Valentina Novak Žižić, Stella Radina Jurčić, Rea Vuksan: INKLUZIVNI PRISTUP U VISOKOM OBRAZOVANJU: UVJERENJA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA O PRIMJENI UNIVERZALNOG DIZAJNA ZA UČENJE I POUČAVANJE U VISOKOM OBRAZOVANJU
Prethodno priopćenje
Valentina Novak Žižić, Ured za studente s invaliditetom Sveučilišta u Zagrebu
Stella Radina Jurčić, Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice
Rea Vuksan, ABA Edukacija Hrvatska
DOI: https://doi.org/10.59014/LONI3921
UDK: 378-056.24
Ključne riječi:
inkluzivno obrazovanje, univerzalni dizajn za učenje i poučavanje, uvjerenja nastavnika, visoko obrazovanje
Sažetak
Inkluzivno se obrazovanje smatra najkvalitetnijim modelom obrazovanja čiji je cilj
uvažavanje različitosti i dostupnost obrazovnih sadržaja što većem broju studenata.
Takav pristup podrazumijeva poštivanje načela univerzalnog dizajna za učenje i poučavanje,
odnosno korištenje raznovrsnih i prilagodljivih nastavnih metoda u svrhu
aktivnog i ravnopravnog sudjelovanja u nastavnom procesu i postizanja ciljeva obrazovanja.
Zbog uočene nedostatnosti instrumenata koji mjere uvjerenja o univerzalnom
dizajnu na našem govornom području, uvidom u literaturu stavljen je naglasak
na razvoj i testiranje mjernog instrumenta za mjerenje uvjerenja sveučilišnih nastavnika
o ideji univerzalnog dizajna za učenje i poučavanje u visokom obrazovanju.
Oblikovana je ljestvica s 26 čestica različitih dimenzija i provedeno je pilot-istraživanje
u kojem su sudjelovala 124 sveučilišna nastavnika. Rezultati istraživanja pokazali
su visoku stopu slaganja s idejom univerzalnog dizajna za učenje i poučavanje, pri
čemu je slaganje bilo zastupljenije kod ženske populacije. Kontekst razvoja ljestvice i
uzorka zahtijeva daljnji razvoj ovog mjernog instrumenta, ali i provođenje istraživanja
na reprezentativnom uzorku nastavnika i drugih ključnih dionika sustava.
Autorska prava
Copyright (c) 2024 Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju: Inkluzivne politike i prakse
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.