Tihana Škojo, Renata Jukić: SURADNIČKO UČENJE U INKLUZIVNOJ NASTAVI UMJETNIČKOG PODRUČJA

Posted on Posted in 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osoba s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju (2021.)

Tihana Škojo, Renata Jukić: SURADNIČKO UČENJE U INKLUZIVNOJ NASTAVI UMJETNIČKOG PODRUČJA

Prethodno priopćenje

 

Tihana Škojo, Akademija za umjetnost i kulturu, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Renata Jukić, Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

 

DOI: https://doi.org/10.59014/RJLZ9067

Rad u PDF-u

 

UDK: 376:7-056.24

Ključne riječi: 

suradničko učenje, inkluzija, učenici s teškoćama, nastava umjetničkog područja

Sažetak

Suradničko učenje kao oblik zajedničke aktivnosti učenika koje kao cilj, među ostalim,
ima istraživanje i rješavanje zadataka te stvaranje i razvijanje kreativnih ideja,
po svim je svojim značajkama najobuhvatniji i najdjelotvorniji način stjecanja širokog
spektra kompetencija. Inkluzija u suradničkom učenju aktivnom participacijom
učenika s teškoćama poprima poželjan oblik u kojem učenik s teškoćama napreduje
s gledišta stjecanja znanja i razvoja sposobnosti, a također razvija socijalne i
komunikacijske vještine te usvaja prihvatljive modele ponašanja koji mu pridonose
u svakodnevnom životu. Suradničkim su učenjem u inkluzivnoj nastavi svi učenici
u razredu jednako potaknuti i motivirani na aktivnost te će uz individualizaciju zadataka
unutar skupine kvalitetnom i spretnom učiteljevom organizacijom rada svaki
od učenika dosegnuti obrazovni ishod. U radu je prikazano istraživanje koje je provedeno
sa svrhom utvrđivanja mišljenja učenika 5. i 8. razreda o inkluzivnoj nastavi
u predmetima umjetničkog područja. Iz rezultata je istraživanja razvidno da učenici
percipiraju suradničko učenje kao poželjnu nastavnu strategiju u kojoj učenici s teškoćama
mogu sudjelovati i ostvarivati zadaće sa svim ostalim učenicima iz razreda te
da se takvim oblikom učenja ostvaruje intenzivnija suradnja, kao i bolja interakcija
i komunikacija.

 

Autorska prava

Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Podijeli...