cjeloživotnog učenja koja su provedena u
sklopu Akademske mreže europskih eksperata za invaliditet i unutar tematske mreže
Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima.
Autorska prava
Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.